wiel balanceerders gl 1800


Technische vragen, tips, trucs, enz.

wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor q45 » 01 Jul 2015, 12:59

iemand hier ervering mee?


Wheel Balancers


Wheel Balancers

Onboard Continuous Wheel Balancers For Harley Davidson, Honda GL1800 and Victory

Automatically Balance Your Tires While You Ride!

Longer tire life up to 35 to 50%
Lower tire temperatures 10 to 15%
Improved braking
Increased stability
Reduced vibration
Reduced driver and rider fatigue on long trips
Increased tire footprint and grip in turns

If you ever thought your motorcycle couldn’t ride any smoother ... now it can with Centramatic Balancers!
Gebruikers-avatar
q45
 
Berichten: 175
Geregistreerd: 17 Dec 2011, 21:09
Type Goldwing: GL1000

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Wingnut » 01 Jul 2015, 13:47

Ja, ik rij hier al 4-5 jaar mee op mijn vorige en huidige 1800 naar aanleiding van positieve ervaringen op internet forums van Amerikaanse GL1800 rijders en heb toen zelf een setje uit Amerika over laten komen toen ik al andere accessoires bestelde.

De geclaimde voordelen kan ik helaas niet helemaal bevestigen ten aanzien van levensduur, betere remwerking etc., maar zijn wel gemakkelijk bij wisseling om niet meer uit te hoeven balanceren en voorkomen van plakgewichtjes op de velgen en ik denk door doordat het wiel de hele levensduur van de band uitgebalanceerd wordt, ook het sturen optimaliseert.

Ik heb en gebruik ze nu, maar ik zou niet weten of ik ze gezien de kosten weer zou kopen.
Harry Nelissen
2013 GL1800 Airbag Graphite Black
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Gebruikers-avatar
Wingnut
 
Berichten: 586
Geregistreerd: 30 Nov 2007, 11:51
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor kristof » 30 Aug 2017, 15:31

hallo,Wat zijn de verdere ervaringen van de Centramatic Balancer geweest,en worden ze nog gebruikt?
gr Kristof
kristof
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 Aug 2016, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Wingnut » 30 Aug 2017, 17:10

kristof schreef:hallo,Wat zijn de verdere ervaringen van de Centramatic Balancer geweest,en worden ze nog gebruikt?
gr Kristof


Ja, ze worden nog steeds gebruikt op mijn 2013 GL1800, die ondertussen 115.000 km gelopen heeft. Qua ervaringen kan ik niet meer vertellen, zeker omdat ik ze nu dus al zo'n 7 jaar hiermee (160-180.000 km op 2 verschillende 1800's) aan het rijden ben en niet meer op een zonder balancers op een 1800 in die tijd. Maar natuurlijk wel het voordeel bij de bandenwissel zonder balanceren en zonder de gewichten wat regelmatig moet gebeuren. De monteur is hier altijd gelukkig mee dat dit niet hoeft te gebeuren.
Harry Nelissen
2013 GL1800 Airbag Graphite Black
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Gebruikers-avatar
Wingnut
 
Berichten: 586
Geregistreerd: 30 Nov 2007, 11:51
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor mothergoose » 30 Aug 2017, 17:38

Er wordt op de verschillende Youtubes gesproken over het stabieler rijden van de 1800 met deze optie erbij, minder tot geen last meer van cuppen, dat zijn best wel zaken die aanspreken denk ik (mij wel iig)

Deel je die mening die in de Youtubes gesteld wordt 'Wingnut'?
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)
Gebruikers-avatar
mothergoose
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 15 Sep 2011, 10:16
Woonplaats: Leusden
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Wingnut » 30 Aug 2017, 20:06

Zou ik niet kunnen bevestigen. Ik heb nog nooit met mijn 1800's (sinds 2001 en nu op de 5e) last gehad van cupping (zonder en met balancers). Ik rij al die tijd eigenlijk alleen maar met de Bridgestones (G709/G704) en 90% op binnenwegen met (meerdaagse) tourritten en vakantietrips op een sportieve wijze met een mooi slijtpatroon van de banden.
Harry Nelissen
2013 GL1800 Airbag Graphite Black
2016 Honda CRF1000 Africa Twin
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Gebruikers-avatar
Wingnut
 
Berichten: 586
Geregistreerd: 30 Nov 2007, 11:51
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor pieter » 30 Aug 2017, 20:36

Het probleem van cupping ligt voor het grootste deel door met een te lage bandenspanning rond te rijden, dus gewoon aan de voorzijde 2.5 & aan de achterzije 2.9 hanteren om dit te voorkomen.

