Taxatie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jain
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:26
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Taxatie

Bericht door jain » 07 sep 2006, 20:16

:?: :?: Wie o wie heeft ervaring met het taxeren van de motor voor de verzekering,,, en kan dit ook met aanhanger erbij ???
Graag reactie's omdat ik nieuwe verzekering af ga sluiten.
Vr.Gr.Jan
http://www.allamericanweekend.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Honda Goldwing 1500 SE met Twin GT 2000 zijspan
Chevy Van Tiara Presidential
Fiat Panda

goldyfan

Bericht door goldyfan » 07 sep 2006, 22:32

Ik weet niet beter dan dat men bij een verzekering uitgaat van de nieuwprijs van de motor. Tenzij het om een oldtimer gaat die een grote waarde vertegenwoordigd, dan zal het anders zijn.
En een aanhangwagen hoeft bij mijn weten niet appart verzekerd te worden, maar zeker weet ik dit laatste niet wellicht is er iemand anders die dit wel weet.

Gast

Bericht door Gast » 08 sep 2006, 14:08

Bij Unive, de collectieve verzekeraar van de Goldwing Club Holland, is de premie altijd op basis van de nieuwwaarde en eventuele accessoires. Een aanhanger kun je onafhankelijk van de waarde volledig casco (all risk) bijverzekeren voor een vaste lage prijs.

De taxatie heeft alleen zin voor eventuele schadeafhandeling, als je motor in vergelijking met dezelfde motor van hetzelfde bouwjaar een veel hogere dagwaarde heeft. Bijvoorbeeld als je een gerestaureerde klassieker hebt.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 sep 2006, 14:32

Kan natuurlijk zijn dat Jan zijn motor omgebouwd heeft tot een uniek exemplaar en vraag is dan of je met een standaard verzekering voldoende verzekerd bent.

Verder wil ik even een stukje artikel citeren afkomstig uit het tijdschrift "motor nr 21/2000" recht in het geding - taxatie: KNIP....Verder is het erg belangrijk dat de waarde van de taxatie conform artikel 275 ook als zodanig in de polis wordt vermeld want als de waarde in de polis wordt vermeld zonder verwijzing naar de taxatie conform artikel 275 WvK (Wetboek van Koophandel) is nog steeds het risico aanwezig dat bij een schade de in de polis vermelde waarde alsnog ter discussie wordt gesteld..../KNIP

Indien interesse voor het volledige artikel, stuur PB met vermelding van e-mailadres, dan zend ik dit per mail door.

Plaats reactie