banden nooit meer stuk

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Gizmolver
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 feb 2008, 12:45
Locatie: Leffinge ( België )

banden nooit meer stuk

Bericht door Gizmolver » 13 mar 2008, 18:44


youtu.be/emTvm5tu0ac

wat denken jullie hiervan ?

J-P

Gebruikersavatar
Gizmolver
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 feb 2008, 12:45
Locatie: Leffinge ( België )

Bericht door Gizmolver » 13 mar 2008, 18:50

'k zie dat Longrider dit ook al gepost had :oops:

Gebruikersavatar
Longrider
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 aug 2007, 12:21
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Sint-Katelijne-Waver

Bericht door Longrider » 13 mar 2008, 19:19

Geen probleem hebt mijn bericht verwijdert. :)

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 13 mar 2008, 19:53

lijkt mij wel de moeite om dit uit te testen, enig idee waar dit spul te koop is en wat dit kost


Groetjes



Rudi

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 14 mar 2008, 02:08

Rudi schreef:lijkt mij wel de moeite om dit uit te testen, enig idee waar dit spul te koop is en wat dit kost
Groetjes Rudi
Nergens nog dus
je kan je aanmelden om distrubuteur te worden :wink:

http://www.rhinotire.com/index.htm

Wimpie
groet,n uut Drenthe

Douwe

Geen lekke banden meer??

Bericht door Douwe » 05 apr 2008, 14:02

Heel indrukwekkend filmpje. Ik had er nog niet van gehoord, maar is zeker een doorbraak in de motor/banden industrie.

Douwe 8) 8)

Appiewing

Bericht door Appiewing » 05 apr 2008, 16:52

Ik heb adres en filmpje naar Bikers-Best gestuurd misschien ziet die er brood in.
Het is wel het ei van Columbus.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]

DOORBRAAK

Bericht door japie de cipier » 05 apr 2008, 20:36

beste forumleden, dit is een nieuw variant op iets wat ruim 20 jaar geleden ook al bestond. [ondekt was]
toen had je een vloeistof die je in je band er bij gooide en als je eens lek reed was hij gelijk weer geplakt. het verhaal heb ik ooit zelf op de vrachtwagenRAI mogen aanschouwen, alleen en nu komt het verhaal JE wilt geen vloeistof hebben zitten in je band omdat hij dan in onballance geraakt. natuurlijk dit ziet er weer nieuw uit maar het is eigenlijk bedoeld voor lage snelheids voertuigen [tractoren, heftrucks en voor zoiets als MAMMOET met veel banden om een voertuig.
dus leuk maar voorlopig niet doen want 0,1 gram is al voldoende voor een slingerend wiel.

gr Japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13425
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: DOORBRAAK

Bericht door RonalT » 05 apr 2008, 20:57

japie de cipier schreef:beste forumleden, dit is een nieuw variant op iets wat ruim 20 jaar geleden ook al bestond. [ondekt was]
toen had je een vloeistof die je in je band er bij gooide en als je eens lek reed was hij gelijk weer geplakt. het verhaal heb ik ooit zelf op de vrachtwagenRAI mogen aanschouwen, alleen en nu komt het verhaal JE wilt geen vloeistof hebben zitten in je band omdat hij dan in onballance geraakt. natuurlijk dit ziet er weer nieuw uit maar het is eigenlijk bedoeld voor lage snelheids voertuigen [tractoren, heftrucks en voor zoiets als MAMMOET met veel banden om een voertuig.
dus leuk maar voorlopig niet doen want 0,1 gram is al voldoende voor een slingerend wiel.
OKO heette die groene vloeistof toen. En in tegenstelling tot wat Japie hier vertel was het erg geschikt voor motorbanden. Het werd ook in een kleine flacon verkocht waarop een motorfiets was afgebeeld. En omdat je geen reserveband bij je heb....
En slingeren deed mijn voorband niet, ik denk doordat de vloeistof zich verspreid over de totale omtrek van de band.

En echt, het werkte. Ik heb ooit, op een scheepswerf, een 5-duimse spijker in mijn achterband gereden. We hoorden hem langs het spatbord schrapen, spijker er uit getrokken, en direct gaan rijden (ca'50 km/uur) en bij het eerste het beste pompstation (ongeveer 3km, verder) mijn band weer op spanning gebracht. Er was ca. 0,3 bar lucht weggelekt. Daarna lekte hij niet meer.
Alleen was de bandenboer er niet zo blij mee. 1/2 l groene vloeistof in een tubeless band, en dan eraf halen
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 06 apr 2008, 18:34

:roll: hallo ik ken dat spul ook heb het in de banden gehad van m'n vrachtwagen ik had geregeld lekke banden daar ik veel op 'n vuilnis beld kwam m'n baas dacht ook het ei van kolumbus maar helaas had het er twee dagen er in en ja lekke band 'n grote bout in de band niet in het loopvlak maar in de wang en daar komt die vloeistof niet. het werkt alleen op het loopvlak . gr.gerbet

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten