Algemeen nummer bij hulp

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Appiewing

Algemeen nummer bij hulp

Bericht door Appiewing » 15 jan 2007, 19:15

Lees onderstaand bericht en zet het in je GSM.

Lijkt me een goeie tip!!!!!! Van iemand die als ambulance-chauffeur werkzaam is, ontvingen wij het onderstaande bericht.Lijkt me een goede tip, omdat het vaak heel lang duurt voordat je hoort dat er iemand in het ziekenhuis ligt.
Een ambulancemedewerker heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, De slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers. (is ook op het nieuws geweest). Het zou dus een goed idee zijn, mocht er een standaardnaam zijn die overeenstemt met de te contacteren persoon.
Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood. "ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.
Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... Steeds wie ze moeten contacteren. Indien u verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,... 't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan. Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM.

Chrit

Bericht door Chrit » 15 jan 2007, 21:04

Appie,
Dit zal ik direct doen en in mijn GSM zetten met nummers en verder een copie mailen naar mijn mail kring...
Wellicht ook een "tip" voor alle wingers die dit lezen.

billy

Bericht door billy » 15 jan 2007, 21:45

:idea: goei tip,ik had er al van gehoord maar nog niet gedaan.maar dat gaat nu gebeuren :lol:

Yabbanoname

ICE ICE Baby!

Bericht door Yabbanoname » 15 jan 2007, 23:53

tja, wellicht overbodig, maar lees eerst dit dan maar s:
http://us.mcafee.com/virusInfo/default. ... s_k=134934

maar als de hoax zich maar genoeg verspreidt, wordt t misschien nog toch nog bruikbaar, zoals http://www.icecontact.com weer beweert

Appiewing

Bericht door Appiewing » 16 jan 2007, 16:39

Ik begrijp eventueel de bezorgdheid van een virus. Echter bij navraag is dit niet mogelijk op je GSM.
Even helder en duidelijk denken. : Of je nou de naam Pietje in je GSM zet of de naam ICE, maakt dus niet uit.

Je verzend niks het enigste wat je doet is een naam in je telefoonboek zetten met een telefoonnummer. Ook het nummer is niks bijzonders want het is gewoon je eigen telefoonnummer of van een van je familie leden.

Dus een virus kan het niet oplopen of ontvangen.

En bij navraag ( bij de experts op me werk) is het totaal niet mogelijk om je GSM uit te pijlen. Dat is alleen mogelijk bij en door je provider.
En geloof me ,als politie, een pak papier, voor dat je dat voor elkaar hebt.

Dus wees niet bevreesd voor allerlei wildwest verhalen over virussen die toegezonden kunnen worden op je GSM.

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 16 jan 2007, 16:42

hoax is ook geen virus, meer een verhaal uit de lucht gegrepen en alleen emailserver vervuilend.
Maar zoals ik al zei, als de hoax door iedereen als waarheid gezien wordt en dus wordt gebruikt, gaat ICE toch zin hebben ...

overgens het zin/onzin van GSM's, ik zou er wat voorzichtiger mee zijn, zeker met smartphones.
Hier wat uitleg: http://srs.seneca.nl/smartsite726.htm

of hier een virusje voor wat gsm's besproken door TrendMicro:

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusen ... OS_CABIR.A

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 17 jan 2007, 14:47

Een goed verhaal van Yabbanoname. Schaar ik mij helemaal achter.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 17 jan 2007, 14:50

En wat dat noodnummer betreft....Een tijd terug had ik in mijn gsm onder de naam Alarm Thuis mijn huisnummer geplaatst. Staat daardoor ook direct als eerste naam in het adresboekje van de gsm.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Plaats reactie