gear indicator
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
gear indicator
hoi,
iemand ervaring met het inbouwen van een gear indicator van gipro?
-waar geplaatst?
-filmpje?
)ervaringen.....
grts
iemand ervaring met het inbouwen van een gear indicator van gipro?
-waar geplaatst?
-filmpje?
)ervaringen.....
grts
- wing67
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
- Locatie: maaseik
Re: gear indicator
hoi,
iemand ervaring met het inbouwen van een gear indicator van gipro? ---> yep
-waar geplaatst? ---> achter het roostertje van de luidspreker
-filmpje? --->
youtu.be/H8Tk-Q5nyX8
ervaringen..... --> aangekocht bij Sturgis motoren te Andijk, is makkelijk te plaatsen (plug and play)
grts --> graag gedaan
iemand ervaring met het inbouwen van een gear indicator van gipro? ---> yep
-waar geplaatst? ---> achter het roostertje van de luidspreker
-filmpje? --->
youtu.be/H8Tk-Q5nyX8
ervaringen..... --> aangekocht bij Sturgis motoren te Andijk, is makkelijk te plaatsen (plug and play)
grts --> graag gedaan
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- q45
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
- Type Goldwing: GL1000
Re: gear indicator
ok maar hoe heb je hem gemonteerd?
grts
grts
- wing67
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 07 feb 2010, 19:36
- Locatie: maaseik
Re: gear indicator
dubbelzijdige tape van 3M..., en de stekker moet je onder het zadel zoeken, een rode in mijn geval..
http://www.runeworld.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
- Contacteer:
Re: gear indicator
heb em zelf op deze manier ingebouwd: http://goldwing.kingedwin.nl/php/repairs1800.php#gipro, klik op 'gipro gear indicator'.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: gear indicator
Het ligt eraan waar de stekker zit..
Bij een usa onder het zadel en bij een NL kan hij onder het zadel zitten en in de kuip links voor maar ook onder het luchtfilterhuis..
Ik heb een NL 2002 en ik heb hem nooit gevonden..
dus maar weer verkocht die indicator..
henk
Bij een usa onder het zadel en bij een NL kan hij onder het zadel zitten en in de kuip links voor maar ook onder het luchtfilterhuis..
Ik heb een NL 2002 en ik heb hem nooit gevonden..
dus maar weer verkocht die indicator..
henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: gear indicator
Henk, misschien had je niet de juiste Gipro versie (DS in plaats van het X type). Afhankelijk van het Gl1800 modeljaar moet je een andere versie Gipro gear indicator kiezen:Henkie de ledman schreef:Het ligt eraan waar de stekker zit..
Bij een usa onder het zadel en bij een NL kan hij onder het zadel zitten en in de kuip links voor maar ook onder het luchtfilterhuis..
Ik heb een NL 2002 en ik heb hem nooit gevonden..
dus maar weer verkocht die indicator..
henk
http://www.mlmparts.com/nl/gipro-versne ... cator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
GiPro X-type (GL 1800 2001-2004) met aanlsluiting via kabel sets
Naast de zeer compacte vormgeving is er keuze uit 5 verschillende kleuren van verlichting. Montage is eenvoudig. De gear indicator is zelf-lerend en hoeft dus niet te worden geprogrammeerd. Daarnaast is ook een shoft-light functie mogelijk met deze gear indicator.
Aansluiting via kabel sets (makkelijk met aansluiten). Motorfiets specifieke en universele kabel sets leverbaar
GiPro DS type (Gl1800 2005-2014) met aansluiting via stekker.
De Girpo DS versnellingsindicator (gear indicator) van Healtech is uniek in de markt. De DS-versie is specifiek voor nieuwere modellen gemaakt, zodat deze rechtstreeks de versnelling kan lezen uit de ECU. Daardoor is deaze gear indicator nauwkeuriger en sneller van wat er in de markt te krijgen is op dit gebied. 1 stekker aansluiting (makkelijker kan niet!)
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: gear indicator
Ik had de goede, heb zelf antoon en Sturgis gebeld en die snapte er zelf ook niets van waar bij mij die stekker zou moeten zitten..
Zelfs foto over en weer gestuurd en we kwamen er niet uit.. laatste optie was dat hij onder het luchtfilterhuis zou moeten zitten, maar ik had geen zin meer om weer alles te slopen en onder het filterhuis is ook niet 1,2,,3 gedaan..
dus..
gr henk
Zelfs foto over en weer gestuurd en we kwamen er niet uit.. laatste optie was dat hij onder het luchtfilterhuis zou moeten zitten, maar ik had geen zin meer om weer alles te slopen en onder het filterhuis is ook niet 1,2,,3 gedaan..
dus..
gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
- wingryder
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
- Locatie: Sassenheim
Re: gear indicator
Heb vlak voor de fatale crash ook zo'n ding gemonteerd, display achter het linker speaker covertje geplakt met 2 componenten lijm.
Heb me kleurenblind gezocht naar de juiste stekker, uiteindelijk gevonden aan de rechterkant onder het rechter kuipbakje.
Heb door wat googelen op "gear indicator for goldwing" een artikel met foto's gevonden van een amerikaan. daardoor kon ik de stekker vinden.
Toen ik de juiste stekker eenmaal had was het inderdaad simpel en werkte het perfect.
Groet,
Jan
Heb me kleurenblind gezocht naar de juiste stekker, uiteindelijk gevonden aan de rechterkant onder het rechter kuipbakje.
Heb door wat googelen op "gear indicator for goldwing" een artikel met foto's gevonden van een amerikaan. daardoor kon ik de stekker vinden.
Toen ik de juiste stekker eenmaal had was het inderdaad simpel en werkte het perfect.
