Radio issue's

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Radio issue's

Bericht door Nautic » 02 jul 2016, 00:04

Ik heb mijn Goldwing al een volle twee etmalen in mijn bezit, vandaar dat ik nog niet op de hoogte bent van het e.e.a. !
Toen ik hem eergisteren ging halen kon ik de radio gewoon bedienen, en heb ik een paar stations vastgelegd op presetknop 1 & 2.
Onder het rijden viel het me op dat ik het volume niet meer kon bedienen met de knop op het linkerzijde van het stuur.
Dat deed ik dan maar met de ronde volumeknop die voor de tanksop zit !
Maar daarna deed hij het weer.

Nu kan ik echter de hele dag niets meer met de radio.
Hij staat aan op sky en ik kan de radio niet uitzetten, niet op een ander kanaal zetten, alle knoppen die er links op het stuur danwel in het midden voor de tankdop zitten,doen niets meer !!??
Alleen de ronde volume knop doet het nog, en de mute knop op het stuur.
Het enige dat mij wel opvalt is dat alle knoppen goed voelbaar in te drukken zijn en weer omhoog komen.
Terwijl de audioknop uiterst links bovenaan , niet meer goed voelbaar in te drukken is !!
Terwijl hij het prima deed !
Alles werkte zoals het hoort.

Nu vraag ik me dus af of er misschien iets is dat ik onbewust geactiveerd heb ofzo, waardoor de overige knoppen ( minus de volumeregeling ) nergens meer op reageren !!??
Ik kan in de gebruikers handlkeiding hier in ieder geval niets over terugvinden !
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

loel
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jan 2009, 13:21
Locatie: Wortel
Contacteer:

Re: Radio issue's

Bericht door loel » 02 jul 2016, 20:06

Je moet de batterij van je moto is los koppelen en 5 minuten wachten zo dat de radio zich kan resetten
Nu de batterij terug aan sluiten en zou het meten zijn opgelost

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: Radio issue's

Bericht door Nautic » 03 jul 2016, 10:31

Dank je wel voor de tip ! :D
Ik zal het zodadelijk gelijk even uitproberen !!
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: Radio issue's

Bericht door Nautic » 15 jul 2016, 17:47

Na 2 weken van zoeken kijken en vragen ben ik er eindelijk vanmiddag bij toeval achter gekomen.
Aan de linkerkant op het stuur zit aan de achterzijde een "Talk "knop.


Afbeelding


Wanneer die knop naar boven staat, dus uit , is er niets aan de hand en alles werkt naar behoren !
Staat de knop in de "talk" positie, naar beneden dus, dan werkt niets meer.
M.u.V. de twee ronde knoppen op het radiopaneel voor de tankdop.
Blij dat ik erachter ben gekomen, want ik wilde al terug naar de verkoper om te klagen !!
Nu nog de aux aansluiting vinden, zodat ik mp3's kan afspelen !! :D

Grtzzz,
Nautic.
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Radio issue's

Bericht door RonalT » 15 jul 2016, 19:07

Talk-knop even nakijken. Deze hoort vanzelf naar de uit-stand te gaan als je hem niet indruk. Met andere woorden, hij hoort niet naar beneden te blijven als je er niet op druk.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Radio issue's

Bericht door pieter » 15 jul 2016, 20:16

Hoi Nautic,

Wat de Aux aansluiting betreft, als je geluk hebt ligt er misschien een kabeltje onder je linker kuipvak, bij mij was dat wel ( Amerikaanse uitvoering )

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: Radio issue's

Bericht door Nautic » 15 jul 2016, 21:14

De "Talk "knop zal ik eens van dichtbij gaan bekijken, want ik had al zo'n vermoeden dat het niet de bedoeling is dattie naar beneden blijft staan !

V.w.b. de aux aansluiting, ik heb mezelf op YouTube op enkele kanalen geabonneerd, waaronder "cruisemans garage " !
Deze leggen duidelijk en gedetailleerd uit met behulp van beelden hoe je bepaalde dingen moet doen, en waar je rekening mee moet houden !
Zo heb ik ook gezien dat onder het linkerkuipbakje een kabel moet liggen, met daaraan 2 stekkers, één waarop je je auxkabeltje kunt inpluggen, en de andere waaraan je een 12 volt oplaadpunt kunt inpluggen!

Ik heb al zeker 4 keer dat bakje verwijderd en met diverse maten zaklampen zitten schijnen, en rondvoelen om te kijken of de betreffende kabel misschien ergens achter of tussen zat, maar ik kan de hele kabel niet eens vinden !??
Ik hoop dat ik iemand kan vinden die de technische knowhow heeft, dat hij wellicht een nieuwe aux aansluiting kan realiseren voor me.

Ik ben gewend om op mijn gsm in spotify een playlist op te starten, mijn gsm maakt dan via bluetooth contact met mijn Garmin, en die zit weer geschakeld op de aux ingang van mijn motor stereo.
Zo kan ik altijd fijn mijn eigen muziek afspelen, waar ik ook bent.
Vaak startte ik in Zuid-Frankrijk de Radio 8FM app op , en dan kan je via je internet verbinding de live uitzending streamen.
Reed ik bij Gourdon rond met Radio 8 FM over de speakers ! :D

Erg jammer dat dit nu niet kan, en het rare is dat mijn wing ook een amerikaan is, gebouwd in Ohio in september 2004.
Heb ik opgezocht, en die bewuste kabel hoort er wel in te zitten, lijkt me erg raar dat ze verschillende kabelbomen gebruiken in hetzelfde bouwjaar !!??

Nogmaals, ik hoop dat ik voor dit probleem ook nog een persoon met zeer "handige handjes "vind ! :D

Groetten,
Nautic.
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Radio issue's

Bericht door pieter » 15 jul 2016, 21:29

Het gaat om dit aux kabeltje, dat "meestal" ergens opgerold terug te vinden is onder het linker kuipvak.

Afbeelding

Suc6 met je speurtocht, Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: Radio issue's

Bericht door Nautic » 15 jul 2016, 22:40

Beste Pieter , ik heb vorige week van een mede forum lid een Nederlandstalige mooi gebonden Gebruikershandleiding over kunnen nemen.
Ook zal daarbij dit originele Honda Goldwing Aux kabeltje.

Afbeelding

Nu ben ik dus alleen nog op zoek naar de kabel waar ik o.a. dit kabeltje kan inpluggen !!
Groetten,
Nautic. :D
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: Radio issue's

Bericht door bomihe » 15 jul 2016, 23:32

Nautic, even het kuip bakje eruit halen. Daaronder zit de aansluiting voor 12 Volt en de aux-kabel.
Kan niet missen en er kan niets verkeerd gaan.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Plaats reactie