Op transport naar Amerika

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Op transport naar Amerika

Bericht door harryvbr » 09 jan 2008, 19:43

Heb enkele jaren terug een 5 weekse motortoer gemaakt in Amerika. Kon via een kennis een GL1800 huren.
Nu zou ik graag op mijn eigen Goldwing een toer willen maken door Amerika.
Zijn er forumleden die op dit punt ervaring hebben met het transport van een motorfiets vanaf woning of (lucht)haven naar b.v. New York???
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 09 jan 2008, 22:22

Neem eens kontakt op met rene.vanglabbeek@gmail.com , dit is een NL pan-european rijder die enkele malen per jaar naar de USA reist en in 2007 een motortrip met enkele andere panrijders heeft gedaan. Wel met gehuurde motoren ginder, eerst waren ze geloof ik zinnens om met eigen motoren te gaan maar dat bleek niet zo eenvoudig te zijn. Denk wel dat hij je de nodige informatie kan bezorgen. (zeg maar dat Coelieboy/goldwingboy je op zijn spoor gezet heeft :wink: )

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 09 jan 2008, 23:12

Ik lees vaak de verhalen van Hildo, een prachtmens die in de buurt van Groningen woont.
Hij heeft een paar jaar terug zijn motor in een kist verpakt en hem naar new york laten vliegen en een trip daar gemaakt.
Hildo is een beetje misterieus , e-mail heeft hij nog nooit van gehoord maar probeer eens kontakt te maken via zijn gastenboek.
dit is zijn site
http://www.twolefthands.nl/index.htm

Pas op!!! als je eenmaal zijn verhalen begint te lezen hou je nooit weer op :lol: :lol:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]

verhalen lezen

Bericht door japie de cipier » 10 jan 2008, 09:37

Nou Olle Griese, je heb niets te veel gezegt heb al een gedeelte van zijn amerika verhaal gelezen [ben je gewoon een uur mee zoet]
en ik zal de rest ook wel gaan lezen, schitterend hoe die man verteld.
maar zeker iets wat we eigenlijk allemaal willen of zouden willen doen, alleen helaas 3 weken vakantie in een keer op nemen geeft al een hoop gezeik, laat staan als je er een half jaar van tussen wil.
maar als een ander het beleeft kan je toch ook mee genieten.

gr Japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 10 jan 2008, 10:50

Hartelijk dank Goldwingboy en Olle Griese voor de reakties. Ik denk ook dat het nog niet zal meevallen om een geschikte transporteur te vinden. Maar daar een Goldwing huren is ook een dure aangelegenheid.
Ik neem nog contact op met de Panrijder.
En die eigenzinnige Groninger doet tenminste wat veel mensen wel zouden willen, maar niet durven. Een heel bijzonder figuur.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Harley

Bericht door Harley » 10 jan 2008, 17:38

Wat een levens genieter is die man zeg !!!
olle griese schreef:Ik lees vaak de verhalen van Hildo, een prachtmens die in de buurt van Groningen woont.
Hij heeft een paar jaar terug zijn motor in een kist verpakt en hem naar new york laten vliegen en een trip daar gemaakt.
Hildo is een beetje misterieus , e-mail heeft hij nog nooit van gehoord maar probeer eens kontakt te maken via zijn gastenboek.
dit is zijn site
http://www.twolefthands.nl/index.htm

Pas op!!! als je eenmaal zijn verhalen begint te lezen hou je nooit weer op :lol: :lol:

Pantaloni

Transport naar Amerika

Bericht door Pantaloni » 16 jan 2008, 10:01

Erik. Ik heb je al een bericht gestuurd. Ik vind deze niet terug op het forum, dus nog maar een keer. Ik ben zelf in 2007 9 weken naar Canada en de USA geweest. Ik kan je wel een paar nuttige tips geven. Je motor met het vliegtuig versturen is niet alleen duur je moet ook aan strenge voorwaarden voldoen ivm vliegveiligheid. Met de boot is veel goedkoper je bent alleen wat meer tijd kwijt. Een overtocht naar bv Toronto Canada duurt 12 dagen. Kosten per boot gaan per m3. Voor een goldwing ben je €715 plus CND 230 kwijt. Je moet wat tijd inplannen voor de douane. Als mazzel hebt kan je hem zo ophalen, heb je pech dan kan het twee tot drie dagen duren. Er is nog veel meer, maar dan kan ik wel een forum voor mezelf beginnen. Wil je meer weten dan stuur maar een mail.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]

overtocht

Bericht door japie de cipier » 11 feb 2008, 07:01

beste Harry.

na wat info te hebben gevraagt bij diverse mensen, zijn er ook transporteurs waar bij je de moter in een deel lading kan meesturen en dat is per m2 goedkoper maar ook zou je een reder die op Amerika vaart kunnen aanschrijven of je niet gelijk met hem mee kan varen dan heb je namelijk geen gezeik met de douane omdat je niets hoeft in te klaren en je kan er dan [bij wijze van spreken] zo mee het ruim uit rijden, al je het internet afstruimd zal je best wel wat kunnen vinden.

gr jaap
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 11 feb 2008, 09:14

Bedankt Jaap voor het meedenken. Ben inderdaad nog steeds zoekende. Maar heb nog niet iets tot tevredenheid gevonden. Als ik alleen zou gaan was het "probleem" wat kleiner. Maar mijn vrouw wil meer zekerheid :o
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Pantaloni

Bericht door Pantaloni » 29 feb 2008, 15:08

De bewering van Japie lijkt me pittig. Je zal op enig moment (bv een akkefietje met een tegenstander) toch moeten bewijzen hoe die motor daar gekomen is. En als je hem "het ruim uitrijdt" wordt dat toch wat moeilijk. Je mag de motor een jaar in de VS houden en dan moet hij er echt uit. Als je geen papieren hebt, is elke bewering niet te controleren en zal je fietsje er zo uitgegooid worden. Maar ja, de kruik gaat zo lang te water..........

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]

pittig

Bericht door japie de cipier » 02 mar 2008, 00:15

ha pantaloni.

hoe bedoel je pittig, als je met je motor de grens overgaat hoef je hem toch ook niet in te klaren, of vanuit mexico komt aan rijden, nee juist het feit dat jij en de motor nog samen zijn is gewoon het ruim uit rijden je paspoort laten zien aan de douane en rijden maar.

want je voert je motor niet uit en je voert hem niet in want dat zou heel moelijk zijn iets wat al van jou is te verkopen aan jezelf. anders is het als je gaat emigreren dan je wil moet je op je motor ook andere kentekenplaten van het land van inschrijving.

zodoende is als je er zelf bij blijft, een stuk gemakkelijker dan, maar dat kan ook tijdelijk inklaren.
vr gr Japie
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten