Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Sinds juni 1991 rijd ik op mijn Honda Goldwing 1100 uit 1980 (het is nog een originele Japanse uitgave) Vaak zit ik te kijken naar Goldwingmotoren met meer vermogen. Niet dat ik ontevreden ben, want met mijn GL 1100 kan ik 'lezen en schrijven'.
Maar ik vraag me af....is er iemand die meer kan vertellen over het verschil tussen die twee motorfietsen? Ik bedoel dus tussen de 1100 en 1500. Ik heb nooit eerder op een 1500 gereden. Is het een andere manier van rijden? Beter? Zijn het na lange tijd net zulke betrouwbare motoren als de 1100? Ik weet niet zeker of ik na 33 jaar zal gaan overstappen. Ik durf nog niet goed.
Haal me over...of raadt het me af.
Maar ik vraag me af....is er iemand die meer kan vertellen over het verschil tussen die twee motorfietsen? Ik bedoel dus tussen de 1100 en 1500. Ik heb nooit eerder op een 1500 gereden. Is het een andere manier van rijden? Beter? Zijn het na lange tijd net zulke betrouwbare motoren als de 1100? Ik weet niet zeker of ik na 33 jaar zal gaan overstappen. Ik durf nog niet goed.
Haal me over...of raadt het me af.
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Gewoon gaan proefrijden en het ervaren, de 1100 gaat het normaliter by far afleggen tegenover de geweldige 1500!!
Let wel!! de jongste 1500 is inmiddels ook weer 24 jaar oud, met een geschiedenis van dien, m.a.w. bij een vertrouwd adres proefrijden/kopen is wellicht de beste optie. Suc6
Groet Pieter.
Let wel!! de jongste 1500 is inmiddels ook weer 24 jaar oud, met een geschiedenis van dien, m.a.w. bij een vertrouwd adres proefrijden/kopen is wellicht de beste optie. Suc6
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- cooper
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
De GL 1100 is in mijn ogen 1 van de mooiste Wings ooit gemaakt. Het rijgevoel van de 1500 tov de 1100 is echter niet te vergelijken. De zescilinder torent hoog boven de viercilindertjes uit. Ook zitcomfort is pakken beter. Zoals Pieter reeds zei de jongste 1500 is ook alweer 24 jaar oud en de oudste zelfs 36 jaar, goed kijken wat en waar je koopt! Maar ik ben bijna zeker, als je gaat proefrijden ben je verkocht! Succes met je keuze.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Zeker weten dat de 1500 de mooiste GoldWing ooit is. Patrick!
Ik heb mijn GL1500SE in 2007 gekocht, hij was toen 13 jaar oud, had 70.000 km gereden en verkeerde in prima staat. Hij is in 2020 verkocht met 240.000 km op de teller en was toen beslist in mindere staat. Maar dat was ook de reden dat ik hem verkocht en een 1800 heb gekocht. Niet omdat ik een 1800 wilde, maar ik wilde weer een goede motor.
Dus als je op zoek gaat naar een 1500 met niet te veel kilometers, kijk goed naar sporen van roest of slijtage... en je vind vast een mooie 1500. Neem niet de eerste de beste maar kijk even goed rond.
Ik heb mijn GL1500SE in 2007 gekocht, hij was toen 13 jaar oud, had 70.000 km gereden en verkeerde in prima staat. Hij is in 2020 verkocht met 240.000 km op de teller en was toen beslist in mindere staat. Maar dat was ook de reden dat ik hem verkocht en een 1800 heb gekocht. Niet omdat ik een 1800 wilde, maar ik wilde weer een goede motor.
Dus als je op zoek gaat naar een 1500 met niet te veel kilometers, kijk goed naar sporen van roest of slijtage... en je vind vast een mooie 1500. Neem niet de eerste de beste maar kijk even goed rond.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Zo'n motor bedoelde ik dus, maar ja.... dit is wel 'de eerste' maar waarschijnlijk ook "de beste".
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Als je met een GL1000 kunt lezen en schrijven dan ga je verrast worden door een GL1500.
De 6-cilinder rijdt zoveel soepeler en je hebt zoveel comfort. Ga maar eens proefrijden en je bent verkocht. Bij Antoon (Wingservice) kun je met een gerust hart kopen.
Als je de ruimte hebt moet je de 1100 ook gewoon bewaren, die worden steeds zeldzamer dus gewoon bewaren.
Succes met de beslissing.
De 6-cilinder rijdt zoveel soepeler en je hebt zoveel comfort. Ga maar eens proefrijden en je bent verkocht. Bij Antoon (Wingservice) kun je met een gerust hart kopen.
Als je de ruimte hebt moet je de 1100 ook gewoon bewaren, die worden steeds zeldzamer dus gewoon bewaren.
Succes met de beslissing.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
En als je de ruimte niet hebt dan bel je gewoon Erik, die heeft ruimte zat. Daar kan nog wel een 1100 bij.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Re: Van Goldwing 1100 naar Goldwing 1500
Dank jullie wel voor de reacties!
Mijn Goldwing is nu-en-dan bij Antoon, van Wingservice te Hilvarenbeek. Een zeer goed adres! Ik wil deze motor zeker nog niet kwijt maar ik zit wel met ruimte gebrek. Als er serieuze suggesties zijn voor (lange termijn) stallingsmogelijkheden voor mijn GL 1100 houd ik me aanbevolen.
Mijn Goldwing is nu-en-dan bij Antoon, van Wingservice te Hilvarenbeek. Een zeer goed adres! Ik wil deze motor zeker nog niet kwijt maar ik zit wel met ruimte gebrek. Als er serieuze suggesties zijn voor (lange termijn) stallingsmogelijkheden voor mijn GL 1100 houd ik me aanbevolen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast