LED koplamp?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
jantje beton
Berichten: 271
Lid geworden op: 23 aug 2008, 11:41
Locatie: HOESELT

Re: LED koplamp?

Bericht door jantje beton » 25 nov 2014, 19:08

normaal met kleine handjes moet dat doenbaar zijn zonder de kuip af te nemen :roll:
wees niet bedeesd jantje is hier geweest

Rob Pt

Re: LED koplamp?

Bericht door Rob Pt » 26 nov 2014, 10:46

st Bernhard schreef:Je gaat natuurlijk wel van 2x60W naar ik meen 2x33W.
Zoals jij het zegt vergelijk je appels met peren en zou het betekenen dat je lampen plaatst die bijna de helft zwakker zijn!
Watt is het energieverbruik van een conventionele gloeilamp maar bij LED lampen wordt steeds vaker groter op de verpakking de lichtopbrengst aangegeven. De lichtopbrengst waar het uiteindelijk om gaat wordt uitgedrukt in lumen

Wat de fabrikanten dus doen in deze periode, die je in feite als overgangsperiode kunt beschouwen, is van een LED lamp het aantal lumen weergeven 'vertaald' in het aantal Watt's om daarmee aan te geven dat bijv. de LED lampen van 33W waar jij het over hebt qua lichtopbrengst te vergelijken zijn met een conventionele lamp van 60W.

Ga internet maar eens met Google te lijf en dan vind je genoeg artikelen waarin alles veel uitgebreider wordt uitgelegd.

Rob

st Bernhard

Re: LED koplamp?

Bericht door st Bernhard » 26 nov 2014, 18:31

jantje beton schreef:normaal met kleine handjes moet dat doenbaar zijn zonder de kuip af te nemen :roll:
Ja dat klopt, rechts geen probleem maar aan de linkerkant zit er een enorme stekker in de weg waar je niet omheen kunt.
En een lamp verwisselen leek mij geen optie, dus ik wacht af tot hij op de operatietafel van Pieter ligt.

Huib

st Bernhard

Re: LED koplamp?

Bericht door st Bernhard » 26 nov 2014, 18:40

Rob Pt schreef:
st Bernhard schreef:Je gaat natuurlijk wel van 2x60W naar ik meen 2x33W.
Zoals jij het zegt vergelijk je appels met peren en zou het betekenen dat je lampen plaatst die bijna de helft zwakker zijn!
Watt is het energieverbruik van een conventionele gloeilamp maar bij LED lampen wordt steeds vaker groter op de verpakking de lichtopbrengst aangegeven. De lichtopbrengst waar het uiteindelijk om gaat wordt uitgedrukt in lumen

Wat de fabrikanten dus doen in deze periode, die je in feite als overgangsperiode kunt beschouwen, is van een LED lamp het aantal lumen weergeven 'vertaald' in het aantal Watt's om daarmee aan te geven dat bijv. de LED lampen van 33W waar jij het over hebt qua lichtopbrengst te vergelijken zijn met een conventionele lamp van 60W.

Ga internet maar eens met Google te lijf en dan vind je genoeg artikelen waarin alles veel uitgebreider wordt uitgelegd.

Rob
Dat snap ik wel, die 33 watt geeft het verbruik aan, waardoor je dynamo wat minder zwaar belast wordt.
Ik was vergeten te vermelden dat de ledlampen een lichtopbrengst vergelijkbaar aan 70 Watt hebben,
Ik heb dit niet verder gemeten, maar ik ben tevreden over de lichtopbrengst.
In mijn ogen is het geen Xenon, maar een zuinige halogeen.

groeten Huib

mike
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2015, 20:01
Type Goldwing: GL1800

Re: LED koplamp?

Bericht door mike » 13 apr 2015, 22:44

Je had er ook een set xenon in kunnen bouwen. Met 2 kleine balasten die je links en rechts in de kuipkastjes makkelijk kwijt kunt. Zijn 35 watt per stuk en geven een hoop licht . Groot licht bijna niet meer nodig.

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: LED koplamp?

Bericht door bomihe » 14 apr 2015, 08:38

Xenon geeft inderdaad veel licht maar om te zeggen zoveel bij een GoldWing vind ik wat overdreven.
De lampunit is daar niet voor gemaakt.
Een ander probleem is dat Xenon niet overal is toegestaan. Je kan dus staande gehouden worden
in het buitenland en een probleem krijgen. ook wel iets om even over na te denken.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Gebruikersavatar
highlander
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 feb 2010, 11:23

Re: LED koplamp?

