Afsluibaar dashboard kastje oem style

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Afsluibaar dashboard kastje oem style

Bericht door MoneyFor » 20 mei 2016, 09:28

Hallo allemaal,

Wat me het meest stoorde toen ik de Wing in m'n bezit kreeg was dat het kuipkastje/dashboardkastje niet afsluitbaar was. Nu kan je zoals je op youtube te zien is er een slot insteken met een sleutel zodat het precies een bureaulade wordt maar daar hou ik niet van, ik hou van oem uitzicht :).

Mijn bedoeling was van in het begin dit bakje mee te laten sluiten met de koffers middels mijn afstand bediening.

Wat heb ik nu gedaan, eerst het kastje of bakje uit de Wing gehaald natuurlijk en beginnen kijken hoe ik dit proper en onzichtbaar kon oplossen. Vervolgens de topkoffer gedeeltelijk uit elkaar gehaald om de motor met sturing te ontleden :ecomcity:.

Vervolgens een draad getrokken van de motor achteraan in de koffer naar de kuip, waarschijnlijk had dit rechtstreeks van de stuureenheid gekund maar die moest ik gaan zoeken en dit was makkelijk en eenvoudig bereikbaar.

Dan het slotje van het bakje een beetje gemodificeerd zodat ik daar een bediening kon op plaatsen, naar de fietswinkel een remkabel met gain gaan halen en beginnen uitdokteren waar ik alles kwijt zou kunnen.

Aangezien ik een motor voor centrale vergrendeling van een wagen heb gebruikt moest ik deze ergens kwijt kunnen, de plaats hiervoor was onder het scherm waar men normaal de motor van de ruitwisser steekt. Normaal gezien kan ik een motortje van Renault aanbevelen, die heb ik het verleden veel gebruikt en zijn zeer klein, wel maar half zo groot als die ik nu heb. Misschien had ik deze zelfs in de kuip kwijt gekund maar ik had nog ene van Perel liggen dus die maar gebruikt en onder de ruit is meer dan plaats genoeg.

Alles ik elkaar gestoken en nu heb ik een oem style afsluitbaar kastje, bakje of hoe je ook wil noemen :grin:

Hieronder enkel foto's zodat je een idee krijgt wat ik heb gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is nog een beugel die ik heb gemaakt voor het motortje maar die staat er niet op :)

Plaats reactie