Navigatie update

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
interspeed
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2016, 12:01
Type Goldwing: GL1800

Navigatie update

Bericht door interspeed » 10 nov 2016, 12:19

Even voorstellen: Jan van IJsseldijk en sinds 4-11-2016 een (trotse) bezitter van een GL1800 (wit-zilver)
De motor is van juli 2013, voorzien van navigatie en airbag. Ik wil graag een duidelijke beschrijving maken voor het updaten van de navigatie
Honda laat je daarbij volkomen in de steek. Zelfs GARMIN kan me op dit moment niet verder helpen. Maar ik ga me er wel in vastbijten, al is het alleen voor de mede goldwing rijders.

Een paar vragen / opmerkingen:
- welk type gl1800 heb ik nu. Het bouwjaar c.q. jaar van aflevering is juli 2013. Het gaat dan om referentie voor technische documentatie. ( Heb ik er een van 2010 en later of zijn er nog andere aanduidingen)
- mijn navigatiekaart van Europa is van 2013 voor zover ik kan nagaan. Die wil ik graag updaten.
- ik weet van het bestaan van een forum waar dit onderwerp behandeld wordt, maar mij is niet duidelijk of dit ook toepasbaar is op een 2013 uitvoering.
- er is een risico bij verkeerd gebruikte versies van kaarten dat het systeem onklaar wordt, dus eerst zeker weten voor we beginnen.

Dit is voorlopig het begin en wordt vervolgd. Denk vooral mee !

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: Navigatie update

Bericht door joost » 10 nov 2016, 12:41

Als jouw model geen achterlichten in de zijkoffers heeft, maar alles netjes op een rij boven de kentekenplaat heb je de nieuwste uitvoering.
Je kan dan zoals beschreven in het andere topic een update kopen via het grijze circuit :D
Dit kan bijvoorbeeld bij Sturgis in Andijk.
Misschien even een paar foto's plaatsen van je brommer zodat we hem ook kunnen zien.

interspeed
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2016, 12:01
Type Goldwing: GL1800

Re: Navigatie update

Bericht door interspeed » 10 nov 2016, 17:46

Dat model heb ik inderdaad. Uiteraard zal ik een paar foto's plaatsen. Hier komen ze.


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: Navigatie update

Bericht door joost » 10 nov 2016, 17:54

Voor deze kun je bij Sturgis gerust een update kopen, ik heb bijna dezelfde en heb dat ook gedaan en het werkt prima.
Aan de foto's te zien komt je motor bij Snoek vandaan uit Heerhugowaard.
Heb ik de mijne vorig jaar gekocht.

interspeed
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2016, 12:01
Type Goldwing: GL1800

Re: Navigatie update

Bericht door interspeed » 10 nov 2016, 23:03

Zeer bedankt voor het volledige goede antwoord en je hebt op alle punten gelijk.
Ik ga direkt contact opnemen met Sturgis

Plaats reactie