Zijkoffers gaan niet meer open

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
wim1961
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2013, 20:40
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eygelshoven (Zuid-Limburg)

Zijkoffers gaan niet meer open

Bericht door wim1961 » 05 sep 2014, 10:26

Gisteren tijdens een rit langs de Moezel gingen de zijkoffers niet meer open. De topkoffer ging wel gewoon met de afstandsbediening open. Toch nog een nieuwe batterij in de afstandsbediening gedaan, echter dat leverde geen gewenst resultaat op. Ook heb ik via de topkoffer geprobeerd de zijkoffers te openen echter geen beweging in te krijgen.
Heeft iemand een tip hoe ik de koffers open krijg???
Thxs

zwolsman
Berichten: 115
Lid geworden op: 02 aug 2011, 09:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Almere

Re: Zijkoffers gaan niet meer open

Bericht door zwolsman » 05 sep 2014, 11:27

Ik heb dat ook wel eens gehad als er iets klem zat tussen de koffer en het deksel.
Bij mij hielp het in dat geval om tijdens het ontgrendelen het deksel dicht te drukken.
Maar mogelijk heb je dat al geprobeerd.
In het instructieboekje staat een alternatieve mogelijkheid om een zijkoffer te openen:
In de topkoffer zitten 2 ronde afdekplaatjes, 1 rechts en 1 links
Als je deze plaatjes verwijderd, kan je een vinger in het gat steken en op het ronde staafje wat daar zit duwen om de bewuste zijkoffer te ontgrendeln.

Ik hoop dat dat lukt.

Gebruikersavatar
Tourer
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 jul 2013, 17:43
Type Goldwing: GL1800

Re: Zijkoffers gaan niet meer open

Bericht door Tourer » 06 sep 2014, 09:21

Heb je ook geprobeerd (vermoedelijk wel) om met de sleutel te ontgrendelen?

Grt. Ties
Vorige motoren: Intruder 750, 2x Intruder 1400, Intruder LC 1500, BMW K1200LT, GL1800.
Huidige: GL 1800 Goldwing Tour DCT. 👌

wim1961
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 jul 2013, 20:40
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eygelshoven (Zuid-Limburg)

Re: Zijkoffers gaan niet meer open

Bericht door wim1961 » 06 sep 2014, 10:07

Bedankt voor jullie reacties.
Eindelijk gingen de koffers open. Ik heb er nogmaals (had dat al meerdere keren gedaan) tegen geduwd en uiteindelijk kon ik met behulp van de afstandsbediening de koffers ontgrendelen. Ik heb inmiddels alweer een aantal keren de koffers dicht en open gemaakt, het schijnt dat alles functioneert. Ik weet het absoluut niet zeker maar ik vermoed dat het aan de afstandsbediening kan liggen. Dit omdat beide koffers niet ontgrendelden.
Nogmaals dank!
Gr. Wim

Plaats reactie