topkoffer voorzien van een demper

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
thecyberkid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 apr 2014, 15:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Essen

topkoffer voorzien van een demper

Bericht door thecyberkid » 15 apr 2015, 22:18

Als ik aan de hendel van de topkoffer trek en mijn handen niet vrij heb om het deksel te openen dan blijft deze gesloten, kan ik een soort demper of veer monteren zodat deze zich een beetje opent of is daar een andere oplossing voor?
Ik heb alleen een spoiler er op staan en nog geen bagagerek dus teveel gewicht kan het niet zijn.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door KvH » 15 apr 2015, 22:59

Ik heb kleine plastic dempertjes op de onderkant (dus waar het deksel op rust) geplakt. Gewoon, van die hele goedkope zelfklevende transparante rondjes. Als ik het deksel gewoon dicht laat vallen is ie ook gewoon dicht, als ik 'm met de afstandsbediening ontgrendel kan ik 'm met één hand (of evt. met een elleboog oid :wink: ) openen.

Ik zie dat je in Essen woont, da's hier naast de deur (mits Essen België en niet Duitsland :roll: ). Kan wel 's kijken of ik ze nog heb liggen (had er nogal wat reserve), mocht het je wat lijken.

Gebruikersavatar
Bali Sa
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2012, 14:01
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Harelbeke, Belgie

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door Bali Sa » 16 apr 2015, 17:13

KvH schreef:Ik heb kleine plastic dempertjes op de onderkant (dus waar het deksel op rust) geplakt. Gewoon, van die hele goedkope zelfklevende transparante rondjes. Als ik het deksel gewoon dicht laat vallen is ie ook gewoon dicht, als ik 'm met de afstandsbediening ontgrendel kan ik 'm met één hand (of evt. met een elleboog oid :wink: ) openen.

Ik zie dat je in Essen woont, da's hier naast de deur (mits Essen België en niet Duitsland :roll: ). Kan wel 's kijken of ik ze nog heb liggen (had er nogal wat reserve), mocht het je wat lijken.
Hey, hier ook enige interesse, misschien een een fotoke erbij. Weet niet echt wat je bedoeld met een "zelfklevend rondje";
thx,

Grtz,
Bali
De Nederlander noemt het water,
de Fransman spreekt van l'eau.
De vlaming, die beide talen spreekt,
die zegt gewoon... Waterloo!.

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door KvH » 16 apr 2015, 17:33

Heb er even een plaatje van opgezocht, het is zoiets als dit.

Voor een paar euro te koop bij de Action of van die outletzaken met allerlei huishoudelijk spul. Wordt ook gebruikt als stootkussentjes bij bv. keukenkastjes e.d.

thecyberkid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 apr 2014, 15:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Essen

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door thecyberkid » 16 apr 2015, 20:07

Als het inderdaad deze transparante stootkussentjes zijn dan ga ik deze meteen halen en eens proberen of het lukt bedankt voor deze tip! :D
Wij wonen in Essen nabij Roosendaal!

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door RonalT » 16 apr 2015, 21:59

Volgens mij weet KvH (Koen) precies waar dat ligt. :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Bali Sa
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2012, 14:01
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Harelbeke, Belgie

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door Bali Sa » 17 apr 2015, 09:07

KvH schreef:Heb er even een plaatje van opgezocht, het is zoiets als dit.

Voor een paar euro te koop bij de Action of van die outletzaken met allerlei huishoudelijk spul. Wordt ook gebruikt als stootkussentjes bij bv. keukenkastjes e.d.
Bedankt, bekijk ik ook even.
Groetjes,
Bali
De Nederlander noemt het water,
de Fransman spreekt van l'eau.
De vlaming, die beide talen spreekt,
die zegt gewoon... Waterloo!.

peter

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door peter » 17 apr 2015, 09:36

Ik ken het probleem, je staat bij de motor en hebt maar 1 hand vrij en die gebruik je om aan de handle te trekken. De deksel blijft liggen dus sta je te etteren met je schouder of elleboog. Makkelijker is natuurlijk als de deksel ook echt open gaat. Kijk eens op: http://www.hinscha.com/nl/references?s=1 daar kan je een gasdemper samen stellen en het kost niet eens echt veel.

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door frank's » 19 apr 2015, 10:31

een gasdemper moet je meestal bevestigen met een boutje en moertje, daar komt bij dat deze weer ruimte nodig heeft in je topkoffer [en die is al niet groot]
beter is volgens mij een veersysteem in het huidige scharnier te maken zoals ze ook hebben in de meubels voor het push to open.
hoe? dat zou ik ook niet precies weten maar techneuten op dit forum kunnen heel goed hobbyen.
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: topkoffer voorzien van een demper

Bericht door frank's » 19 apr 2015, 10:37

zoiets als een veerscharnier weet ff niet hoe ik de afbeeldingen naar hier krijg maar google scharnierveer.
frank
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Plaats reactie