wiel balanceerders gl 1800


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor cooper » 03 Sep 2017, 21:19

peter schreef::lol: :lol: :lol: jullie lopen allemaal te gissen maar ik zal jullie uit de droom helpen en vertellen waardoor cuppen gebeurt.
Als je met de hand over de band aait dan voel je dat de profiel blokken scheef staan. Ze gaan scheef staan doordat je bij optrekken de band enigzins vervormt en de grip zoekt op het wegdek. Door wat harder te remmen " buig" je de profielblokken weer andersom terwijl de band weerstand zoekt op het wegdek. Dit alles kan je dus voorkomen door de juiste banden spanning en een wat sportievere rijstijl.
..., door een sportievere rijstijl aan te meten en wat vaker te remmen en optrekken in een bocht zoals in de racerij zal je de zijvlakken ook beter belasten, komt ook mooi uit want de zijkant heb je ook betaald. :lol: :lol:


Met een bandendruk van 2.9 achteraan en een toch vlotjes van plaats gaande rijstijl :wink: "cuppen" mijn banden ook. Ook ik zou wel eens willen weten wat de échte oorzaak is ?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Gebruikers-avatar
cooper
 
Berichten: 1477
Geregistreerd: 10 Aug 2010, 12:53
Woonplaats: Nijlen (Belgie)
Type Goldwing: GL1500

Re: wiel balanceerders gl 1800

Berichtdoor kristof » 04 Sep 2017, 19:04

centramatic balancers waar zijn deze te deze te koop?in Europa liefst
kristof
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 18 Aug 2016, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Vorige

Terug naar GL1800

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten