AIRBAG terugroepactie

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dartagnan
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2016, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: ham

AIRBAG terugroepactie

Bericht door dartagnan » 23 dec 2016, 19:44

Laatst gewijzigd door RonalT op 23 dec 2016, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link tussen URL-tags geplaatst. Omdat een link daartussen hoort

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: AIRBAG terugroepactie

Bericht door pieter » 23 dec 2016, 20:26

dartagnan schreef:terugroepaktie airbag goldwing
http://www.fl.honda.be/motorcycles/owne ... ecall.html
Hoi Dartagnan,

Ik ben zo vrij geweest om er de directe "link" bij te plaatsen.

PS. Ter info, onder de noemer motorfietsen kun je het vin ( frame ) nummer intikken, dan komen alle openstaande terugroep acties naar voren en met dit document kan je zelf eventueel contact op nemen met een Honda dealer om dit af te handelen.

http://www.fl.honda.be/motorcycles/owne ... dates.html
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: AIRBAG terugroepactie

Bericht door RonalT » 23 dec 2016, 22:12

Hey Pieter, een link hoort wel tussen een URL-link te staan. De link maak je door op het blokje boven het bericht te klikken.

Ik heb jouw link al aangepast
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: AIRBAG terugroepactie

Bericht door Wingnut » 02 mar 2017, 18:26

Voor de betroffen GL1800 rijders (GL1800 airbag 2006-2011), Honda Nederland heeft vandaag de informatie aan de Honda dealers verzonden dat de vervangende Airbags nu beschikbaar zijn.

In Amerika loopt dit al ongeveer 2 maanden en is de recall ook uitgebreid naar het nieuwe model (2012+). De uitbreiding naar nieuwe model is in Nederland nog niet gecommuniceerd. Het verwonderde mij al dat deze in de eerste informatie uitgesloten waren, omdat de Airbag producent voor de GL1800 aan Honda dezelfde is, Takata. Bij miljoenen auto's van verschillende merken zijn de Takata airbags vervangen omdat er bij activering eventueel metaal splinters los konden komen die bestuurders kon verwonden of zelfs doden. Bij de GL1800 zijn bij Honda geen gevallen bekend met dit probleem, maar uit voorzorg worden echter alle Airbags vervangen.

Bij de eerste informatie van Honda werd alleen de bestaande Airbag buiten werking gesteld, met de 2e fase zal deze nu worden vervangen. Ook al zou ik de eerste oproep hebben gekregen (ik heb een nieuw model), zou ik de Airbag niet buiten werking laten stellen. De airbag heeft een veiligheid functie en volgens Honda zelf heeft tot nu toe geen problemen gegeven, dus in mijn ogen niet nodig.

Als de uitbreiding naar het nieuwe SC68 ook in Europa ingevoerd zal worden, zal wel de airbag laten vervangen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
goldwingrider
GL 1800 rijder
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: AIRBAG terugroepactie

Bericht door goldwingrider » 03 mar 2017, 16:59

Harry, toch vraag ik mij af, jij schrijft dat de dealers worden aangeschreven.
Maar waarom de eigenaren niet? In de eerste brief staat dat we eind 2016 nl een nieuwe brief gaan krijgen zodra de airbag beschikbaar is. Is inmiddels op de website van Honda te lezen dat dit begin 2017 pas zal zijn.
Daarom vorige week nog contact gehad met Honda Nederlan en mijn dealer die ook contact met Honda heeft gzocht. wisten beiden nog van niets en nu dit bericht.
Mijnheer Honda blijkt weer als het gaat om communicatie nog veel te kunnen leren.
Maar goed belangrijkste is dat het er nu dan toch blijkbaar aan zit te komen.
Nulla Vita Sine Goldwing

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: AIRBAG terugroepactie

Bericht door Wingnut » 03 mar 2017, 17:16

Ja, dat is Honda. 3 weken geleden heeft Honda Europa nog naar de dealers gecommuniceerd dat er nog geen zicht was wanneer de Airbags beschikbaar zouden zijn omdat de betroffen rijders was beloofd om in het 1e kwartaal 2017 deze te vervangen aan het begin van het nieuwe seizoen. Afgelopen zaterdag tijdens mijn bezoek aan de beurs in Utrecht wist de hoofdverantwoordelijke in Nederland (zijn nog slechts 2 personen over) nog niets te vertellen, maar hij gaf wel aan dat het goed kon zijn dat hij dit maandag in zijn interne Honda communicatie aan kon treffen (via Honda Japan, naar Honda Europe, dan via Honda North pas naar NL).

Het is natuurlijk wel zo verstandig om eerst de dealers te informeren voordat ze de klanten informeren zodat de dealers voorbereid zijn op het contacteren door de klanten. Ik las op het Duitse Goldwing forum dat er al betroffen GL1800 airbag rijder door zijn dealer was gecontacteerd dat zijn Airbag klaar lag en hij een afspraak wilde maken met hem.

Dus ik denk dat je binnenkort wel van Honda een brief krijgt en/of je dealer met je contact op zal nemen voor een afspraak voor vervanging.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Plaats reactie