Groet,
Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht
Re: gear indicator
Om alle misverstanden bij voorbaat uit te sluiten: doe met je Goldwing wat je wilt en voor noodzakelijk houdt maar ik ben oprecht nieuwsgierig naar wat een gear-indicator voor toegevoegde waarde geeft?
Omdat dit topic al enige dagen oud is heb ik de voorgaande twee dagen tijdens het toeren met de gear-indicator in gedachten eens goed opgelet of ik op enig moment zo'n ding miste en ......... neen, op geen enkel moment! Ik begrijp echt niet wat het voor mij zou toevoegen.
Je voelt toch of er geschakeld moet worden en je anticipeert toch in het verkeer m.a.w. je zorgt er toch voor dat je op tijd of liever gezegd altijd in de versnelling rijdt die bij de omstandigheden past? Dat is, in ieder geval bij mij, een automatisme. Een beetje gechargeerd voorbeeld maar als ik, qua snelheid, rustig rijd laten we zeggen 90 km/u en de motor brult het uit omdat ik nog steeds in de 2de versnelling rijd dan zal het me toch worst wezen om te weten in welke versnelling ik rijd. Dat er nodig opgeschakeld moet worden dat is me dan wel duidelijk en ik voel en hoor wel wanneer het goed is.
In het grijze verleden had ik een Suzuki en die had volgens mij een gear-indicator. (ik meen dat het mijn GT750 was maar het kan ook een ander type geweest zijn) maar ik kan me niet herinneren er veel op gekeken te hebben.
In een auto zonder gear-indicator kijk je toch ook niet geregeld naar de versnellingspook om te zien in welke versnelling hij staat!
Kortom, ik ben vreselijk nieuwsgierig naar de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en te monteren. Het zal toch niet zo zijn dat jullie geen gevoel voor motorrijden hebben want dat wil er bij mij niet echt in!
O ja, dat ze door vormgeving, kleur en type cijfers helemaal uit de toon vallen en de boel er niet mooier op maken is natuurlijk een kwestie van smaak ..........
Rob
Omdat dit topic al enige dagen oud is heb ik de voorgaande twee dagen tijdens het toeren met de gear-indicator in gedachten eens goed opgelet of ik op enig moment zo'n ding miste en ......... neen, op geen enkel moment! Ik begrijp echt niet wat het voor mij zou toevoegen.
Je voelt toch of er geschakeld moet worden en je anticipeert toch in het verkeer m.a.w. je zorgt er toch voor dat je op tijd of liever gezegd altijd in de versnelling rijdt die bij de omstandigheden past? Dat is, in ieder geval bij mij, een automatisme. Een beetje gechargeerd voorbeeld maar als ik, qua snelheid, rustig rijd laten we zeggen 90 km/u en de motor brult het uit omdat ik nog steeds in de 2de versnelling rijd dan zal het me toch worst wezen om te weten in welke versnelling ik rijd. Dat er nodig opgeschakeld moet worden dat is me dan wel duidelijk en ik voel en hoor wel wanneer het goed is.
In het grijze verleden had ik een Suzuki en die had volgens mij een gear-indicator. (ik meen dat het mijn GT750 was maar het kan ook een ander type geweest zijn) maar ik kan me niet herinneren er veel op gekeken te hebben.
In een auto zonder gear-indicator kijk je toch ook niet geregeld naar de versnellingspook om te zien in welke versnelling hij staat!
Kortom, ik ben vreselijk nieuwsgierig naar de argumenten om zo'n ding aan te schaffen en te monteren. Het zal toch niet zo zijn dat jullie geen gevoel voor motorrijden hebben want dat wil er bij mij niet echt in!
O ja, dat ze door vormgeving, kleur en type cijfers helemaal uit de toon vallen en de boel er niet mooier op maken is natuurlijk een kwestie van smaak ..........
Rob
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: gear indicator
ik denk dat de toegevoegde waarde hetzelfde is als..
Een vlaggenstok of een verchroomde remcovers, of in kleur gespoten onderkant..
Je heb het niet nodig maar is gewoon leuk om te hebben..
Een vlaggenstok of een verchroomde remcovers, of in kleur gespoten onderkant..
Je heb het niet nodig maar is gewoon leuk om te hebben..
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
Re: gear indicator
Gear indicator heb je gewoon nodig omdat de 1800 zo soepel loopt dat je soms zou willen dat je nog verder op kon schakelen. Na vergeefs je voet omhoog bewogen te hebben zie je de bevestiging dat hij al in de overdrive staat.
verder is het een leuk hebbeding.
verder is het een leuk hebbeding.
- beinhart
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
- Type Goldwing: overig
- Locatie: hoogerheide-city
- Contacteer:
Re: gear indicator
daar heb ik bij de 1500 ook ''last'' van, trouwens bij mijn andere motoren ook wel eens. en toch voordat ik dat doe kijk ik altijd naar de toerenteller...peter schreef:Gear indicator heb je gewoon nodig omdat de 1800 zo soepel loopt dat je soms zou willen dat je nog verder op kon schakelen. Na vergeefs je voet omhoog bewogen te hebben zie je de bevestiging dat hij al in de overdrive staat.
verder is het een leuk hebbeding.
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: gear indicator
De stekker voor je gear indicator
Bevindt zich links onder je lucht filter huis in een stofhoes
Ps. Soepel schakelen zeg helaas helemaal niet
Afgelopen week een blok gerepareerd vierde versnelling
Zelfde probeem als bij de GL 1500
Wil graag foto.s plaatsen maar dat ken ik niet
Bevindt zich links onder je lucht filter huis in een stofhoes
Ps. Soepel schakelen zeg helaas helemaal niet
Afgelopen week een blok gerepareerd vierde versnelling
Zelfde probeem als bij de GL 1500
Wil graag foto.s plaatsen maar dat ken ik niet