Wie doet het onderhoud aan je Goldwing

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie

Wie doet het onderhoud aan je Goldwing

Ik doe alles zelf
19
8%
Ik doe alles zelf
19
8%
Ik doe alles zelf
19
8%
Ik doe alles zelf
19
8%
Kleine klussen doe ik zelf, als het moeilijk wordt naar de dealer
19
8%
Kleine klussen doe ik zelf, als het moeilijk wordt naar de dealer
19
8%
Kleine klussen doe ik zelf, als het moeilijk wordt naar de dealer
19
8%
Kleine klussen doe ik zelf, als het moeilijk wordt naar de dealer
19
8%
Naar een willekeurige motorzaak
3
1%
Naar een willekeurige motorzaak
3
1%
Naar een willekeurige motorzaak
3
1%
Naar een willekeurige motorzaak
3
1%
Naar een Goldwing specialist
19
8%
Naar een Goldwing specialist
19
8%
Naar een Goldwing specialist
19
8%
Naar een Goldwing specialist
19
8%
 
Totaal aantal stemmen: 240

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Wie doet het onderhoud aan je Goldwing

Bericht door director » 27 jun 2006, 20:57

Ik wil wel eens weten wie het onderhoud aan je Goldwing doet. Vul de Poll eens in en geef aan wat je eventueel zelf doet of waarom je alles laat doen. Ik ben benieuwd.

Zelf besteed ik alles uit (behalve tanken en bandenspanning :lol: ). Ik ben niet handig genoeg, en ik denk als ik halverwege de klus ben zie ik door de bomen het bos niet meer. Dan maar liever naar de Goldwing specialist.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Remcko

Bericht door Remcko » 27 jun 2006, 22:46

:shock: Ik doe eigenlijk alles zelf, bandje er om leggen moet ik wel laten doen
omdat ik daar geen apparaat voor heb maar verder maakt het mij niet
zoveel uit.
Bij twijfel over iets overleg ik wel eens met een monteur van een
motorzaak maar over het algemeen kom ik er wel uit.

Wat er nog op het programma staat is:
:arrow: * tik bij het achterwiel (in de kruiskoppeling of het differentieel
bij het achterwiel)
:arrow: * voorvork keerringen zijn lek (misschien ook direct andere veren monteren,
ik had daar wel eens wat van gehoord hier op het forum)
:arrow: * Als ik de motor warm weg set en wil hem direct weer starten gaat dit erg
moeilijk (waarschijnlijk de startmotor maar dit ben ik nog aan het onderzoeken)

Misschien een idee :idea: om een garagemiddag te gaan houden, wel gezellig!

groet,
Remcko

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 21 jul 2006, 16:29

het meeste probeer ik toch zelf te doen alleen banden laat ik door de dealer er om leggen en als ik er niet uitkom pak ik het grote boek erbij of vraag het bij de daeler even na
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

zoveel mogelijk zelf doen

Bericht door japie de cipier » 21 jul 2006, 21:08

ik ben in het bezit van een werkplaats cd en het werkplaats handboek van clymer, dus als het effe kan doe ik het zelf, omdat ik anders leeg loopt, en het is maar een hobby. :oops:
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Douwe

Bericht door Douwe » 22 jul 2006, 23:32

Ik zou graag meer zelf willen doen, zo leer je je motor ook beter kennen. Tenminste dat vind ik. Het probleem is de ruimte en het gereedschap, als ik dat had zou ik graag meer zelf willen sleutelen.

Douwe 8)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Bericht door G.winger » 25 jul 2006, 15:52

G.winger schreef:het meeste probeer ik toch zelf te doen alleen banden laat ik door de dealer er om leggen en als ik er niet uitkom pak ik het grote boek erbij of vraag het bij de daeler even na
ik heb ook de ruimte niet maar doe alles bij de voordeur in de tuin als het een grote klus is vraag ik even of ik een garage kan gebruiken en gereedschap komt steeds meer bij om goed zelf te kunnen sleutelen.
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 15 aug 2006, 12:42

Hallo,

Heb laatst voor anderen en mezelf een banden de-montageapparaat aangeschaft. Alle merken banden (voor de goldwing) leverbaar.

Gegroet Antoon Aarts

Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 15 aug 2006, 15:08

dirk doet zoveel mogelijk zelf aan de moto dan weten we ook dat het gedaan is,hebben een paar x slechte ervaringen gehad,alleen voor bv.afstellen gaat hij binnen of iets waar ge speciaal gereedschap voor nodig hebt
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Willy

Bericht door Willy » 15 aug 2006, 16:09

Ben daar eerlijk in ken er niets van,allee weet natuuelijk wel hoe een motor werkt en draaid maar technisch nee hoor en ik zeg altijd waar je niets van afweet blijf je beter af maar ik zou het wel een beetje willen leren uit interesse
Wel als het over verf en aflakken gaat dit is wel mijn leven lang mijn beroep nog efkens en dan ga ik op (brugpensioen) zoals ze hier zeggen

bums

Niet handig

Bericht door bums » 17 aug 2006, 19:54

Hoewel een enthousiaste motorrijder ben ik geboren met 2 linkerhanden, ik doe de kleine dingetjes zelf maar zodra het wat ingewikkelder wordt durf ik niet meer en ga ik naar een motorzaak. Wel jammer want duur! Ik zou graag wat meer leren, niet iets voor jullie, workshops organiseren voor wingers die wat willen leren??

Ik wil wel een aantal dingen leren, hoe maak ik b.v. de remmen los na de winterrust of hoe vervang ik remolie etc. :)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 18 aug 2006, 08:58

ik zal eens een "polletje" maken, zodat we het topic daar kunnen voortzetten.

klik hier voor het topic.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 04 dec 2006, 09:44

Klein onderhoud doe ik zelf.. Bougies, olie, filters en dat soort dingen. Voor het synchroniseren van de carbs heb ik nog wat spullen nodig, maar ook dat ga ik zelf doen.
Inmiddels heb ik de startmotor vervangen. Dat was ook een klus die voor mij goed te doen was. Nu moeten de koppelingsplaten worden vervangen, maar daarvoor ga ik naar Ger in Nistelrode. Er is speciaal gereedschap voor nodig heb ik gelezen. In dergelijke gevallen is mijn grens dus bereikt :-)

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 04 dec 2006, 20:34

Ieder zijn vak: ik doe er dus helemaal niets aan en dat wil ik zo houden. Tot nu toe de dingen door Biker's Best laten doen (viel nog onder garantie), maar ga daarna over op een speciale garage voor motoronderhoud hier in Arnhem (Cobra). Die zijn net 'wat' goedkoper. Zij hebben mijn vorige fiets ook perfect gedaan.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Plaats reactie