Waar is dit rubbertje van?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Rob Pt

Waar is dit rubbertje van?

Bericht door Rob Pt » 29 okt 2014, 16:50

Op onderstaande foto zie je een rubbertje dat ik op de grond vond op de plaats waar de motor meestal staat. Om te beginnen weet ik niet eens of het wel van de motor is. Op de explosietekeningen in de onderdelencatalogus heb ik niets kunnen vinden. Ook al op en onder de motor gekeken maar niet kunnen ontdekken waar het zou moeten zitten.
Het lijkt op een rubbertje dat 'ergens' hoort te zitten om beschadigingen door 'iets' dat er tegenaan komt, te voorkomen m.a.w. een beschermrubbertje. Iemand enig idee?

Afbeelding

Rob

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Waar is dit rubbertje van?

Bericht door inside » 29 okt 2014, 17:04

Rob,

volgens mij is dit een rubbertje van een van de beschermkappen de verchroomde of die er boven zitten
als je die eraf haalt zie je van die rubbers zitten

succes

Gr. Hans

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: Waar is dit rubbertje van?

Bericht door f.schuiling » 29 okt 2014, 17:52

dit rubber zit tussen de kuipruit en het ijzeren deel waar je de ruit mee vast klemt.
je moet eerst de kuipplaat verwijderen dan kun je hem zien.
gr fred

Rob Pt

Re: Waar is dit rubbertje van?

Bericht door Rob Pt » 29 okt 2014, 18:20

Beide bedankt! Daar had ik nu juist niet gezocht in de onderdelencatalogus omdat het op de plaats lag waar meestal het achterwiel en de koffers zich bevinden. Maar ja rubbertjes die stuiteren alle kanten op dus ..... (weet ik nog van de gummetjes op school; trouwens hoe harder je gooide hoe beter ze stuiterden! :lol: :lol: )
Het zou dan nr. 14 op onderstaande tekening moeten zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb zeer recent de ruit vervangen en dus kennelijk niet goed opgelet bij het weer in elkaar zetten. Maar er rammelt niets en de ruit beweeg ik ook nooit op en neer dus laat ik het voorlopig maar even voor wat het is want ik heb even geen zin om alles weer te demonteren.

Rob

Plaats reactie