mijn GL verhaal
Geplaatst: 21 feb 2013, 15:46
tijdens mijn lagereschool tijd werke mijn vader in een zaak waar ze fietsen brommers en motoren repareerden en kwam mijn vader af en toe thuis met een gl 1000 .
ik mocht toen op de tank zitten en dan reed mijn vader me naar school.
mijn eerste gold wing was een 1100 die kocht ik in 1991 met schade.
deze motor ruilde ik in op een gl 1500 in 1993.
de 1500 toen ik `m net had gekocht in 1993
in 1996 is de 1500 afgebrand in het centrum van leiden waar ik toen woonde.
dat was ook de aanleiding om de gl 1000 uit 1976 te kopen deze heb ik nog in een opslag staan.
de gl zo als hij was in 2006 met wat probeer dingen na dat hij in 1996 was afgebrand.
in 2006 kreg ik een tank van een yamaha r6 die over de kop was gegaan deze heb ik toen opengeslepen en uitgedeukt om passent te maken op de gl.
het eerste stukje R6 tank
de tank dummie.
het GL dashbord in de R6 kuip.het dashbord heb ik van hout gemaakt.
de kuip plaatsen( maken)
met orgineele uitlaat
het maken van 6 uitlaten
kuip oogt een beetje smal maar ik vind het wel wat hebben zo
De bedrading binnen gekregen en gelijk het achterlicht aangepast.
voor het voor licht en de knipperlichten voor ook nieuwe draadjes van de goldwing kan ik de r 6 verlichting voor ook aanpassen.
na 7 jaar stilstaan bleek alles in de carburateurs vast te zitten deze maar in de week gezet.
uiteindelijk voor gekozen om twee bij een sloop te halen.
nog wat foto`s van de fiets met veel bedrading
een fimpje maar blok loopt op 4 cilinders
youtu.be/yjdCG3HJk5Q
de kop er af gehaald en de koelkanaalen zitten dicht gekoekt.
de koelvloeistof die er uit kwam is aan het schiften.
de koelvloeistof
de kop
de olie en de aanslag in en om de cilinders
ik heb zelf het idee dat het oxidatie is van de koperen radiateur maar het kan ook zijn dat het te heet is geweest.
en het volgende blok bijna klaar om in te bouwen
het andere motorblok laten lopen en een filmpje gemaakt.
youtu.be/PuFKjmk3A3g
bij het andere blok bleven bij twee cilinders de kleppen open staan en ik kan het niet bedenken wat de oorzaak hier van is.
in deze kop zijn bij de middelste cilinder nieuwe kleppen ingegaan en die bleven ook open staan.
zo is een heel verhaal zo en nog niet eens afgelopen gaat nog heel wat werk in zitten.
groeten gert-jan
ik mocht toen op de tank zitten en dan reed mijn vader me naar school.
mijn eerste gold wing was een 1100 die kocht ik in 1991 met schade.
deze motor ruilde ik in op een gl 1500 in 1993.
de 1500 toen ik `m net had gekocht in 1993
in 1996 is de 1500 afgebrand in het centrum van leiden waar ik toen woonde.
dat was ook de aanleiding om de gl 1000 uit 1976 te kopen deze heb ik nog in een opslag staan.
de gl zo als hij was in 2006 met wat probeer dingen na dat hij in 1996 was afgebrand.
in 2006 kreg ik een tank van een yamaha r6 die over de kop was gegaan deze heb ik toen opengeslepen en uitgedeukt om passent te maken op de gl.
het eerste stukje R6 tank
de tank dummie.
het GL dashbord in de R6 kuip.het dashbord heb ik van hout gemaakt.
de kuip plaatsen( maken)
met orgineele uitlaat
het maken van 6 uitlaten
kuip oogt een beetje smal maar ik vind het wel wat hebben zo
De bedrading binnen gekregen en gelijk het achterlicht aangepast.
voor het voor licht en de knipperlichten voor ook nieuwe draadjes van de goldwing kan ik de r 6 verlichting voor ook aanpassen.
na 7 jaar stilstaan bleek alles in de carburateurs vast te zitten deze maar in de week gezet.
uiteindelijk voor gekozen om twee bij een sloop te halen.
nog wat foto`s van de fiets met veel bedrading
een fimpje maar blok loopt op 4 cilinders
youtu.be/yjdCG3HJk5Q
de kop er af gehaald en de koelkanaalen zitten dicht gekoekt.
de koelvloeistof die er uit kwam is aan het schiften.
de koelvloeistof
de kop
de olie en de aanslag in en om de cilinders
ik heb zelf het idee dat het oxidatie is van de koperen radiateur maar het kan ook zijn dat het te heet is geweest.
en het volgende blok bijna klaar om in te bouwen
het andere motorblok laten lopen en een filmpje gemaakt.
youtu.be/PuFKjmk3A3g
bij het andere blok bleven bij twee cilinders de kleppen open staan en ik kan het niet bedenken wat de oorzaak hier van is.
in deze kop zijn bij de middelste cilinder nieuwe kleppen ingegaan en die bleven ook open staan.
zo is een heel verhaal zo en nog niet eens afgelopen gaat nog heel wat werk in zitten.
groeten gert-jan