Groeten

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gouden-Vleugel

Groeten

Bericht door Gouden-Vleugel » 01 okt 2006, 22:38

Ligt het aan mij, of wordt er door de motorrijder tegewoordig minder gegroet? Noem mij een ouderwetse z**, maar ik groet tegemoetkomende en achteropkomende motorrijders nog steeds. Of het nu een sportieve fiets is, een off-the-road, een GW, ja zelfs een HD ( :D ) De reactie blijft echter vaak uit.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 02 okt 2006, 06:19

ge hebt gelijk, echt merkrijders die alleen hun merk groeten begint bv.met een b en eindigt met een w :lol: dat word eigenlijk van GW rijders ook gezegd dat we het zwaaiknopke niet vinden :lol: ikke wel gisteren nog met een andere winger meegereden die groete ook niet
in de winter word er veel meer gegroet dat zijn dan er zijn eigenlijk de :lol: echte bikers,
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 02 okt 2006, 10:37

ik heb het ook gemerkt dat het groeten steeds minder word maar je ziet het ook op de snelweg niet zo vlug als ze terug groeten het gaat meestal met de vingers omhoog vanaf het handvat en de handschoenen zijn ook nog eens zwart dus dan valt het niet op.
ik zelf draag lichten handschoenen en die zijn wel te zien of duidelijk je hand opsteken.
maar het word ook steeds drukker op de weg je heb je ogen overal nodig en af en toe let ik meer op het verkeer voor mij dan op een andere motorrijder op de andere baan.
als ik 1 van m`n kinderen achterop heb zitten vraag ik aan hen of ze willen groeten voor mij vinden ze nog leuk ook.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Chrit

Ja klopt

Bericht door Chrit » 02 okt 2006, 13:35

Erik,
Ja ik merk het ook dat er de laatste tijd minder wordt gegroet.
Mijn zoon maakte dit weekend een opmerking dat er met namen bij rage- motoren geen groet van af kan.
Natuurlijk moet je je af vragen in hoe verre iemand verplicht...zou moeten zijn te groeten..maar wat we al eens eerder opmerkte, we hebben dezelfde "tik" met ons allen en dat is motorrijden..
Dus wat mij aangaat..Ik groet altijd netje en lief en blijf dit ook doen...

goldyfan

Bericht door goldyfan » 02 okt 2006, 19:43

Zou dit niet te maken hebben met het feit dat er een ander soort van motorrijders is opgestaan :?: bijv. mensen die uit nood zijn gaan motorrijden om zo de vervelende files te ontwijken :?:

Hier in het noorden vindt ik het overigens wel meevallen.

Jan.

billy

Bericht door billy » 02 okt 2006, 21:48

:lol: wij groeten altijd,alleen in de eifel niet en niet omdat daar geen vriendelijke bikers zijn maar omdat je dan je hand de ganse dag in de lucht moet steken,zoveel motorrijders zijn daar.Trouwens niemand doet het daar, groeten(wuif) :lol: :lol: :lol:

Remcko

Bericht door Remcko » 12 okt 2006, 15:34

Ik groet meestal,
zie het soms te laat of zit net in en situatie dat het gewoon niet kan.
Op de snelweg groet ik alleen de mede Wingers.

Remcko

GOLDWINGSIDECAR

Bericht door GOLDWINGSIDECAR » 12 okt 2006, 22:48

IK GROET IEDEREEN
OF HET NU EEN WING 8) 8) IS OF EEN :roll: BMW :roll:
MAAKT NIET UIT
(((WE HEBBEN ALLEN DE ZELFDE HOBBY))))

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 13 okt 2006, 07:04

Bij mij is dat een automatisme geworden, motorrijder gezien = handje opsteken (is zelfs zo erg dat ik het al in het koekblik begin te doen), groeten ze terug of groeten ze niet terug....even goeie vrienden :) !

goldfire

Bericht door goldfire » 13 okt 2006, 11:24

Ook ik blijf gewoon stug het handje opsteken als ik een andere motorrijder tegenkom. kom ik een Winger tegen, dan is het geen opsteken meer, maar enthousiast zwaaien, zelfs op de snelweg.......

dutchmick

Bericht door dutchmick » 05 nov 2006, 15:21

Groeten hoort er bij. Ik kreeg zelfs met rijles op de kop als ik niet groette. Vroeger stopte men ook als je een motorrijder met pech zag. Een helpende hand.....

Ook met mijn volvo 245 groet ik mede volvo 240-rijders en ze groeten steeds meer terug.

Gebruikersavatar
summermade
Berichten: 206
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:27
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Elim

Bericht door summermade » 05 nov 2006, 16:09

Afbeelding

Plaats reactie