mogelijke oplichting via speurders.nl

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door G.winger » 11 mar 2018, 11:53

er staat op speurders.nl een Goldwing gl 1800 tekoop
https://www.speurders.nl/overzicht/hond ... ml?sr_ab=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ben met deze verkoper in onderhandeling geweest over deze wing.
bij de eerste mail kon ik de wing ophalen in München terwijl in de mail staat Nijmegen maar hij kon ook
opgestuurd worden met een transportdienst.
de kosten zouden door de eigenaar worden betaald en ik zou deze wing 3 a 4 dagen op zicht krijgen en uitproberen.
en dan kon ik beslissen of de koop door zou gaan en dan het bedrag overmaken naar deze man.
deze man kwam over als salesmanager bij sande agro GmbH en zou heavy machinery for road transport leveren.
www. sandeagro.de deze website bestaat en deze man staat ook als enigste als contactpersoon op de site.
zaterdag morgen krijg ik een mail na mijn gegevens te hebben doorgestuurd dat de wing bij het tansport bedrijf stond
en ik zou van hun nog een mailtje krijgen wanneer de wing zou worden gestuurd met alle papieren die erbij hoorde om over te schrijven.
na 5 min was de mail binnen met id van de koper en koopcontract en bezorg bon
met daarbij de vermelding dat ik eerst de wing zou moeten betalen alvorens hij op transport werd gezet.
de transport firma was de 3 persoon werd uitgelegd deze zou pas het geld overmaken naar de eigenaar als ik had besloten om de wing te houden.
heb geen geld overgemaakt omdat dit niet de afspraak was en ben gaan kijken of ik iets kon vinden over deze man op internet en de bank.
deze man is niet te vinden en het transport bedrijf ook niet dit bedrijf is alleen te vinden met de link die meegestuurd word in de laatste mail.
als je de naam van het transport bedrijf ingeeft bij google dan krijg je een bezorgdienst van ali expres te zien maar geen expres van transport van motoren.

dus ik vondt het een raar verhaal en heb daarom besloten om de koop stop te zetten en niks over te maken.
deze wing staat nog steeds op speurders.nl een gewaarschuwd mens telt voor 2 zeggen ze wel eens.
lijkt mij een in stinkertje, heb alle mail opgeslagen en uit geprint ook van het transport bedrijf.
kan best zijn dat het allemaal klopt en dat de volgende een mooie wing kan kopen.
ik ga iedergeval op zoek naar een andere goldwing gl 1800.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

DonvanVliet
Berichten: 694
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door DonvanVliet » 11 mar 2018, 12:00

Ja heb ook eens gereageerd op zoiets een jaar of wat terug. Ik vroeg of ik kon bellen en toen kreeg ik een mail waarin stond dat dat niet ging omdat die verkoper doof was.
Dit is ook duidelijk zo'n oplichter.

peter

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door peter » 11 mar 2018, 12:05

Dat zijn oplichters. Ook ik heb ooit eens gekeken hoever ze gaan. De motor stond in de UK en zou op transport gaan. Ik zei dat hoeft niet, ik kom hem wel halen want ik ben in de buurt. Toen was hij ineens niet thuis. Ook bellen kon niet want hij was doof.
Als je je geld kwijt wilt kan je het ook gewoon aan mij overmaken. Ik doe er dan nog wat nuttigs mee :lol:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door director » 11 mar 2018, 12:44

Ik zie wél een Nederlandse kentekenplaat, dus waarschijnlijk staat hier een Nederlandse motor die helemaal niet meer te koop staat.

In ieder geval verstandig om bij twijfel niet verder te gaan, de verkoper is ook al 2 dagen actief op Speurders.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door bowser » 11 mar 2018, 13:01

Die motor heeft een jaar geleden ook al te koop gestaan
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door G.winger » 11 mar 2018, 16:13

director schreef:Ik zie wél een Nederlandse kentekenplaat, dus waarschijnlijk staat hier een Nederlandse motor die helemaal niet meer te koop staat.

In ieder geval verstandig om bij twijfel niet verder te gaan, de verkoper is ook al 2 dagen actief op Speurders.
staat ok in de adv een ned kenteken staat opnaam in nl vanaf 20-06-2014 en heeft 5 eigenaren gehad.

Afbeelding
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

andreenina
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2015, 19:47

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door andreenina » 11 mar 2018, 21:26

is bekende oplichters strategie niet mee in zee gaan melden op speurders dan halen ze de advertentie weg

heb ik mee gemaakt met een caravan doof niet kunnen bellen moest met spoed naar amerika enz enz mvg andre

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door G.winger » 11 mar 2018, 22:43

andreenina schreef:is bekende oplichters strategie niet mee in zee gaan melden op speurders dan halen ze de advertentie weg

heb ik mee gemaakt met een caravan doof niet kunnen bellen moest met spoed naar amerika enz enz mvg andre

melding is al gedaan
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

Karpermat
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 dec 2018, 23:12

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door Karpermat » 04 jan 2019, 19:32

