Motorblokrevisie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Motorblokrevisie

Bericht door Whitesmoke » 23 jul 2006, 22:56

Ik was vandaag wat aan het "surfen" en kwam op deze site terecht http://www.goldwing.de.gs/

Deze duitser ruilt gereviseerde motorblokken om tegen jouw eigen blok. Voor een volledig gereviseerd blok van een 1000 vraagt hij ? 2.000,-. Op zich is dat niet echt duur. Bij een volledige revisie gaan er voor meer dan ? 1.300,- aan onderdelen in zo'n blok. Ik ben niet erg handig en dat betekent dat ik dit moet laten doen en dan kost het mij dit bedrag minstens maal 2.

Mijn 1000 heeft ruim 110.000 km gelopen en ik zit er al even aan te denken om hem te laten reviseren. Zo'n ruil lijkt mij zeer interessant. Ik moet wel ruim 450 km rijden..maar goed.

Nou vroeg ik mij af of er in Nederland of Belgie wellicht ook zo'n bedrijf zit :?:

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 24 jul 2006, 14:15

Vind je 110.000 km veel voor je motor of mankeert er echt iets aan dat je zo'n grote investering wilt doen.

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

motorrevisie

Bericht door japie de cipier » 24 jul 2006, 17:45

als hij wat mankeert moet je het zeker niet laten, maar als hij goed loopt waarom dan doen,???? ik hoor nog steeds motoren die 200.000 km hebben gelopen, en die zijn niet van nieuw te onderscheiden.
bij een normaal gebruik, en de beurten op tijd geven moet dit een haalbare kaart zijn.

vr. gr japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
Whitesmoke
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
Locatie: Vlijmen (NB)

Bericht door Whitesmoke » 28 jul 2006, 11:47

Nou ja hij rammelt en boven de 3000 rpm hoor ik wat bijgeluiden, maar verbruikt navenant geen olie. Ik heb slechte ervaringen met het iedere keer oplappen van kleine of middelgrote mankementen, uiteindelijk kost dat na verloop van tijd ook veel geld en ik vind het een sport om hem in een zo goed als mogelijke conditie te brengen en te houden. Het is niet voor niets mijn hobby :D

Plaats reactie