overgangs regeling

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

overgangs regeling

Bericht door jellegs » 11 mar 2018, 18:28

Beste allemaal,

Volgende week kan ik eindelijk mijn Goldwing ophalen, Mijn gw komt uit 85 en zou daarom in aanmerking komen voor de overgangsregel van de belastingsdienst. Dan zou je maar 1/4e van de belasting hoeven te betalen. Nu staat er bij het forumulier het volgende: ¨Als u op het moment al een normaal tarief betaald gaat de overgangsregeling het volgende kalender jaar in.¨ Op het moment betaal ik helemaal niks, zou ik dan wel voor dit jaar de regeling in kunnen laten gaan?

Wie heeft hier ervaring mee??

Groetjes!
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: overgangs regeling

Bericht door motorfan » 11 mar 2018, 19:30

Hey,

Bij overschrijven van een voertuig wordt de belastingdienst automatisch ingeseind en zul je een brief van deze club ontvangen.
Echter, als de vorige eigenaar in 2017 al met het voertuig meedeed aan deze ovegangsregeling, en de premie voor 2018 al heeft betaald, dan heb je geluk en hoef je tot december niet te betalen en zul je tegen die tijd wel een brief krijgen van de belastingdienst om het kwarttarief te betalen zodat je weer meedoet met de overgangsregeling van volgend jaar.
Betaal je dan niet dan ga je automatisch over op het volle tarief.
Dus als je nu niet hoeft te betalen heeft de vorige eigenaar dit ws. al voor je gedaan.
Bij deze overgangsregeling wordt niet terugbetaald als men het voertuig verkoopt, vandaar.

Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom maar dit is mijn ervaring met 4 voertuigen in de overgangsregeling.

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: overgangs regeling

Bericht door bowser » 11 mar 2018, 19:38

Gewoon een brief schrijven dat je je abonnement bij deze dienst wil opzeggen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Jantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Melderslo
Contacteer:

Re: overgangs regeling

Bericht door Jantje » 11 mar 2018, 19:40

Hoi.
Zoals Motorfan het schrijft klopt het helemaal.
Je krijgt elk jaar op het einde van het jaar de blauwe envelop.
Als je dan die 30 euro overmaakt, doe je automatisch mee aan de overgangsregeling voor oldtimers.
Betaal je die 30 euro niet, dan geef je aan niet mee te willen doen, en ga je het volle tarief betalen. De maanden december, januari en februari mag je als je meedoet niet de weg op.
Groet Jan.

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: overgangs regeling

Bericht door jellegs » 11 mar 2018, 19:49

Mijn motor heeft afgelopen jaren in de showroom gestaan. Dus het zal zeker niet betaald zijn. Maar als ik het goed begrijp moet ik dit jaar de volle mep betalen en mag ik volgend jaar aan de kortings actie mee doen? Mag ik hem dan wel al als oldtimer verzekeren?
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: overgangs regeling

Bericht door jellegs » 11 mar 2018, 19:50

bowser schreef:Gewoon een brief schrijven dat je je abonnement bij deze dienst wil opzeggen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Erg goed idee! :D
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

Gebruikersavatar
Jantje
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 feb 2016, 13:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Melderslo
Contacteer:

Re: overgangs regeling

Bericht door Jantje » 12 mar 2018, 06:52

Waarschijnlijk zul je inderdaad de volle mep moeten betalen dit jaar. Maar die brief zal vanzelf wel in je brievenbus vallen.
De motor als oldtimer verzekeren zal wel gewoon kunnen lijkt mij.
Maar ik verwacht dat als er iets gebeurd,je de dagwaarde krijgt, weet het niet zeker.
Ik heb mijn motor volledig casco verzekerd. Dat kan alleen met taxatie rapport. Als je lid bent van de Goldwing club Holland, krijg je als je de motor verzekerd bij Univé.,50% collectieve korting. Univé heeft dan jou lidmaatschaps nummer van de GWCH nodig. Dus alleen bellen en zeggen,ik ben lid, werkt niet.
Groet Jan

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: overgangs regeling

Bericht door motorfan » 12 mar 2018, 12:39

bowser schreef:Gewoon een brief schrijven dat je je abonnement bij deze dienst wil opzeggen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik heb mijn lidmaatschap bij deze club ook al meerdere malen op proberen te zeggen maar het lukt mij gewoon niet....... :cry: ....

Verder is het eigenlijk heel simpel, als je nog wel moet betalen krijg je automatisch bericht. Je hoeft er niet achteraan te bellen of mailen, het komt van zelf. Dat is dan volgens mij ook weer het enige pluspunt........... :? ..........

Plaats reactie