Handvatverwarming stuk

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Handvatverwarming stuk

Bericht door paul65 » 14 mar 2018, 17:03

Hallo Wingers,

Sinds kort doet de handvat verwarming het niet meer. Beide handvaten worden niet meer warm. Nu heb ik gezien op de tekening dat de aansluiting op de acc. zit van de fusebox. Alle zekeringen maar voor de zekerheid gecontroleerd. Niet een is er stuk. De handvatschakelaar aan de rechterzijde heb ik uitgebouwd en geprobeerd door te meten. Ik weet niet goed wat ik daar van vinden moet. Bij uitgeschakelde schakelaar heb ik bijna dezelfde weerstandswaarde als bij ingeschakelde. Iets van 1.3 ohm. Naar de schakelaar gaan drie draden waarvan 2, 12Volt voeren. De andere zou dus de schakeldraad moeten zijn. Ik heb nog niet gemeten of de schakeldraad wel stroom voert aangezien ik moeilijk kan meten aan een stekkerverbinding die verbonden is.
Als ik de spanning op de batterij meet en de schakelaar inschakel dan zakt de spanning niet in. Dus er wordt geen vermogen weggetrokken.
Kan mij iemand een tip geven waar ik nog verder kan zoeken?

Ik hoor graag van jullie.
Zoem....zoem...

peter

Re: Handvatverwarming stuk

Bericht door peter » 15 mar 2018, 07:09

Heb jij een origineel systeem wat op de gl1800 zit of een van een ander merk :?: Van de originele heb ik gehoord dat de storing nogal eens voorkomt in het linker handvat, dat komt door te hard trekken aan je stuur bij het opbokken.
Als het systeem niet werkt is het ergens onderbroken, het komt voor dat de zadelverwarming stuk is en dat dan de handvaten ook niet meer werken.
Kortom, het hele systeem moet heel zijn. Ergens een onderbreking en niks werkt meer.

Van de zelf gemonteerde systemen is mij niks bekend.

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Re: Handvatverwarming stuk

Bericht door paul65 » 15 mar 2018, 10:25

Hallo Peter,

Dank voor jouw antwoord. Het is een origineel systeem. Als ik jou verhaal lees dan begrijp ik eruit dat het een seriegeschakelde systeem is van de handvaten. Want ze doen het allebei niet meer. Een defect leid tot geheel uitval. Is dat wel zo vraag ik me af.
Weet iemand dit?

Paul
Zoem....zoem...

Denny
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2008, 11:39
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Musselkanaal

Re: Handvatverwarming stuk

Bericht door Denny » 21 mar 2018, 16:18

Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Hallo Paul

De Handvatten zijn in serie geschakeld wanneer in de linkse een breukje zit is de stroomkring onderbroken en zal de rechtse het ook niet doen.
Je kan de stekkertjes loshalen en dan rechts en links meten of de weerstand gelijk is,
bij geen weerstand dan hoogstwaarschijnlijk aan die kant een breuk.
uit eigen ervaring een nieuw origineel handvat met verwarming is loei duur.± € 200.=
Maar goed beter duur als niet te krijgen.
Groet DennyYour browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.

Gebruikersavatar
paul65
Berichten: 80
Lid geworden op: 31 jan 2011, 18:02
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Susteren

Re: Handvatverwarming stuk

Bericht door paul65 » 24 mar 2018, 10:03

Hallo allen,

Inderdaad is de linker handvat stuk. Weerstandswaarde van de linker was echt afwijkend t.o.v. de rechtse.( links 90 ohm en rechts 2 ohm) Onder het meten aan de draad getrokken en bewogen en dan zag je dat de weerstandswaarde heen en weer liep. Nieuwe set is besteld. Ik ga voor een setje uit China. Oorzaak is in vedergeval gevonden. Bedankt voor de tip die ik gekregen heb. :D :D
Zoem....zoem...

Plaats reactie