Voor sommige niet-motorrijdende mede-weggebruikers.

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gouden-Vleugel

Voor sommige niet-motorrijdende mede-weggebruikers.

Bericht door Gouden-Vleugel » 29 dec 2006, 14:12

http://www.stupidity.com/play-9136-Bike ... rcial.html" onclick="window.open(this.href);return false;


youtu.be/BBNyuf533Go

(gezien op een ander forum.....)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 30 dec 2006, 13:38

goede filmpjes maar niet rijdende motorrijders zijn hier niet zoveel
misschien het beste om ze rond te mailen onder de familie en kennissen
en vrienden die geen motorrijder zijn wij weten waar we op moeten letten ook als we auto rijden ik verstuur het zeker rond aan iedereen die ik ken een gewaarschuwd mens telt voor 2
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 30 dec 2006, 13:43

G.winger schreef:goede filmpjes maar niet rijdende motorrijders zijn hier niet zoveel
misschien het beste om ze rond te mailen onder de familie en kennissen
en vrienden die geen motorrijder zijn wij weten waar we op moeten letten ook als we auto rijden ik verstuur het zeker rond aan iedereen die ik ken een gewaarschuwd mens telt voor 2

Klopt. Maar ik kon geen forum vinden voor "Niet motorrijdende mede-weggebruikers". :lol:

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 31 dec 2006, 11:58

Ik ben blij met het grote frontale oppervlak van mn GL1200 waarin naast de koplamp ook nog mijn richtingaanwijzers continu branden. Ik hoop dan maar dat ik hierdoor toch iets meer opval dan op een sportfiets.

Voor de GL reed ik op een Deauville. Ik heb het idee dat in een file rijdend automobilisten mij eerder zien op de GL.

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 31 dec 2006, 12:51

Ik zal de links op het New Beetle forum plaatsen :wink:

Heb jammer genoeg in november 2002 aan den lijve moeten ondervinden dat een vrouwelijke bestuurster van een Opel Corsa mij niet zag :cry:

Mevrouw voegde in bij de oprit Barendrecht, nix loos, ik had haar gezien een reed zelf op de linker baan. Wat doet mevrouw, gaat ook maar gelijk naar de linker rijstrook :evil: :evil: :evil: Het enige dat door mijn kop heen ging was, ik moet er om heen en heb toen mijn GL 1500 in de vangrail geparkeerd :cry:

Achteraf bleek dat het snelheidsverschil tussen haar en mij zo'n 20 km was. Ik afgevoerd naar het Zuiderziekenhuis, hele dag ter observatie daar gelegen, mocht 's avonds naar huis, kwam ze met d'r man langs met een bloementje :D

En wat zij ze :?: Juist, ik had je niet gezien, hoorde alleen een schurend geluid :evil: :evil: Ja dat was ik dus in de vangrail :evil: :evil:

Nou moet ik zeggen, tja, zo'n Goldwing met al dat licht en alle meestal extra verlichting zie je natuurlijk heel snel over het hoofd :lol: :lol: :lol:

Gouden-Vleugel

Bericht door Gouden-Vleugel » 31 dec 2006, 12:55

Misschien een idee voor een KNMV achtige organisatie om hier eens een reclamecampagne van te maken.

Tot die tijd: Blijven anticiperen en dus ook voor de medeweggebruikers (automobilisten) blijven kijken....... :cry:

Fijne jaarwisseling allemaal en vele veilige kilometers gewenst.

Blauw/Geel

Bericht door Blauw/Geel » 31 dec 2006, 12:59

Gouden-Vleugel schreef:Misschien een idee voor een KNMV achtige organisatie om hier eens een reclamecampagne van te maken.

Tot die tijd: Blijven anticiperen en dus ook voor de medeweggebruikers (automobilisten) blijven kijken....... :cry:

Fijne jaarwisseling allemaal en vele veilige kilometers gewenst.
Die doen naar niets mee :evil:
Ben ook een paar jaar lid geweest van de MAG, hebben wel iets met stickers gedaan, maar hebben ook geen kans gezien dit groots en landelijk aan te pakken :cry: Dat is het zelfde als de gedragregel bij het file rijden, is ook bij heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel automobilisten niety bekend :cry: :cry: :cry:

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 31 dec 2006, 13:15

t mag misschien niet van vele GL-ers, maar als (tevens) Harley rijder blijf ik bij: "Loud pipes, save lives".

Misschien wat als MP3tje op je GL dan ?

Yo!

Hippopotamus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
Locatie: woerden
Contacteer:

Bericht door Hippopotamus » 01 jan 2007, 15:19

Hallo Yabbanoname,

Dat "Loud pipes, save lives" is maar betrekkelijk, hoor.
Het geluid gaat naar achteren terwijl het juist naar voren gericht zou worden. Reed vroeger Ducati, lekker geluid, man. Maar ja, ze horen je pas als je ze al voorbij bent.....
Habemus Hippopotamus

Plaats reactie