Eerste indruk 40th aniversery

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door Devoraz » 23 jan 2015, 20:38

Johan,

Voor jou nog even de meest in het oog springende model van de 2015 (40th Anniversary Edition) van de GL1800 (er is namelijk ook nog een zwart/zilvere en een zilvergrijze variant)
Afbeelding
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door peter n.d. » 23 jan 2015, 20:55

Beste Johan en Devoraz , in deze kleuren oogt hij lekker . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door Honda GL Castlebiker » 23 jan 2015, 21:33

Dank Pjotr :-).

Zou wel wat voor Rongoos zijn, al dat chroom weg en alles zwart :-).

Nu ik dat zo zie, denk ik weer verder. OK, zal moeilijk gaan bij een motor, maar toch. Je hebt de Opel Adam (volgens mij geen succes), en bij die nieuwe Renault Captur ook, en volgens mij bij heel veel auto's, kun je tegenwoordig onderhand de hele auto samen stellen. Wil je automaat of schakel, wil je stof en leren stoelen, wil je dit, wil je dat. En da's best leuk, dat je vanaf de fabriek een auto naar eigen smaak samen kunt stellen. Dat zou best wat zijn, want nu is eigenlijk het enige wat je beetje kan kiezen de kleur. ABS zal tegenwoordig wel standaard zijn. Maar laat de koper zelf maar z'n motor samen stellen. De basis is het blok, en de rest eromheen via een optie lijst. Nu moet je alles via BikersBest bijvoorbeeld bestellen (en er op laten zetten). Kom daar als fabrikant maar mee. Scania heeft dat met de vrachtwagens ook gedaan. Pak je een bepaald pakket, heb je alle opties. Er waren heel veel truckstylers actief, omdat chauffeurs dingen anders willen. Scania zegt: weg met die rotzooi, wij gaan gewoon vanaf de fabriek die kwaliteit leveren. Hoef je niet meer achteraf lopen te pielen. En vind dat eigenlijk best goed gedacht.

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door frank's » 25 jan 2015, 20:51

schipper61 schreef:leuk dat we de zelfde smaak hebben vind hem prachtig heb hem vorig jaar besteld
gisteren nog even gebeld met ten kate motoren in nieuwleusen ze hopen hem in
maart te kunnen leveren ben erg benieuwd, dit filmpje staat op youtube
The new 40th Goldwing hoe ze hem uitpakken leuk om te zien.

mvrg wim
nou wim van harte gefeliciteerd met je nieuwe keuze , nog effies wachten maar dan ben je volgens mijn opinie iemand waar ik heel jaloers op ga zijn :D
zal maar niet vragen hoelang ik zal moeten sparen. :shock:
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door peter n.d. » 31 jan 2015, 11:25

Beste Wim en Justina , ook al heb je hem nog niet, toch veel plezier en vele vellige km gewenst met jullie nieuwe aanwinst . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door meire » 31 jan 2015, 12:01

heel mooi in die kleur :!: , en persoonlijk vind ik het niet erg dat er alleen maar de kleur en het logo er is bijgekomen , daar ik zelf een model 2012 heb :oops: , zouden ze veel veranderd hebben zou ik anders nu al met oud model opgezadeld zitten :roll: en dat zou ik niet leuk hebben gevonden :cry: :wink:
Vele Groetjes,Meire

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door peter n.d. » 01 feb 2015, 11:06

Beste meire , ook ik heb een model 2012 ( kleuren zwart en wit :idea: ) . Als je telkens van motor moet veranderen , telkens het model verandert , dan heb je waarschijnlijk nen ezel in de tuin die geld schijt :!: . En aan een nieuw model zijn helaas weer een paar kinderziektes aan verbonden :idea: . Daarom is beter om te wachten om dan dit "nieuw model " te kopen . :arrow: Bij de aankoop van mijn auto wacht ik meestal tot het model verandert , ik koop dan meestal het "oude model" met een fikse korting en meestal staan er de meeste opties op zonder een meerprijs :idea: . De dealer content ( weer een stockwagen verkocht) en ik ook , want ik heb een nieuwe wagen (oud model ) gekocht met een fikse korting :!: . Meestal pas ik dit ook toe bij aankoop van een nieuwe motor (oud model ). :lol: En meire voorlopig rijden we nog steeds met het nieuwe model van 1800 . :lol: :P :lol: :P :lol: :P :lol: :P :lol: :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door meire » 01 feb 2015, 12:59

Peter,
Helemaal eens met U :!: Wil alleen maar zeggen dat na zo een grote investering , ik het goed vind van Honda om niet ieder jaar de goldwing volledig te veranderen ,iets dat ze gelukkig niet doen.
Trouwens de mijne is ook een witte :) en een ezel heb ik zeker ook niet :!: En inderdaad heb dat van die kinderziektes meegemaakt met het eerste nieuwe model GW1800 :|
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
pijnenburg
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 feb 2011, 20:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Westervoort

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door pijnenburg » 25 apr 2015, 17:32

Ik heb gisteren in de Ardennen een dik uurtje kunnen gassen met de nieuwe wing van Wim. Mooi gebied ten westen van Stavelot en Malmedy. Binnendoor met scherpe bochten en vaak slecht wegdek.
Ook op de vorige 1800 van Wim heb ik gereden en kan toch echt veel verschillen merken in het rijgedrag van de 1800 uit 2008 en deze nieuwe.

Remmen- Lijkt wel rechtstreeks uit de racerij. Lichtjes inknijpen is ruim voldoende om snel tot stilstand te komen.

Wegligging- Hoe het komt weet ik niet, maar de 2015 versie ligt nog meer als een blok op de weg. Voorvork is duidelijk merkbaar sportiever geveerd en ik vermoed dat het frame stijver is geworden.

Aandrijving- soepel lopende motor met een prettig laag geluid uit de uitlaat. Versnellingsbak is echter een heel ander verhaal,de 1800 schakelt pas lekker bij hogere toeren. Ben je een sportieve rijder dan is het een groot feest, voor de rustigere tour rijder is dit waarschijnlijk echt slecht nieuws. De motor nodigt op deze manier uit om sneller op te trekken.

Looks- ziet er nog beter uit met een dikke laag stof van een zanderig weggetje eroverheen. :twisted:

Wel jammer en verbijsterend dat er geen elektrisch verstelbare spiegels opzitten. :mrgreen:

Voor mij is het een verleidelijke machine waar ik graag voor zou willen sparen. :D
Het kwaad bestaat niet, verschillende behoeftes wel.

Willemb
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 sep 2014, 16:45

Re: Eerste indruk 40th aniversery

Bericht door Willemb » 22 aug 2015, 14:00


Plaats reactie