Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Technische vragen, tips, trucs, enz.
bomihe
Berichten: 191
Lid geworden op: 23 mar 2006, 20:37
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Torre de Coelheiros, Portugal.

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door bomihe » 21 jan 2016, 16:57

Een simpele test om te zien of jouw motor een probleem kan hebben met de rem.
Voel even aan de achter schijf of deze erg is ingesleten, indien dit het geval is kan je misschien een probleem hebben.
Hangt natuurlijk ook af van je rijstijl en hoeveel km de schijf al voor zijn kiezen heeft gehad.

Mijn 1800 uit 2005 had dit namelijk maar toen wist ik niet wat er aan de hand was.
Later kwam ik erachter dat de rem bleef hangen. Maar gelukkig verder geen problemen mee gehad.
( was toen al verkocht )

Groeten Henk.
Member of Goldwing Club Holland 0021
Member of Goldwing Clube Portugal 0202

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Henkie de ledman » 25 jan 2016, 10:55

Ik ga donderdag, naar een Dealer waar ik nooit kom,, wist niet eens dat hij bestond.
In December gebeld en hij zou de spullen bestellen.. En kwam mijn motor maandag ophalen.. .... Ophalen ???
NIKS OPHALEN ik breng hem en blijf erbij.
Vorige week gebeld voor de afspraak wanneer het zou kunnen gebeuren.
morgen langsbrengen in de ochtend in de avond klaar.. hug ?
Nee ik blijf er bij.. Dat kan niet.. zei de man.. dan kan ik ook niet komen.. Maar je spullen liggen hier ..
Nou dan haal ik dat op en doe ik het zelf wel.. Dat vond hij ook geen goed plan..
Wat een gedoe zeg.. ik laat mijn motor nooit ergens achter.. daar kan ik dan een zeikerd in zijn maar helaas, ik ken die mensen helemaal niet.
Nu heb ik voor donderdag een afspraak staan effe kijken hoe dit gaat lopen..
hopend dat ik niet de eerste ben.. maar ik heb wel al vast al het plastic verwijderd dat scheelt voor hun weer werk.. lief he.
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door cooper » 25 jan 2016, 20:22

Is in mijn ogen de normale gang van zaken Henk.
Zo kocht ik ooit een nieuwe auto en moest voor de eerste maal binnen voor z'n 1500km beurt.
Goedemorgen Mijnheer blablablabla , wil je hier even tekenen en dan mag je je contactsleutels bij het formulier leggen !
Contactsleutels bij het formulier waarom, zei ik?
Dan komt de mecanieker hem zo dadelijk halen en wordt je auto direct nagekeken.
Sorry mevrouw, hier hebben we even een communicatieprobleem! Mag ik mijn wagen zelf niet binnenrijden?
Nee Mijnheer je mag niet bij in de werkplaats.
Heb toen na nog wat heen en weer gepraat m'n sleutels genomen en ben naar een andere dealer gereden waar ik er wel bij mocht blijven.
Jammer voor hun, maar die werkwijze heeft ze toen een klant gekost.
Cooperke niet bij z'n auto of moto is geen werk voor de mannen sorry . :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Donders Tony
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jan 2016, 12:13
Type Goldwing: GL1800

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Donders Tony » 27 jan 2016, 12:20

meire schreef:Zijn er in België al mensen die een brief hebben ontvangen of iets dergelijks om motor te laten repareren ?
Ik zelf rij met een model 2012 bij Honda dealer gekocht en heb nog niets vernomen .
Ik heb een aangetekende oproep van Honda Belgie gekregen rond kerstmis en is nu reeds hersteld.
Ik moest werken.Moeten is dwang.Dwang is slavernij.Slavernij is verboden dus ben op pensioen gegaan.. :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
marcnancy
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2013, 20:43
Type Goldwing: GL1800
Locatie: vosselaar
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door marcnancy » 27 jan 2016, 21:37

Ik ook en bij mij stonden er nog 4 recals op , rem , koeling , celinderkop en de ecu

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door meire » 28 jan 2016, 17:12

Donders Tony schreef:
meire schreef:Zijn er in België al mensen die een brief hebben ontvangen of iets dergelijks om motor te laten repareren ?
Ik zelf rij met een model 2012 bij Honda dealer gekocht en heb nog niets vernomen .
Ik heb een aangetekende oproep van Honda Belgie gekregen rond kerstmis en is nu reeds hersteld.
Heb ook aangetekende brief ontvangen rond nieuwjaar ,en afspraak gemaakt .Moto mocht ik nu dinsdag binnen brengen en heb nu juist gebeld of die klaar was maar is noch niet klaar om af te halen :( ,hebben nu belooft dat ie morgenavond zal klaar zijn
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door henny » 29 jan 2016, 08:33

Zoals ik al eerder berichte heb hem naar motor centrum eibergen gebracht een Honda dealer ik mocht er wel bij blijven men heeft mij netjes behandeld maar ik kan mij ook voorstellen dat men niet iedereen in de werkplaats wil hebben men loopt ze misschien wel in de weg .
En anders eens bellen met dit bedrijf is mij prima bevallen terwijl ik er geen klant was.

