vreemd merk band

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
peterb
Berichten: 34
Lid geworden op: 18 jul 2023, 08:23
Type Goldwing: GL1500

vreemd merk band

Bericht door peterb » 27 jan 2024, 23:53

Hallo,
ik ben bezig met het achterwiel, moet nieuwe remschijf en remblokken op, en dacht aan een nieuwe band, maar nu keek ik naar mijn achterband en zag dat het profiel nog wel goed is, maar het merk zei me niets,(shinko), nu ging ik zoeken op internet, en waren de reviews niet echt goed, tis een harde band, goed voor meer kilometers maar slecht met nat wegdek, heb nog niet met nat weer gereden, ze zijn een beetje gecupt, dus nu twijfel ik, band oprijden, of toch voor het zekere gaan en een nieuwe band er op leggen, misschien mensen hier ervaring met dit merk band, ik hoor het graag.

Groetjes, Peter
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2072
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: vreemd merk band

Bericht door cooper » 28 jan 2024, 08:19

Kunnen wij denk ik weinig raad in geven. De meeste banden kunnen meer aan dan hun berijders durven. Ben je een regenrijder, ben je een sportieve rijder ook op nat wegdek... allemaal dingetjes waar wij geen weet van hebben. Ik rij redelijk sportief en reed met de Bridgestones op de 1500 en bij regenweer konden ze me niet bekoren, op de 1800 doen ze het perfect. Reviews zijn ook niet zaligmakend.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

sterfreak
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 okt 2017, 12:47
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Brecht

Re: vreemd merk band

Bericht door sterfreak » 28 jan 2024, 12:00

Zoals cooper al zei kunnen wij daar weinig raad in geven, maar als ik het zo zie is dat een vrij nieuwe band. Als deze niet echt abnormaal trillingen of dergelijke geeft, dan zou ik als het regent je rijstijl iets aanpassen aan de weersomstandigheden, en de band gewoon verslijten. Het is ook niet zo dat banden goedkoop zijn maar als je jezelf er niet goed bij voelt dan is het toch nog altijd de veiligheid die primeert. En als jij dan vindt dat de band dient vervangen te worden dan is dat zo. Het is jouw motor en veiligheid.


Groetjes, Georges.

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: vreemd merk band

Bericht door Foks » 28 jan 2024, 19:26

Hallo,

Allereerst heb ik geen ervaring met dit merk band.
Zelf rij ik met Bridgestone waar ik heel tevreden over ben. Hiermee rijd ik alle type weer van regen, sneeuw, zonnig alsook offroad stukken.

Je verteld dat de banden gecupd zijn en dat je twijfelde.
Persoonlijk zou ik dan een nieuwe band leggen. Je eigen veiligheid en die van de mede weggebruiker hangt er vanaf.

Mvg, Peter/foks
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

DonvanVliet
Berichten: 705
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: vreemd merk band

Bericht door DonvanVliet » 29 jan 2024, 09:20

Idd. Als je het niet vertrouwd nieuwe halen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tsmitje1963 en 1 gast