Vraag aan Winger11

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Frank
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 dec 2006, 01:27
Locatie: oosterhout nb

Vraag aan Winger11

Bericht door Frank » 23 sep 2016, 01:42

Een paar jaar terug schreef jij dat je motor af en toe slecht loopt en dat veroorzaakt werd door een slechte connector die ingetaped zat.
Kan je mij vertellen waar ik deze kan vinden zodat ik deze bij die van mij kan controleren?

Gr. Frank

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Re: Vraag aan Winger11

Bericht door Winger11 » 23 sep 2016, 21:34

Hallo Frank,
Gelukkig heb ik het originele Honda Owners Manual in boekvorm en op DVD. Dit heeft me enorm geholpen.

Na het op kontakt zetten bleef de FI lamp branden en de benzinepomp ging niet 2 seconden werken om injectiesysteem op druk te zetten. FI lamp gaf 6 foutmeldingen nl. 12 t/m 17 knippertjes.
Het probleem van mijn motor was de C25 Junction connector Blue-20P, dit is een doorverbindingstekker (20punten) waarop zwarte plekken zichtbaar waren. Deze C25 stekker zit in de kabelboom getapet tussen de blauwe relaisblokken en de kabelboom links (van achteren gezien). Na openen blijkt dat er een oververhitting heeft plaatsgevonden (en nu dus zeer slecht of zelfs geen contact) op de punten 7-10 allen Bl/Y (voeding bobines, Fan relais en benzine relais, na het benzine relais zit er ook de voeding voor de injectors op), op punten 17-20 allen Br/W (verlichting). Heb de 2 bruggen voor de 4 pennen eruit gehaald en buiten het blokje om rechtstreeks gesoldeerd. Probleem verholpen!

Je moet beginnen om te zien welke foutcode je motor aangeeft.

Succes en groet, Thijs Arts.

Plaats reactie