Mvg Henny

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Henkie de ledman » 29 jan 2016, 08:45

Nou het is gebeurd hoor,

Het is netjes uitgevoerd.. Nieuw voor ding en voet rem ding.. en nieuwe remolie..
En moet zeggen rem als een tierelier..
Had zelf al het plastic al verwijderd dus hij kon gelijk beginnen.
na 2 uur en 30 min was het klaar.

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door meire » 29 jan 2016, 19:27

Eindelijk vanavond motor mogen afhalen (was binnen van dinsdagavond)
Maar bij het buiten rijden waren al de opgeslagen zenders en instellingen van radio weg,terug binnen en gevraagd hoe dat kwam , ze beweren dat dat komt daar ze de batterij hebben afgekoppeld :arrow: daar dat nodig is om die remcilinders en zo te vervangen . Was dat bij sommige van jullie ook het geval dat de zenders en instellingen van radio en intercom weg waren en terug moest worden ingesteld :?: ? (is wel model met airbag en gps 2012)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
henny
Berichten: 305
Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: gronau
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door henny » 29 jan 2016, 23:16

Als je de remschijf wilt controleren de minimale dikte staat op de schijf is met een micrometer zo te controleren je kunt dit niet voelen of er moet een hele grote braam aan zitten ik heb de achter schijf vervangen met 90000km de voor schijven zijn nog prima met 105000 km.

Mvg henny

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Henkie de ledman » 30 jan 2016, 09:27

meire schreef:Eindelijk vanavond motor mogen afhalen (was binnen van dinsdagavond)
Maar bij het buiten rijden waren al de opgeslagen zenders en instellingen van radio weg,terug binnen en gevraagd hoe dat kwam , ze beweren dat dat komt daar ze de batterij hebben afgekoppeld :arrow: daar dat nodig is om die remcilinders en zo te vervangen . Was dat bij sommige van jullie ook het geval dat de zenders en instellingen van radio en intercom weg waren en terug moest worden ingesteld :?: ? (is wel model met airbag en gps 2012)
Wat een onzin,, de stroom loskoppelen heeft totaal geen invloed op de remmen. Het enigste qua stroom wat losgekoppeld moet worden is
De remschakelaar van je voetrem. en dat zijn 2 schroefjes. En dan zit het nog in een huisje..
Als ze het zo doen wat Honda voorschrijft, dan hoeven ze helemaal niet aan je accu te komen.

En ik lees dat sommige ook andere recals hebben. Maar daar is tegen mij niks van gezegd.. wel gelezen op een US site.. maar ik heb een Nederlandse model.
Misschien heeft het daar mee te maken..

Gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door meire » 30 jan 2016, 10:32

Henkie de ledman schreef:
meire schreef:Eindelijk vanavond motor mogen afhalen (was binnen van dinsdagavond)
Maar bij het buiten rijden waren al de opgeslagen zenders en instellingen van radio weg,terug binnen en gevraagd hoe dat kwam , ze beweren dat dat komt daar ze de batterij hebben afgekoppeld :arrow: daar dat nodig is om die remcilinders en zo te vervangen . Was dat bij sommige van jullie ook het geval dat de zenders en instellingen van radio en intercom weg waren en terug moest worden ingesteld :?: ? (is wel model met airbag en gps 2012)
Wat een onzin,, de stroom loskoppelen heeft totaal geen invloed op de remmen. Het enigste qua stroom wat losgekoppeld moet worden is
De remschakelaar van je voetrem. en dat zijn 2 schroefjes. En dan zit het nog in een huisje..
Als ze het zo doen wat Honda voorschrijft, dan hoeven ze helemaal niet aan je accu te komen.

En ik lees dat sommige ook andere recals hebben. Maar daar is tegen mij niks van gezegd.. wel gelezen op een US site.. maar ik heb een Nederlandse model.
Misschien heeft het daar mee te maken..

Gr henk
Hebben niets gezegd van een andere recals die zouden zijn uitgevoerd.Alleen dat er redelijk veel moest worden gedemonteerd en daarom zouden ze de batterij hebben afgekoppeld(ik zelf denk dat ze dat hebben gedaan om dat het een model is met airbag)
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Henkie de ledman » 30 jan 2016, 10:41

Oke ik dacht alleen dat het over de remmen ging.. want er is ook een radio recal zag ik .. ..

maar goed alles goed is uitgevoerd.. is het geen probleem natuurlijk..

gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door koltd » 31 jan 2016, 11:31

Het is normaal bij een airbag dat de accu los moet
Omdat aan de voorvork de airbagcensor zit
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Terugroepactie 2 , weer de achterrem

Bericht door Henkie de ledman » 31 jan 2016, 11:39

waarom weet jij dit nou weer.. :D :D :D :D :D :D :D
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Plaats reactie