Distributie ketting

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Distributie ketting

Bericht door henny » 30 nov 2014, 16:19

Heeft er al eens iemand de distributie ketting en de spanners van een gl 1800 versleten gehad.
Ik merk nog niets en heb ze ook wel na gekeken met het kleppen stellen.
Maar je hoort er nooit iets over verslijten deze niet.
En dan heb ik een vraag over het brandstof filter zit dit in een gl1800 in of niet en waar zit deze als ze er in zitten mijn km stand is bijna 100000 km.
Aangezien ik toch weer het lucht filter ga reinigen en de cruse control ga afstellen en de kleinere dingen welke ik elk jaar doe kan ik een brandstoffilter ook meenemen als deze er ten minsten inzit.

mvg henny

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Distributie ketting

Bericht door KvH » 30 nov 2014, 18:34

De mijne heb ik na aankoop laten checken, de distributieriem vertoonde nog geen enkel spoor van slijtage oid. Er stonden toen ruim 143.000 km. op de teller.

Rob Pt

Re: Distributie ketting

Bericht door Rob Pt » 02 dec 2014, 01:07

henny schreef:En dan heb ik een vraag over het brandstof filter zit dit in een gl1800 in of niet en waar zit deze als ze er in zitten .......
Een GL1800 heeft geen afzonderlijk brandstoffilter. Het brandstoffilter is een geïntegreerd deel van de brandstofpomp en kan niet vervangen worden!

Rob

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Distributie ketting

Bericht door henny » 11 dec 2014, 21:43

Bedankt voor de reacties scheelt weer werk van de winter.
Ik ga mijn dynamo demonteren om de koolborstels te bekijken, verder wil ik de cruse control weer afstellen, de led verlichting om de koffers gaan zwakker branden hier wil ik nieuwe led strips voor kopen ( als iemand een adres heeft hiervoor hoor ik het graag)
De cardan olie en de gewone olie en het oliefilter vervangen.
Het kn luchtfilter reinigen rem en koppeling vloeistof vervangen even als de koelvloeistof.
Er moet ook een nieuwe accu in en de achterband word slecht.
En dan natuurlijk de rem blokken reinigen.
En dan hoop ik dat het weer snel mooi weer word.

En dan wens ik iedereen hele fijne kerstdagen en een heel gezond nieuwjaar toe en hopen dat we er weer een mooi motor jaar word.

Mvg henny
hermien

peter

Re: Distributie ketting

Bericht door peter » 12 dec 2014, 14:12

Ik heb begrepen dat voor de dynamo de tank verwijdert moet worden. Of heb jij een andere manier om bij de achterste bout te komen :?:
De tank heb ik ooit al een verwijdert om de achterveer te vervangen en het valt qua werk nog wel mee.

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Distributie ketting

Bericht door henny » 14 dec 2014, 19:48

Ik heb ook nieuwe schokbrekers voor en achter gemonteerd white power en hierbij moest de tank er ook uit.
Ik heb ook een keer de dynamo gecontroleerd en hierbij moest de tank er ook uit om bij de bewuster bout te komen om de dynamo er aan de onderkant uit te halen.
Maar zoals je al zei het is niet veel werk maar het moet er wel allemaal uit.

mvg henny

Plaats reactie