Groet Pieter.
We always can change to a better world
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 915
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Woonplaats: Rucphen
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor kristof » 31 Aug 2017, 19:59

Ik rij ook met 2.5 bar voor en 3 bar achter maar heb toch last van cupping achter,bandendruk word bijna iedere rit nagezien
kristof
kristof
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 Aug 2016, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Miata » 31 Aug 2017, 21:18

Cupping is het gevolg van uw bochten snelheid, ik had daar nog meer last van op mijn sportmotors dan op de wing.
Dit komt door de vervorming van de band onder de hellingshoek

Dany
Miata
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Jul 2016, 17:45

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor pieter » 31 Aug 2017, 21:43

Het zal waarschijnlijk wel ergens aan liggen, toen ik mijn eerste 1800 kocht ( zeven jaar geleden ) lagen er vrij nieuwe banden op maar wel met dit probleem.
Er is mij toen verteld dat dit voor het grootste deel te wijten is door met een te lage bandenspanning rijden.
Ik heb toen gelijk een nieuwe set laten leggen en heb er tot nu toe totaal geen last meer van gehad, dus blijf ik wat dat betreft bij deze veronderstelling. ( overigens zonder mijn gelijk te willen behalen )

Groet Pieter.
We always can change to a better world
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 915
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Woonplaats: Rucphen
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Miata » 31 Aug 2017, 21:52

Het zal waarschijnlijk wel ergens aan liggen, toen ik mijn eerste 1800 kocht ( zeven jaar geleden ) lagen er vrij nieuwe banden op maar wel met dit probleem.
Er is mij toen verteld dat dit voor het grootste deel te wijten is door met een te lage bandenspanning rijden.
Ik heb toen gelijk een nieuwe set laten leggen en heb er tot nu toe totaal geen last meer van gehad, dus blijf ik wat dat betreft bij deze veronderstelling.

Groet Pieter.
We always can chance to a better world


De vorige eigenaar had een sportievere rijstijl lees hogere bochten snelheid vermoedt ik

Groeten Dany
Miata
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 27 Jul 2016, 17:45

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor pieter » 31 Aug 2017, 22:18

Hijs fijn.

Groet Pieter.
We always can change to a better world
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 915
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Woonplaats: Rucphen
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor RonalT » 31 Aug 2017, 22:26

Ik controleer regelmatig mijn bandenspanning en zorg dat deze voor/achter 2,4/3,0 is. Maar mijn banden vertonen ook cuppen....
Waar dat dus aan ligt weet ik niet, rijd nooit te hard. :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

Op zoek naar een mooie kentekenplaathouder of andere leuke gadgets? Klik hier!

Ondervinding is de optelsom van alles wat je ooit vekeerd hebt gedaan
Gebruikers-avatar
RonalT
 
Berichten: 11720
Geregistreerd: 11 Okt 2007, 09:45
Woonplaats: Dinteloord
Type Goldwing: GL1500

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor peter » 01 Sep 2017, 09:28

:lol: :lol: :lol: jullie lopen allemaal te gissen maar ik zal jullie uit de droom helpen en vertellen waardoor cuppen gebeurt.
Als je met de hand over de band aait dan voel je dat de profiel blokken scheef staan. Ze gaan scheef staan doordat je bij optrekken de band enigzins vervormt en de grip zoekt op het wegdek. Door wat harder te remmen " buig" je de profielblokken weer andersom terwijl de band weerstand zoekt op het wegdek. Dit alles kan je dus voorkomen door de juiste banden spanning en een wat sportievere rijstijl.
Doordat je tijdens het optrekken en remmen eigenlijk alleen het middenvlak gebruikt zal dit netjes afslijten en ook geen geluid produceren Het rijden. Een beetje angstige motorrijder remt duchtig vóór de bocht als hij nog rechtop staat.
De meeste rijders trekken wel lekker vlot op maar laten de motor uitrijden voor een bocht of stoplicht. Laten we maar zeggen ze rijden als een natte krant, door een sportievere rijstijl aan te meten en wat vaker te remmen en optrekken in een bocht zoals in de racerij zal je de zijvlakken ook beter belasten, komt ook mooi uit want de zijkant heb je ook betaald. :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door peter op 01 Sep 2017, 10:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor Blacky » 01 Sep 2017, 09:36

Geen last van. Maar mijn bandenspanning staat dan ook hoger dan normaal. 3.1 achter 2.7 voor .
Wat niet rijdt staat stil..
Blacky
 
Berichten: 313
Geregistreerd: 27 Sep 2008, 23:28
Woonplaats: Woensdrecht

Volgende

Terug naar GL1800

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten