motor poetsen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 04 dec 2006, 17:20

Mijn wasritueel:

Eerst het achterwiel en remmen.. Inspuiten met een reiniger van Safe Motors (eigenmerk). Even in laten trekken en dan met warm water met een shampoo van het kruidvat schoonmaken
Daarna idm het voorwiel

Dan de motor helemaal afspuiten en de rest met warm water met die shampoo
Afspuiten met de slang
Af laten druipen
Droog wrijven
nawrijven met een droge doek
Als het chroomwerk nog mooi is licht poetsen met zilverpoets
Als het een heel klein beetje aangetast is grondig poetsen met chroom en alupasta van sonax. Daar doe ik trouwens ook de alu delen mee.

Ik heb de 1200 nog niet zo lang, maar heb al 1 keer alle koffers en zadel er af gehad om goed bij alle chroomdelen te kunnen komen. Dat zal ik minstens 2 keer per jaar doen. Idem kuipdelen voor de voorste valbeugels.

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 04 dec 2006, 20:30

Voor chroom en alumunium: Belgom. Echt perfect spul. Daarnaast plastic cleaner voor de rest.
Laatst gewijzigd door Tijger op 08 dec 2006, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Appiewing

Bericht door Appiewing » 04 dec 2006, 20:51

Als ie echt smerig is, gewoon met water en shampo. Dan poetsen met de bekende Schildpadden was.
Sinds kort heb ik een spuitbus aangeschaft,bij Bikers-Best, Dat is spul wat ze gebruiken voor de showroom modellen. Even wat op een doek spuiten licht inwrijven even wachten en uitwrijven. Echt als een plaatje zo mooi.
Chroom en alu gaan uiteraard met Belcom.

Want eerlijk is eerlijk en Wing moet glimmen .

billy

Bericht door billy » 04 dec 2006, 21:50

ik maak de motor eerst helemaal nat daarna was ik hem met autoshampoo met was van het merk procar,afspoelen dan afdrogen en nawrijven met een zachte doek.alu onderdelen uiteraard met belgom. :lol:

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 04 dec 2006, 22:05

ojé..hebben jullie enkele uurtjes de tijd :lol: :lol: ?

kleine beurt
Nat spuiten
wassen met Valma Wash and Shine shampoo
afspoelen
afdrogen
hoekjes uitblazen met perslucht
nogmaals afdrogen
inspuiten met spuitwax van kent
opblinken
zadel inspuiten met spuitbus MB lederreinigend/voedend produkt
stoeltje erbij nemen en Blue Angel bewonderen

grote beurt
Nat spuiten
wassen met Valma Wash and Shine shampoo
afspoelen
afdrogen
hoekjes uitblazen met perslucht
nogmaals afdrogen
hefbrug oprijden
inwrijven met polish
oppoetsen
inspuiten met spuitwax van kent
opblinken
zadel inspuiten met spuitbus MB lederreinigend/voedend produkt
stoeltje erbij nemen en Blue Angel bewonderen

Geloof het of niet maar ik kan daar even hard van genieten als van het rijden zelf als ik Blue Angel in mijn garage zie schitteren onder de spotlights :lol: !

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 05 dec 2006, 09:01

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 11 dec 2006, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 05 dec 2006, 09:48

hihihi...MB = Mercedes Benz. Goed schudden met de spuitbus, vernevelen (is een soort schuim) op het zadel en gewoon inwrijven met een zachtkatoenen doek en neen..het zadel schuift nadien niet. Gebruik dit al jaren, eerst op de corbin van mijn Suz., nadien op het Moillo-zadel van ST1300 en nu op het Wingzadel. Het produkt reinigt en voedt tevens het leder!

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 05 dec 2006, 18:37

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Goldwingpoes op 10 dec 2006, 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Bericht door Winger11 » 07 dec 2006, 00:00

Ook heel belangrijk, altijd "droogrijden" na een wasbeurt zeker als de motor daarna meerdere dagen stilstaat. Vóór de "winterstalling" is dat zeker een must en dan mn. het op bedrijfstemperatuur wegzetten. Het aangezogen vocht via het luchtfilter kan alleen verdwijnen als de motor op bedrijfstemperatuur wordt gebracht en zo kan uitademen. Erg belangrijk voor het "inwendige" van de motor. Tijdens de winter kan effe "rondstarten" zónder aanslaan geen kwaad, het starten voor enkele minuten is zeer slecht. Het aangezogen vocht in de lucht kan niet meer het blok uit.

Hoort hier eigenlijk niet thuis maar bij "Winterklaarmaken" ......... motorolie verversen vóór het wegzetten in de winterstalling en niet daarna!!!

Succes en groeten, Winger.

Chrit

Wingservice

Bericht door Chrit » 09 dec 2006, 06:22

Hallo Benjomel,

Ik gebruik WingService (Antoon) hiervoor en die doen dit perfect voor een mooi rieële prijs...En tevens een kleine beurt...Dus twee vliegen in een klap...En zelfs aan de binnenkant is de tuperware nu weer schoon..

willem

De beste manier om de motor te poetsen.

Bericht door willem » 09 dec 2006, 09:32

We hebben op de zaak een jongen die de auto's moet poetsen.
Dus neem ik in begin maart mijn motor mee en zet hem bij de auto's die gepoets moeten worden en twee dagen later is hij als nieuw :D :D :D

groet willem

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 09 dec 2006, 12:55

Dirk laat zijn motor poetsen en door wie ,jaja ikke natuurlijk dus 2 voor de prijs van een :lol:
eerst met water met een beetje afwasprodukt het ontvet goed afspoelen dan drogen, met een spuitbus inspuiten de chroom en alu met belcom en hij is terug tiptop
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Plaats reactie