Bericht door highlander » 14 apr 2015, 16:31

Xenon niet toegelaten?
Er worden al vele wagens standaard uitgerust met xenon, lijkt me sterk dat dat niet zou mogen.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: LED koplamp?

Bericht door joost » 14 apr 2015, 16:51

Wat Bomihe bedoelt is dat aftermarket xenon geen automatische hoogte regeling heeft en dus in sommige landen verboden is.
Op alle voertuigen die fabriek af geleverd worden met xenon zit wel automatische hoogte regeling om verblinden tegen te gaan en dat mag dus wel.

bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: LED koplamp?

Bericht door bomihe » 14 apr 2015, 17:13

Ook is het zo wie zo verboden om het achteraf in een auto in te bouwen. In Nl mag het wel bij een motor maar is dit weer niet toegestaan in sommige landen. Theoretisch kan je dus problemen krijgen.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Gebruikersavatar
alexmimi
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 mei 2014, 13:16
Type Goldwing: GL1500

Re: LED koplamp?

Bericht door alexmimi » 14 apr 2015, 18:26

In ons Belgenlandje is het anders toch wel toegestaan. Ik heb begin dit jaar een mercedes G-klasse ingeschreven die wat verbouwd is geweest en waaronder bi-xenon werden ingebouwd, zonder automatische hoogteregeling. Deze tank diende voor het inschrijven door de technische keuring en het was absoluut geen probleem.
en nu reed ik lustig rond met een unieke matzwarte G290 met Bi-xenon en ledlampen achter. Echter sinds het zout is verdwenen van de weg, stap ik automatisch op mijne Bijou
Everyone who visits our home, brings hapiness.
Some by coming.
Some by going.

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1596
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: LED koplamp?

Bericht door Marco1 » 14 apr 2015, 19:08

alexmimi schreef:Ik heb begin dit jaar een mercedes G-klasse ingeschrevenk
ook leuk.
Foto's??
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: LED koplamp?

Bericht door Henkie de ledman » 17 mei 2015, 10:22

Achteraf Xenon in een motor welke dan ook, kan problemen opleveren in bijv. Oostenrijk.. daar zijn al talloze bikers bekeurd omdat het niet origineel was. Die boetes schijnen niet misselijk te zijn..
Ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar het is wel zo..

Dit voor de info..

Gr...
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Barry
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:19
Type Goldwing: GL1500

Re: LED koplamp?

Bericht door Barry » 10 jun 2015, 22:02

Hallo,

Ik heb onlangs mijn H4 lamp van mijn GL1500 vervangen voor een ledlamp.
Zijn niet goedkoop die dingen, maar ik ben nou eenmaal gek op led.

Qua lichtopbrengst ben ik nog niet helemaal tevreden, maar ook niet ontevreden...
Ik ga binnenkort op zoek naar een set om beide lampen te vervangen dus dan kan ik meer vertellen.
Het nadeel van deze is dat het ledje aan 1 kant zit dus eigenlijk ook maar 1 deel van de schelp beschijnt.Ik wil nu op zoek naar een lamp met leds aan beide kanten.
Kwaliteit is wel goed, voelt ook solide aan. De led die ik nu heb heeft geen interne fan maar wat ik nu zoek wel en ik weet nog niet of ik daar de ruimte voor heb om weg te werken.

kijk eens op autoledplaza daar heb ik m vandaan.
betaling en levering in ieder geval prima.

Gr Barry

Gebruikersavatar
Thea
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mar 2015, 12:13
Type Goldwing: GL1500

Re: LED koplamp?

Bericht door Thea » 11 jun 2015, 10:46

Hoi
ik heb sinds kort led verlichting in mijn koplamp vd Gl 1500. Bevalt prima. Kosten waren iets van 16 euro per lamp en gewoon besteld via ebay.
Geeft mooi helder wit licht.

Barry
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 mei 2015, 22:19
Type Goldwing: GL1500

Re: LED koplamp?

Bericht door Barry » 11 jun 2015, 21:14

das niet gek.
Waar heb je dat vandaan en geeft het wel genoeg licht?

Ik heb ook goedkopere led in de cornerlights zitten en ziet er wel lekker uit maar om nou te zeggen dat t echt bijdraagt aan t zicht...

Plaats reactie