Met een bandendruk van 2.9 achteraan en een toch vlotjes van plaats gaande rijstijl "cuppen" mijn banden ook. Ook ik zou wel eens willen weten wat de échte oorzaak is ?peter schreef: jullie lopen allemaal te gissen maar ik zal jullie uit de droom helpen en vertellen waardoor cuppen gebeurt.
Als je met de hand over de band aait dan voel je dat de profiel blokken scheef staan. Ze gaan scheef staan doordat je bij optrekken de band enigzins vervormt en de grip zoekt op het wegdek. Door wat harder te remmen " buig" je de profielblokken weer andersom terwijl de band weerstand zoekt op het wegdek. Dit alles kan je dus voorkomen door de juiste banden spanning en een wat sportievere rijstijl.
..., door een sportievere rijstijl aan te meten en wat vaker te remmen en optrekken in een bocht zoals in de racerij zal je de zijvlakken ook beter belasten, komt ook mooi uit want de zijkant heb je ook betaald.
wiel balanceerders gl 1800
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: wiel balanceerders gl 1800
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 18 aug 2016, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: wiel balanceerders gl 1800
centramatic balancers waar zijn deze te deze te koop?in Europa liefst