Pagina 1 van 9

mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 15:46
door geejee
tijdens mijn lagereschool tijd werke mijn vader in een zaak waar ze fietsen brommers en motoren repareerden en kwam mijn vader af en toe thuis met een gl 1000 .
ik mocht toen op de tank zitten en dan reed mijn vader me naar school.
mijn eerste gold wing was een 1100 die kocht ik in 1991 met schade.
deze motor ruilde ik in op een gl 1500 in 1993.

de 1500 toen ik `m net had gekocht in 1993
Afbeelding
in 1996 is de 1500 afgebrand in het centrum van leiden waar ik toen woonde.
dat was ook de aanleiding om de gl 1000 uit 1976 te kopen deze heb ik nog in een opslag staan.
de gl zo als hij was in 2006 met wat probeer dingen na dat hij in 1996 was afgebrand.
Afbeelding
in 2006 kreg ik een tank van een yamaha r6 die over de kop was gegaan deze heb ik toen opengeslepen en uitgedeukt om passent te maken op de gl.

het eerste stukje R6 tank
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de tank dummie.
Afbeelding

het GL dashbord in de R6 kuip.het dashbord heb ik van hout gemaakt.
Afbeelding

de kuip plaatsen( maken)
Afbeelding

Afbeelding

met orgineele uitlaat
Afbeelding

het maken van 6 uitlaten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kuip oogt een beetje smal maar ik vind het wel wat hebben zo
Afbeelding

De bedrading binnen gekregen en gelijk het achterlicht aangepast.

Afbeelding

voor het voor licht en de knipperlichten voor ook nieuwe draadjes van de goldwing kan ik de r 6 verlichting voor ook aanpassen.
Afbeelding

na 7 jaar stilstaan bleek alles in de carburateurs vast te zitten deze maar in de week gezet.
uiteindelijk voor gekozen om twee bij een sloop te halen.
Afbeelding

nog wat foto`s van de fiets met veel bedrading
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

een fimpje maar blok loopt op 4 cilinders


youtu.be/yjdCG3HJk5Q

Afbeelding
de kop er af gehaald en de koelkanaalen zitten dicht gekoekt.
de koelvloeistof die er uit kwam is aan het schiften.

de koelvloeistof
Afbeelding

de kop
Afbeelding

de olie en de aanslag in en om de cilinders
Afbeelding

ik heb zelf het idee dat het oxidatie is van de koperen radiateur maar het kan ook zijn dat het te heet is geweest.
Afbeelding
Afbeelding

en het volgende blok bijna klaar om in te bouwen
Afbeelding

het andere motorblok laten lopen en een filmpje gemaakt.

youtu.be/PuFKjmk3A3g

bij het andere blok bleven bij twee cilinders de kleppen open staan en ik kan het niet bedenken wat de oorzaak hier van is.
in deze kop zijn bij de middelste cilinder nieuwe kleppen ingegaan en die bleven ook open staan.

zo is een heel verhaal zo en nog niet eens afgelopen gaat nog heel wat werk in zitten.


groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 16:08
door RonalT
Zo.... dit wordt een heel verhaal denk ik. Maar ook een heel bijzondere motor. Ik ben benieuwd naar het vervolg

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:01
door director
Mooi verhaal Gert-Jan, en je bouwt een unieke Goldwing.
Ik vind de uitlaten erg mooi, het vooraanzicht is inderdaad een beetje vreemd.

Wanneer denk je 'm rijdend te hebben ?

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:18
door geejee
ik wilde dit jaar weer rijden maar zit op dit moment met twee kapotte polsen dus rijden zit er denk niet in dit jaar.
maar ik probeer nu zo veel mogelijk te doen voor de oparatie.
de uitlaten heb ik 3 jaar tegen aan zitten hikken hoe ik moest beginnen en in december ben ik gewoon wat gaan doen met dit als resutaat.

groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 17:52
door De Motormuis
Een echte hobby wing.
Kun je nog wat uurtjes aan kwijt.
Ga je hem als ie klaar is ook nog spuiten ???


Groeten,

Wil
De Motormuis.

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 18:19
door zijspanman
Je gw ziet er speciaal uit zo is er geen tweede ga zo door.
Je doet wat geen ander ooit zo denken mooi man waarschijnlijk uit nood geboren maar het ziet er best uit nog wat afwerking dan ziet het er ineens anders uit.
Ik zou je wing wel eens van dichtbij willen zien ooit !
Hier spreekt men echt van een uit de hand gelopen project zo lang dat duurt.

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 21 feb 2013, 20:58
door geejee
uiteindekijk moet het er allemaal netjes uitzien en ik zit te denken om m lila met paars te laten spuiten.
wanneer hij klaar is weet ik niet maar de kans dat is steeds groter aan het worden.
kijken kan altijd hij staat in den haag en ik heb altijd koffie :D

groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 22 feb 2013, 16:00
door geejee
de koppelings leiding en de voorrem slang aangepast
Afbeelding

en even naast zijn zusje gezet
Afbeelding
Afbeelding


groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 26 feb 2013, 11:00
door harmdeboer
gaaf!!!!!

Ik heb er hier ook 1 in de schuur staan... wanneer pakken we die aan.... :mrgreen:

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 26 feb 2013, 17:31
door geejee
nog een keer zo een project nou nee een is wel genoeg.

vandaag een spiegel steun gemaakt
Afbeelding
Afbeelding

nog een te gaan.

groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 27 feb 2013, 15:28
door geejee
spiegel op de kuip gezet
Afbeelding

groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 02 mar 2013, 09:05
door biettie
Zo, daar heb je aardig werk aan. Maar het komt goed, zie ik... :wink:
Veel succes verder!

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 06 mar 2013, 16:13
door geejee
vandaag wilde ik een proefritje maken maar het mocht niet van mijn koppeling hij kwam niet vrij.
dus blok open en andere er in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

altijd makkelijk als je wat in de opslag hebt liggen

groeten gert-jan

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 06 mar 2013, 17:39
door Rongoos
jeetje man, jij verwisselt koppelingen en blokken alsof het zekeringen zijn.
petje af voor al die technische kennis. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Re: mijn GL verhaal

Geplaatst: 08 mar 2013, 16:09
door geejee
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: