Schakelaars zitten vast.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Schakelaars zitten vast.

Bericht door henny » 21 jan 2016, 17:00

Nadat ik voor ongeveer 2 jaargeleden mijn schakelaars rechts van de achteruit gereinigd heb.kwam ik er vanmiddag achter dat de schakelaars van de alarmlichten en de schakelaar van de schijnwerper vast zaten .
Heb ze alle 2 uit elkaar gehaald en gereinigd waren ook weer groen aangeslagen.
Als je het zelf ook gaat doen pas op er zitten 3 hele kleine veren in er is er mij ook 1 weggevallen heb hem gelukkig weer gevonden verder stelde het niet veel voor en ze schakelen weer goed.

Mvg Henny

Gebruikersavatar
Kris GL1800
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2015, 14:24

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door Kris GL1800 » 22 jan 2016, 22:30

Ik heb mijn Wing nog maar eh ... maand of twee ?
Schakelaars die al vast zitten of zaten : Cruise control, alarmknipperlichten, eentje van de radio ... dit valt me zwaar tegen die Honda-kwaliteit. Of is een wing niet gemaakt om in de regen te rijden ? :(

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door q45 » 23 jan 2016, 12:33

en hier gaan we weer :? ja het best verkoop je uw wing weer stel dat er een schakelaartje vast oei oei wat een probleem :mrgreen: :mrgreen:
en koop u een bmw hahahhaha geen problemen meer :lol: :lol: :lol: :x :twisted: :evil: :mrgreen:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door RonalT » 23 jan 2016, 16:09

Een Gold Wing is niet gemaakt om stil te staan. Dus rijden en die knopjes bedienen, want:

wat rust roest en wat rijdt slijt...
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door henny » 23 jan 2016, 16:52

Ik heb er 105000km mee gereden in Italië echt hoosbuien gehad in sneeuw gereden in de Alpen mag er dan een keer een schakelaar vast gaan zitten.
Wat ik er alleen mee wil zeggen is dat als hij in de winter toch stop staat poets dan niet alleen maar kijk ook eens naar een schakelaar of die noch wel gemakkelijk gaat .

Mvg Henny

Gebruikersavatar
Kris GL1800
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2015, 14:24

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door Kris GL1800 » 24 jan 2016, 07:48

q45 schreef:en hier gaan we weer :? ja het best verkoop je uw wing weer stel dat er een schakelaartje vast oei oei wat een probleem :mrgreen: :mrgreen:
en koop u een bmw hahahhaha geen problemen meer :lol: :lol: :lol: :x :twisted: :evil: :mrgreen:
excuseer, hier is alleen plaats voor koorknaapjes met een lofzang voor hun aankoop :?: Als je graag ervaring deelt over andere merken, geen probleem hoor :mrgreen:

ff serieus ... die knoppenwinkel vraagt duidelijk aandacht, gebrek aan gebruik zal het niet zijn, ik rijd iedere dag ...
Ik kreeg ze los met contactspray, maar de vraag is eerder hoe voorkom je dit ?

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door Stoker » 24 jan 2016, 10:40

Hallo allemaal,

De schakelaars vanaf de buitenzijde inspuiten met een beetje WD 40 en je heb jaren lang geen vastzittende schakelaars meer. En let wel; een beetje, daarna netjes afdeppen.

Groet Stoker.
Don't follow me, I'am lost too.

Gebruikersavatar
Kris GL1800
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2015, 14:24

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door Kris GL1800 » 25 jan 2016, 10:05

Ik denk dat wd40 preventief idd het beste zal zijn.

Ik heb inmiddels gelezen dat, eens ze vastzitten of problemen gaan vertonen, contactspray en dan geduldig blijven indrukken en doorblazen het beste werkt. Indien dat niet helpt, demonteren en reinigen. Zou ook niet dé moeilijkste klus zijn, maar wel op te letten met kleine veertjes :D

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door henny » 29 jan 2016, 23:26

En dat schrijft ik nu in het begin ik heb de schakelaar van de achteruit ook vaak ingespoten met wd 40 tot hij op een inrit staat en niet meer vooruit wil en dat natuurlijk in Italië ben blij dat ik ze uit elkaar heb gehaald en gereinigd heb als de contacten groen zijn van de aanslag helpt een volle bus we 40 ook niet meer.en nu al een paar jaar geen last gehad voorkomen is beter dan genezen en ik heb hier geen we 40 voor hoeven te kopen alleen een uurtje knutselen
Mvg henny

harry
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mar 2016, 12:05
Type Goldwing: GL1800
Locatie: leopoldsburg

Re: Schakelaars zitten vast.

Bericht door harry » 04 apr 2016, 20:02

gewoon contact spray spuiten en paar keer gebruiken.
Doe dit regelmatig en dan zal het niet meer gebeuren.

Plaats reactie