communicatie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Remcko

communicatie

Bericht door Remcko » 04 mei 2006, 22:35

Dag medewingers,
lange tijd heb ik gezeten met communicatie op de motor, de standaard communicatie is helaas niet aanwezig op mijn Wing en ik wilde graag kunnen praten met mijn medepassagier of met een vriend motorrijder.
Nu heb ik hiervoor een erg goedkope oplossing gevonden en dacht laat ik die eens delen hier want er zijn vast meer mensen met dit probleem.
Ik heb bij een electronicawinkel 2 portofoons gekocht, kosten 40 euro en daarbij 2 helmsets met knop bediening aangeschaft voor ook 40 euro.
Dus voor totaal 80 euro heb ik communicatie die ik zowel kan delen met mijn medepassagier of met een vriend motorrijder.
Ik heb een en ander gebruikt met de EGGrun 15 april en met de rit naar BikersBest 2de paasdag en het werkt echt geweldig, glas helder en erg leuk om onderweg wat te praten.
Als ik sommige communicatie zie met prijzen van 2 a 300 euro dan is dit toch een stuk leuker.

groet,
Remcko

goldyfan

Bericht door goldyfan » 04 mei 2006, 22:46

Hey Remcko,

Op je advies ook dit com systeem aangeschaft, en inderdaad geweldig.
De headsets zijn er voor gesloten als wel voor open helm te krijgen.
Helaas is het bereik (maar) 3 km mocht wat mij betreft wel meer zijn, maar ja er moet ook wat te wensen overblijven toch? :D

Douwe

Bericht door Douwe » 05 mei 2006, 19:56

Lijk me een goede en simpele oplossing. Ga ik ook eens proberen, bij mijn gaan ze niet altijd mee en om dan z'n duur setje aan te schaffen. Nu heb je ook nog eens communicatie met een andere motorrijder. En bereik 3 km dat is toch genoeg.

Bedankt voor de tip.

Douwe 8)

goldyfan

Bericht door goldyfan » 05 mei 2006, 21:18


goldwing mania

Bericht door goldwing mania » 05 mei 2006, 22:51

Maar mijne heren ,er zit toch een cb op je wing of zitten die alleen maar op de 1200 gl , De mijne wel.

1500se
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
Locatie: Roden
Contacteer:

Bericht door 1500se » 05 mei 2006, 23:17

tuurlijk zit er cb op mijn wing :lol:

Remcko

Bericht door Remcko » 05 mei 2006, 23:46

Kijk eens aan,
leuk dat je zo weer idee?n :idea: van elkaar op doet!
en ja bereik is 3 km, maar een electronica gestoorde vriend van mij
zeg dat ie hem heel gemakkelijk kan opvoeren tot een kilometer of 10 :!:
Ik zie niet echt het nut er van maar het is dus wel mogelijk.

En ja er hoort standaard communicatie op mijn Aspencade, maar een
vorige eigenaar dacht daar anders over :(

Remcko

goldyfan

Bericht door goldyfan » 06 mei 2006, 20:59

Helaas maar waar, niet iedere goldwing heeft een cb :( maar dit is wel de oplossing.
Overigens ben ik zeer benieuwd hoe het e.e.a werkt om het bakkie op te voeren Remcko :D

Douwe

Bericht door Douwe » 07 mei 2006, 22:04

Bij mijn zit er helaas geen cb op. Wil hem er wel op hebben overigens dus als iemand nog iets weet, dan hou ik me aanbevolen.

Douwe 8)

goldwing mania

Bericht door goldwing mania » 07 mei 2006, 23:35

Ben wel benieuwt hoe je een cb opkieteld naar naar meer vermogen. :o :o

Douwe

Bericht door Douwe » 08 mei 2006, 22:15

Dat zou ik ook weleens willen weten. Ik heb het ook nog nooit gehoord, maar grappig dat het mogelijk is.

Douwe 8)

goldyfan

Bericht door goldyfan » 08 mei 2006, 22:32

Nou Remcko, :D

je ziet dat er toch wel belangstelling is voor het "kietelen"van zo`n bakkie, dus als je vriend ons die info zou willen verschaffen :?: graag.

Jan.

Plaats reactie