knoppen vergrendeld?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 21 apr 2015, 12:16

Gister reed ik weg op de 1800. Alle 3 de koffers had ik flink vol zitten. Ik hoorde na een minuut rijden piepjes. Net als dat je het volume harder zet, die piepjes. Dacht dat is m'n gsm, maar toch niet dus. Na een kwartier wou ik even kijken via de temperatuur knop wat de temperatuur buiten was. Maar die deed niets. De display en trip knop ook niet, die 4e die erop zit ook niet. Dat zijn dus de 4 knoppen onder het navigatie scherm.

Op de kuip rechts doen de knoppen voor hoogte vering en verlichting het wel, maar die van navi (menu, back en die andere paar) doen het weer niet. Links op de kuip de knoppen voor de radio doen het wel.

Ik heb in het handboek gekeken, maar kan niets vinden over vergrendelen van knoppen (boek is in het engels). Ik denk dat er in de koffer dus iets ergens op heeft gedrukt waardoor bepaalde knoppen dus vergrendeld zijn.

Hoe kan ik ze weer ontgrendelen?

Gebruikersavatar
marcnancy
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: vosselaar
Contacteer:

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door marcnancy » 22 apr 2015, 12:47

ik heb dat ook gehad bij de 1800 van 2001 toen was bij mij de fiche losgekomen , als je u deksel van het contact weg haald daar zit en fiche onder en deze was bij mij losgekomen .
terug vastgeklikt en was klaar geen gepiep en alles werkte weer

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 22 apr 2015, 22:21

Bedankt voor de tip Marcnancy. Zou mooi zijn als dat alles is. Denk ook wel dat het kleinigheidje is, maar je moet net weten hoe je het moet oplossen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 apr 2015, 11:21

dus deksel van contact weghalen, dan zit er een plaat onder, die moet je aandrukken?

Misschien is die losgegaan toen die man van de garage die handvatverwarming heeft gemaakt (en vervangen). En niet goed aangedrukt heeft.

Is niet al te moeilijk? Kan zelfs iemand met 2 linkerhanden zoals ik? Ben morgenmiddag thuis, dan eens kijken.

Dat er verder geen reacties zijn blijkt dat het een niet vaak voorkomend probleem is denk ik.

peter

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door peter » 24 apr 2015, 12:29

Er zit een stekkertje onder waar je slecht bijkomt. Plaatje iets oplichten dan je hem net aandrukken. Mijnheer Honda had de kabels gerust iets langer mogen houden. :lol:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 apr 2015, 12:41

OK Peter, ik ga kijken morgen.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door KvH » 24 apr 2015, 18:55

Via het plaatje bij het contactslot kom ik er met mijn kolenschoppen niet eens in de buurt. Ik doe dus het volgende:
Stap voor stap:
Rastertjes van de speakers weghalen (gemakkelijk weg te klikken bovenaan)
Schroefjes links en rechts in ruimte naast speakers (inbus) losdraaien
Snelsluitertjes links en rechts boven display loshalen
Daarna kun je het hele kapje wat over het dashboard zit voorzichtig losklikken (zit bij contactslot vastgeklemd)
Het plaatje om het contactslot hoeft dus niet losgemaakt te worden. Scheelt weer...

Daarna kun je met wat moeite erbij en het stekkertje vastklikken.
Vastmaken gaat in elk geval gemakkelijk dan losmaken (zeker met grote handen).

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 24 apr 2015, 19:44

OK Koen, met zo'n beschrijving zou het moeten lukken. Ik heb maar kleine handjes trouwens. Ga het proberen en laat het weten. Zal kijken dat ik eventueel nog foto kan maken en plaatsen. Misschien dat later ooit andere mensen ook het probleem krijgen. Had het hier eigenlijk niet gevonden bij "1800". Wel dat één knop het niet meer deed, maar dat is dan omdat die te weinig of zelden gebruikt wordt. Maar nu hele serie knoppen niet.

peter

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door peter » 25 apr 2015, 09:59

Ho ho ho :!: :!: die beschrijving hoort bij een ouder model 1800. Jij hebt toch een 1800 van na 2006 met de navigatie :?: dan kan je het dashbord er met beleid gewoon zo uittrekken. Niks geen schroefjes of handeltjes. Het zit gewoon vast geklikt. Wel met beleid doen want het is maar plastic.

http://www.goldwingfacts.com/1800meterpanel06on.htm

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door KvH » 25 apr 2015, 15:22

Klopt, ik heb een 1800 van 2002.
Ik heb (gelukkig) nog niet de bouwjaren van ieders wing hier uit m'n hoofd geleerd...

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 apr 2015, 18:06

Ja 2011 Koen. Heb net even rap gekeken en werd al huiverig hoe dat los moet. Ga het morgen voorzichtig proberen.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: knoppen vergrendeld?

Bericht door Honda GL Castlebiker » 25 apr 2015, 19:49

Soms is internet fijn. En filmpjes ook. Als je weinig kan zoals ik.

hier link naar filmpje hoe je dashboard er simpel afkrijgt:

https://youtu.be/ga3Aa2_Dlvs" onclick="window.open(this.href);return false;

toen het eraf was drukte ik op de TEMP knop en die deed het toen weer. Dashboard er weer op en knop deed het nog steeds. Blijkbaar is probleem nu verholpen.

Dank voor de tips hier, zonder jullie had ik het nooit opgelost.

Plaats reactie