Mijn gl1800 heeft bij de voorvork kleine scheurtjes in de stof kappen deze wil ik gaan vervangen.
Ik heb in januari de olie van de voorschokbrekers vervangen nu is mijn vraag gebeurd het vaak dat de geleiding en de olie keer ring defect gaan ik heb dan toch de schokbrekers er uit kan dit dan natuurlijk gelijk vervangen ze lekken op dit moment niet maar de motor heeft nu 110000 km gelopen .
Als er mensen zijn die dit aan hun wing hebben gehad hoor ik het graag.
Mvg Henny
Voor schokbrekers
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:47
- Contacteer:
Re: Voor schokbrekers
Henny, ik zou ze maar vervangen als je toch bezig bent. Zo duur is het niet. Ik ben diegene op wiens motor je eens gereden hebt ivm. de Hyperprovering. Ik heb ook dik 100000 op de teller staan en heb ze in januari vervangen. Er was er wel eentje een beetje lek.
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Voor schokbrekers
Ik ga het straks in januari vervangen en weer nieuwe olie er in doen.
Hoe heb jij de gelijbussen er uit gehaald om de poot is niet moeilijk maar die in de schokbreker zit lijkt mij moeilijker of kun je hem er wel uit slaan .
Of heb je een speciale pijp hier voor.
Mvg Henny
Hoe heb jij de gelijbussen er uit gehaald om de poot is niet moeilijk maar die in de schokbreker zit lijkt mij moeilijker of kun je hem er wel uit slaan .
Of heb je een speciale pijp hier voor.
Mvg Henny
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Voor schokbrekers
Als je de vorkpoten eruit hebt de olie en de veren eruit, onderste bouten eruit draaien, de stofkappen eraf en daaronder zitten veren die de keerringen op hun plaats houden. Met een klein schroevendraaiertje kun je die er voorzichtig uithalen, oppassen voor krassen op de vorkpoot.henny schreef:Ik ga het straks in januari vervangen en weer nieuwe olie er in doen.
Hoe heb jij de gelijbussen er uit gehaald om de poot is niet moeilijk maar die in de schokbreker zit lijkt mij moeilijker of kun je hem er wel uit slaan .
Of heb je een speciale pijp hier voor.
Mvg Henny
Nu pak je met een hand de onderpoot beet en met de andere hand de binnenpoot en een paar keer goed uit elkaar trekken en de boel komt los. De glijbussen kun je zo vervangen evenals de keerringen. Voor het terug monteren van de bovenste glijlagers en de keerringen ga ik altijd even naar een techneut met het goede gereedschap.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- henny
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: gronau
- Contacteer:
Re: Voor schokbrekers
Vandaag de voor schokbrekers de olie en olie keer ringen vervangen olie was weer erg vervuild
Wij hebben van een pvc pijp van 50 mm wat aan de zijkanten wat af gehaald tot 44 mm en daar mee kon je alles weer terug slaan natuurlijk met beleid maar het werkt morgen gaan de schokbrekers er weer onder
Dit hebben wij er voor gemaakt van dikwandige afvoerpijp 50 mm een zaag snee in de lenkte.
De pijp voor de helft op 44 mm rond gemaakt past in de schokbreker en hij gaat over de voorpoot.
Via het dikke ge deelte sla je het glijlager en daarna de keerring naar beneden.
Wij hebben van een pvc pijp van 50 mm wat aan de zijkanten wat af gehaald tot 44 mm en daar mee kon je alles weer terug slaan natuurlijk met beleid maar het werkt morgen gaan de schokbrekers er weer onder
Dit hebben wij er voor gemaakt van dikwandige afvoerpijp 50 mm een zaag snee in de lenkte.
De pijp voor de helft op 44 mm rond gemaakt past in de schokbreker en hij gaat over de voorpoot.
Via het dikke ge deelte sla je het glijlager en daarna de keerring naar beneden.