Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door meire » 25 dec 2015, 16:57

cooper schreef:
meire schreef: Weet nog niet bij welke dealer ik ga gaan :?: ,ben van de streek Eeklo/Gent .
Denk dat Tuybens van Zottegem wel de beste keuze voor mij zou zijn , is hier in de omtrek diegene die denk ik het meeste Goldwings verkoopt.
Wauters in Eeklo, is toch ook zeer bekend voor z'n GW verkoop? Of is dit geen officiele Honda dealer ? Zou er toch eens gaan horen, tenslotte is ons hier allerbekende Wingservice ook geen Hondadealer en heeft toch ook al enkele leden hier verder geholpen?
Wauters is spijtig genoeg geen officele Honda dealer en inderdaad de meeste goldwings die ge ziet zijn van daar
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door henny » 26 dec 2015, 11:25

Wat is er toch mis met een officiële Honda dealer er moeten alleen 2 remcilinders vervangen worden je kunt het ook zelf je moet alleen de remlvloeistof vervangen
En het remsysteem ontluchten ik vervang elk jaar de remvloeistof. Nooit problemen met de remmen gehad.

Mvg henny

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door peter n.d. » 26 dec 2015, 17:53

Beste Forumleden , ook ik heb de beruchte aangetekende brief ontvangen van Honda .Het word opgelost na wingske zijn winterslaap . :mrgreen: Groeten Peter n.d. :wink:

jochri
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2015, 22:41
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Maasmechelen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door jochri » 30 dec 2015, 20:47

Ook een aangetekende brief gehad van Honda, afspraak gemaakt en binnengebracht :o

Ik wens aan allen een gezond en veilig 2016 toe :D

Gebruikersavatar
marcnancy
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: vosselaar
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door marcnancy » 06 jan 2016, 17:25

Hier en update van mijn terugroep actie ,

Ik heb maandag avond mijn wing binnen gebracht voor de terugroep actie van de achter rem , daar kwam dan bij dat er nog meerdere actie open stonden , namelijk de koeling en de koeling voor de cilinderkop .

De dealer belde vandaag dat deze alle zijn uitgevoerd , maar blijkbaar stond er nog en actie open , namelijk de ECU . Deze is besteld en wordt als deze binnen is ook geplaats , dus blijkbaar toch niet slecht om is goed na te laten kijken welke actie er op u wing zouden kunnen zitten .

Ik heb samen met en collega de wing binnen gedaan beide de wing van zelfde jaar , maar ook de zelfde terug roep actie als op de mijne .

Dus mensen laat u wing goed na cheken op het vin nummer .

Greets Clyde

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door pieter » 06 jan 2016, 19:06

Wat de recals aangaat, ook ik heb deze vraag een paar weken geleden wegelegd bij het bedrijf die de terugroepactie voor mij verzorgd , en hij gaat die vraag ook voorleggen aan de dealer dus ik wacht hoopvol af.

Ps.volgens mij kun je op deze site http://powersports.honda.com/Support/Re ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; middels het invullen van je vin nr.zien of je motor al de recals al gehad heeft.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Wingnut » 07 jan 2016, 14:13

pieter schreef: Ps.volgens mij kun je op deze site http://powersports.honda.com/Support/Re ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; middels het invullen van je vin nr.zien of je motor al de recals al gehad heeft.

Groet Pieter.
Ik denk dat je via deze Honda site voor de Amerikaanse markt alleen de uitgevoerde en geclaimde recalls door Amerikaanse dealers weergeeft en niet van andere werelddelen zoals Europa. Europa heeft volgens mij hun eigen systeem.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door pieter » 07 jan 2016, 14:29

Is goed mogelijk, alleen ben ik het nooit tegengekomen.!!!!!!!!
Ik vraag mezelf nog steeds af waarom er over dit geval wel officieel en wereldwijd actie wordt ondernomen en over bv kans op breuk/scheuren in het frame niet.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
marcnancy
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: vosselaar
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door marcnancy » 07 jan 2016, 18:07

Mijn wing is en belg en op die site stonden al mijn recalls in .

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door henny » 07 jan 2016, 18:17

Ik woon in Duitsland heb hem ook in Duitsland gekocht als ik bij ten kate in nieuw. Leusden kom of bij welke Honda dealer ook kunnen ze zo zien via het nummer van het kenteken welke updates en wanneer ze zijn gebeurd.

Mvg Henny.

Ludovicus
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2015, 11:50
Type Goldwing: GL1800

Terugroepactie Goldwing 1800

Bericht door Ludovicus » 08 jan 2016, 13:54

Beste vrienden,
In België loopt momenteel een terugroepactie voor alle bouwjaren van de Goldwing 1800, is dat in Nederland ook zo? het zou betrekking hebben op de remcilinder.
Ik ben momenteel een studie bezig over alle Recalls die er sinds het verschijnen van de GW 1800 al geweest zijn, van de Belgische hoofdverdeler kan ik geen lijst krijgen, dus tracht ik zelf een lijst samen te stellen.
Ik hoop via deze zoveel mogelijke data van Recalls mogen in te zamelen op mijn emailadres: ludo.gressens@telenet.be
Alvast bedankt en nog veel en veilig motorgenot.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 mar 2015, 11:31
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hoogwoud, Noord Holland

Re: Terugroepactie Goldwing 1800

Bericht door joost » 08 jan 2016, 15:03

Kijk even bij GL1800 op dit forum, daar staat alles over de recall.

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Terugroepactie Goldwing 1800

Bericht door pieter » 08 jan 2016, 15:59

Hallo Ludo,

De lijst voor alle recall's vind je hier.

http://honda-goldwing.startkabel.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 jan 2009, 12:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Anna Paulowna

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Stoker » 17 jan 2016, 09:18

Als je wilt weten of er voor je Nederlandse GW nog terugroepacties openstaan kan je op de site van de RDW terecht.
Ga naar RDW, particulier en dan, uw eigen gegevens in het register inzien. Daar vul je het kenteken in en bij het tabblad "basis" staat onderaan terugroepacties welke er nog openstaan.

Stoker
Don't follow me, I'am lost too.

Rob Pt

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Rob Pt » 21 jan 2016, 15:08

N.a.v. een uitnodiging van mijn dealer om kennis te maken (proefrit) met de nieuwe Africa Twin eergisteren naar de dealer. Daar werd mij meegedeeld dat ik voor de GL1800 een afspraak moest maken i.v.m. een terugroepactie.
'Iets' met de remmen. Aan voor- en achterrem moet iets gemodificeerd worden; geschatte tijd 2 á 3 uren. Wat er precies moet gebeuren weet ik niet en eerlijk gezegd interesseert me dat ook totaal niet. Honda betaalt dus ......... O ja, het was niet urgent.

Van de proefrit op de Africa Twin heb ik overigens maar afgezien. Wat Honda met dat geval wil weet ik niet maar het ding ziet er echt niet uit. Zo'n type motor moet gewoon groot en lomp eruit zien. Zoals de oude Aftica Twin en de Yamaha Super Ténéré (beide gehad in de kleurstelling zoals op onderstaande foto's, afkomstig van internet overigens) en bijv. de BMW GS1200.

Zo dus:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar NIET zo:

Afbeelding

Het lijkt wel een 250cceetje met hoge bloeddruk ...........

Rob

Plaats reactie