intercom perikeloen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
toine
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2013, 00:32
Type Goldwing: GL1800

intercom perikeloen

Bericht door toine » 28 mei 2015, 16:53

Ik heb een probleem en vooralsnog vind ik nergens een oplossing.
Geval: de stereoweergave van muziek (radio/CD/MP3) valt weg op links in de helm. Als ik dan de lichtschakelaar (ik heb Xenon verlichting) aan en uit zet, of iets hard roep in de microfoon van de Headset komt het even terug en valt daarna weer weg. Op de speakers buiten doet alles het goed.
VOORALSNOG kan NIEMAND - ook een dealer niet - mij vertellen wat er loos is, laat staan het probleem oplossen. Ik word er gestoord van als zoiets niet werkt!!!
Snoeren zijn gecontroleerd en op een andere Goldwing geen probleem met de headset/snoeren. Ergo daar ligt het dus niet aan
Alle stekkerverbindingen zijn ook goed, gecontroleerd door een monteur.
Heeft iemand deze problemen ook al een gehad?????
HELP HELP HELP HELP!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: intercom perikeloen

Bericht door RonalT » 28 mei 2015, 17:32

Het probleem is dus dat de muziekweergave links weg valt. Hoe lang duurt het nadat je bent begonnen met rijden dat de muziek wegvalt? Is dat altijd even lang of is dat soms 10 minuten en een andere keer 2 uur?

De intercom is dat de gewone standaard intercom van de Gold Wing?
De gebruikte headset, is dat een bedrade set of Bleutooth?
Als je de lichtschakelaar aan en uit zet, of iets hard roep in de microfoon van de headset hoe lang komt dan het geluid terug? Heel eventjes of langer, is die tijd altijd gelijk of wisselend.


Veel vragen, maar waarschijnlijk noodzakelijk om ook maar enig antwoord te kunnen geven?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

toine
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 nov 2013, 00:32
Type Goldwing: GL1800

Re: intercom perikeloen

Bericht door toine » 02 jun 2015, 10:32

Hoi Ronald,
soms valt de muziek links weg na 1 minuut, maar vaak al na enkele seconden. En blijft weg totdat ik wat roep of het licht aan en uit doe. Dan weer hetzelfde laken en pak.
Headset is standaard GW headset via de radio. Als ik iets roep of het licht uit en aan doe komt het geluid enkele seconden terug en dan valt het weer weg.
M.a.w. klote dus

Gebruikersavatar
KingEdwin
GL 1800 rijder
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: intercom perikeloen

Bericht door KingEdwin » 02 jun 2015, 10:45

is het probleem hetzelfde op de passagiers aansluiting?
Zo niet, dan zou het toch een draadbreukje kunnen zijn in het kabeltje onder je linker kuipvakje, dus waar je je intercom op aansluit.
Gr,
Edwin

Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site


Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.

Plaats reactie