stalen remleidingen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Emiel

stalen remleidingen

Bericht door Emiel » 27 jul 2006, 11:47

Ik zag op de site van leo teunissen motoren dat deze stalen remleidingen voor goldwings verkoopt. Deze moeten de remkracht verbeteren. Heeft iemand hier ervaringen mee :?:
Groet emiel

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

remleidingen

Bericht door japie de cipier » 27 jul 2006, 17:56

ik zelf niet, maar een collega heeft ze onder zijn Vmax laten zetten, en die vind de remkracht beter en directer, omdat standaard leidingen door de druk altijd iets uit zetten en dat bij stalen leidingen niet het geval is, ook worden ze geadvieseert bij het gebruik van een aanhanger, of zwaar beladen motoren.
dus is het een verbetering.

vr. gr. japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 28 jul 2006, 11:41

Ik heb ze op mijn 1500 gehad. De remkracht verbetert enorm ! (met minder "handkracht" harder remmen). Niets geen sponzig aanvoelende remmen meer maar altijd keihard.

Ik was bij een nogal rappe afdaling van de Col du Madeleine (Fr) mijn remdruk kwijt geraakt. Ben op mijn voorrem verder naar benenden gereden (mijn vrouw niets gezegd :wink: ). Toen ik beneden was had ik de remdruk weer terug. Heb, toen ik weer thuis was, direct de stalen remleidingen laten monteren en er nooit meer last van gehad.

Remcko

Bericht door Remcko » 28 jul 2006, 23:16

Ik heb staalgevlochten remslangen op mijn racewagen
en het is een enorm verschil met rubber slangen.
het is zeker een aanrader :!:

vrgr,
Remcko

Greenwing
Berichten: 66
Lid geworden op: 26 apr 2006, 19:24
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Buitenpost (Fr.)

Remdruk weg

Bericht door Greenwing » 08 aug 2006, 19:48

Het verhaal van het wegvallen van de remdruk bij Whitesmoke komt mij niet onbekend voor !!! Oorzaak : teveel "water" door remolie, waardoor remdruk wegvalt op grotere hoogte, zoals in de bergen. Tip voor degenen die op vakantie gaan naar de bergen : Remolie verversen (eens per 2 jaar).

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 27 sep 2006, 22:42

Zijn er nog meer met ervaring met stalen remleidingen? Zo ja, welke leidingen zijn vervangen. Alles... Alleen voor?? Ik overweeg ook over te gaan op zulke remleidingen omdat ik toch redelijk ver moet knijpen of trappen voor ik lekker druk krijg. Nieuwe olie en ontlucht, dus dat is het niet...

wingman

Bericht door wingman » 28 sep 2006, 22:46

Ik had op mijn vt500 ook een stalen remleiding laten zetten en dat was inderdaad een wereld van verschil. Ik had aan bikersbest gevraagt of dat op mijn goldwing ook kon maar dat schijnt bij de 1200 in ieder geval erg veel werk te zijn ivm de combi rem maar over weeg het inderdaad wel op de voorrem te laten zetten. Ik wacht even de reacties af hier.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden
Contacteer:

Bericht door 1500se » 01 okt 2006, 10:29

ik had deze vraag niet gezien, maar ik heb dezelfde vraag gesteld in het 1500 groep; "staal vs standaard". Conclusie: Staal remt strakker :lol:

Peter

Plaats reactie