Koffers sluiten zelf af

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Koffers sluiten zelf af

Bericht door Boxmot » 20 mei 2016, 12:18

Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn koffers. Deze vergrendelen zichzelf (alle 3) na iedere maal geopend te zijn zelf af zonder gebruik van de sleutel/afstandbediening, daarbij knipperen de lampen niet. Ik heb reeds de pluspool eraf gehad en het slot mechanisch (sleutel) bediend. Ook dan vergrendelen de koffers na het sluiten. Na het openen met de sleutel of met de afstandbediening kun je alle 3 de koffers wel openen. Open en sluit je dan weer 1 van de koffers vergrendelen alle koffers weer....Heeft iemand een idee?

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door MoneyFor » 20 mei 2016, 17:49

Heb ik ook gehad tijdens het monteren van mijn slot voor het kuipkastje, probeer dit eens even... je laat de koffers automatisch sluiten en vervolgens druk je tenminste 3x achter elkaar op openen.

Dit heeft het bij mij terug in orde gemaakt,

Volgens mij kan je ze programmeren door bv enkele malen op sluiten te drukken zodat ze uit zichzelf afsluiten na enkele seconden. Ik denk dat ik dat op die manier geprogrammeerd heb zonder dit te
willen. Ik was de kabels aan het uitmeten voor de sturing van het kuipkastje en heb dan verschillende keren kort achter elkaar op sluiten gedrukt.

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door Boxmot » 20 mei 2016, 18:22

Hallo Moneyfor, ik heb het even geprobeerd en ik kan de koffers van de vergrendeling houden echter moet ik ze wel eerst stuk voor stuk ontgrendelen en openen/sluiten. Begin ik als 1e met de topkoffer en open en sluit ik deze weer, zit het 3tal weer vergrendeld. Begin ik met de zijkoffers dan blijven ze wel van de vergrendeling af. Sluit ik dan weer met de AB begint het vergrendelingprobleem weer opnieuw. Verder als ik de koffers ontgrendel met de AB en niet open, vergrendeld deze wel weer binnen 30 seconden, echter knipperen de lichten dan niet,overigens ook niet als je opent en sluit met de sleutel, dit hoort neem ik aan ook niet.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door MoneyFor » 21 mei 2016, 08:12

Hoi Boxmot, ik bedoelde dat je tenminste 3x op ontgrendelen van de afstand bedieding dient te drukken, ik weet niet of je dat hebt gedaan ? Je laat de koffers automatisch sluiten en dan druk je dus tenminste 3x achter elkaar op de AB ontgrendelen, ik ga zo dadelijk even proberen of ik het kan repliceren wat er bij mij gebeurd is toen ze automatisch begonnen te sluiten.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door MoneyFor » 21 mei 2016, 08:17

Hier ben ik al terug met de bevestiging dat mijn uitleg klopt, heb het net geprobeerd in de garage.

3x kort achter elkaar op de AB vergrendelen drukken programmeer je de koffers om na +-30sec automatisch te sluiten.
3x kort achter elkaar op de AB ontgrendelen drukken is deze programmatie terug weg.

Dit werkt op een GL1800 van 2016, ik weet niet welk jaar die van u is natuurlijk.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Koffers zelf laten sluiten

Bericht door MoneyFor » 21 mei 2016, 08:20

Door een stom toeval dit ontdekt maar niet verder op ingegaan tot een ander forum lid dit aanhaalde als zijnde een probleem.

Op mijn GL1800 bwj 2016 kan ik de koffers programmeren om al dan niet automatisch te laten sluiten met de volgende werkwijze:

3x kort achter elkaar op de AB vergrendelen drukken programmeer je de koffers om na +-30sec automatisch te sluiten.
3x kort achter elkaar op de AB ontgrendelen drukken is deze programmatie terug weg.

Misschien opnemen in how to ?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door RonalT » 21 mei 2016, 09:30

Topics samengevoegd omdat ze hetzelfde onderwerp betreffen.


Opnemen in de How-To's kan, maak maar een artikel aan. Liefst voorzien van een koptekst, een of meer foto's en een duidelijke uitleg. Dan zorg ik dat het in de How-To's komt te staan. Zo als je kunt zien in de How-To's zijn ze door diverse gebruikers gemaakt en voor het plaatsen zorg ik dan.

Als foto's zou ik zeggen, een foto van de Afstand Bediening en een van de koffer(s)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door Devoraz » 21 mei 2016, 11:12

Ik heb een GL1800 uit 2001. Ik ga dit truukje eens uitproberen op mijn motor. Kom ik op terug... :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door Boxmot » 21 mei 2016, 17:26

Hallo Moneyfor, bedankt voor de tip omtrend het afsluiten programmeren, ik zal deze zeker in gedachte houden. Echter is het probleem bij mijn 2002 GL1800 dat de koffers na elke keer openen direct afsluiten en niet pas na 30 seconden. En dit doet elke koffer afzijdig van elkaar steeds weer na het openen. Ik had gisteren nog goede hoop na met de AB en de sleutel gegoocheld te hebben dat ik ze tenminste van slot af kon houden echter vandaag was het probleem weer terug. Dus voor elke keer openen van 1 van de koffers steeds weer van slot halen, openen en dichtdoen en hop..het spul is weer vergrendeld. Ik heb het idee dat het jammer genoeg niets te maken heeft met het programmeren maar een defect in de module in de koffer of het slot mechnisme...

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door Devoraz » 22 mei 2016, 13:50

Het truukje werkt dus niet op een 2001 model. Misschien dat hier (voor de oudere modellen) een schakelaar of iets dergelijks voor is. Ik zal eens in mijn manuals duiken. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
goldie 1800
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2016, 23:40
Type Goldwing: GL1800

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door goldie 1800 » 22 mei 2016, 16:06

Bij mij vergrendelen ze niet vanzelf ,maar bij openen of sluiten knipperen de lichten.
Behalve als er 1 niet goed dicht is dan knipperen ze een keer of 10 geloof ik .
It,s nice to be important, but it,s more important to be nice :lol:

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door MoneyFor » 22 mei 2016, 17:32

goldie 1800 schreef:Bij mij vergrendelen ze niet vanzelf ,maar bij openen of sluiten knipperen de lichten.
Behalve als er 1 niet goed dicht is dan knipperen ze een keer of 10 geloof ik .
Van welk jaar is die ?

Gebruikersavatar
goldie 1800
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2016, 23:40
Type Goldwing: GL1800

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door goldie 1800 » 22 mei 2016, 17:47

Van 2005...
Amerikaans model
It,s nice to be important, but it,s more important to be nice :lol:

Gebruikersavatar
goldie 1800
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 apr 2016, 23:40
Type Goldwing: GL1800

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door goldie 1800 » 23 mei 2016, 21:09

Trouwens ... ook geprobeert 3x achter elkaar op sluiten tedrukken en .... nu gaan mijn koffers ook na 30 sec. vanzelf op slot .
Weer wat nieuws ontdekt dus, en ik vind dat wel een mooie optie aangezien ik het wel eens vergat om ze op slot te doen ..
It,s nice to be important, but it,s more important to be nice :lol:

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Koffers sluiten zelf af

Bericht door MoneyFor » 24 mei 2016, 11:38

Zo ontdek ik alle dagen nog wat nieuws hoor, van de week ontdekt dat mijn TV beeld in beeld heeft en ik heb hem bijna 8jaar :?

Plaats reactie