In afgelopen nov 2018 nog gezien op speurders .een gele 1800 strike voor 4000 euro.in groenlo.en de eigenaar woonde in Schotland of ik de het geld naar hem zou overmaken.
Toen ik zei
dat ik in groenlo woonde en hem Wou zien.. kwam hij met n lang verhaal ..douane..shipping item.
Toen wist ik dat het nep was.
Heb hem verrot gescholden.
Pas goed op heren.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door RonalT » 04 jan 2019, 19:35

Dit is een zo bekend verhaal dat de lezers van dit forum er niet zo snel in zullen tuinen. Meestal gaan wij vragen stellen en haakt zo'n oplichter snel af.
Maak wel een melding bij speurders.nl of speurders.be
Dan kunnen zij het bericht verwijderen, de oplichter echt tegenhouden lukt niet omdat die een nieuw account aanmaakt
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Trekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 aug 2018, 17:06
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oudenbosch
Contacteer:

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door Trekker » 06 jan 2019, 16:33

G.winger schreef:
11 mar 2018, 11:53
er staat op speurders.nl een Goldwing gl 1800 tekoop
https://www.speurders.nl/overzicht/hond ... ml?sr_ab=1" onclick="window.open(this.href);return false;

ben met deze verkoper in onderhandeling geweest over deze wing.
bij de eerste mail kon ik de wing ophalen in München terwijl in de mail staat Nijmegen maar hij kon ook
opgestuurd worden met een transportdienst.
de kosten zouden door de eigenaar worden betaald en ik zou deze wing 3 a 4 dagen op zicht krijgen en uitproberen.
en dan kon ik beslissen of de koop door zou gaan en dan het bedrag overmaken naar deze man.
....
Precies hetzelfde meegemaakt vorig jaar, maar dan met een HD. Zelfde verhaal, maar in de mail stond ook dat ik de financien met de transporteur kan regelen. Hoezo? Het was toch op zijn kosten? Deze meneer woonde ook in Zuid-Duitsland. Ik heb hem gevraagd een video van het chassisnummer te maken en een foto van het kentekenbewijs, omdat ik het wel erg vreemd vond dat hij een motorfiets van Euro 9000,- zomaar op wilde sturen. Niets meer gehoord.
Hij maakte echter gebruik van tweedehands.nl en daar kun je geen melding doen van oplichting....

Overigens ben ik recent nogeens door Marktplaats gewaarschuwd voor een (potentiele) koper.

Ik heb bij alle keren dat het niet pluis was wel gemerkt dat er in de eerste mails altijd wel een kleine eigenaardigheid in het Nederlands taalgebruik zit. Niet fout, maar eigenaardig.
Vriendelijke groeten,
KoenAfbeelding

ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind"

1978 -- Honda CB125T, BMW R50, Honda CB400T, Norton Commando 750 Fastback, Norton Dominator 650, BMW K75, BMW R1100RS, BMW R100GSPD, BMW R100R+EZS TPSL, BMW R1150R, Honda GL1800, Honda FX650, Honda VTX1800 -- 2019

DonvanVliet
Berichten: 694
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door DonvanVliet » 06 jan 2019, 16:36

Gewoon wakker blijven jongens.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door rudolphwolven » 08 jan 2019, 00:24

@ winger,
..........goed/bedankt dat je waarschuwt!

.......... Afbeelding
Een jaar geleden maakte iemand in Dld het wel erg bont......
Hij bood MIJN GL1000 voorzien van mijn eigen foto's aan op www.ebay-kleinanzeigen.de........tegen een leuk prijsje ..... Afbeelding
Hij deed dit tot 5 maal toe, werd telkens op mijn signalering/waarschuwing verwijderd door ebay-Dld.......
Uiteindelijk heeft hij het opgegeven .
Hij haalde advertentiefoto's van motoren van mobile.de en AutoScout24.de en probeerde zo een motor die hij niet bezat te verkopen.
Je kon hem alleen maar via een 06 nr bellen, meer niet.....hij had daarover een warrig verhaal in zijn advertentie...
Hij had continue zo'n 6-7 (mooie) motorfietsen te koop staan.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door peter n.d. » 08 jan 2019, 18:56

Beste forumlezers , ook hier in Belgenland heb ik het eens meegemaakt .Hier was het verhaal een rode 1800 GolWing met bijna geen kilometers op de tellers .Deze motor was van een Amerikaan die vertrok op missie naar Irak en stond ( zogezegd) op een Amerikaanse basis in Italie . De verkoper vroeg 6.000 euro , 3.000 als voorschot en nog eens 3.000 bij levering . De kosten voor transport waren ten laste van de verkoper ( Amerikaan ) .De motor werd dan met een militaire vrachtwagen naar een basis gebracht in Belgie ( volgens de verkoper kon de koper kiezen welke basis ) . Hij zou , na betaling van het voorschot , eerst de papieren en alle nodige documenten opsturen naar het thuisadres van de koper zodat de koper de motor kon afhalen op de gekozen basis ..Het geld moest overgeschreven worden op een rekening van Western Union Bank . Toen ik om meer inlichtingen vroeg , werd ik dagenlang met mails bestookt dat de motor tip top in orde was en klaar stond voor transport zodra ik het voorschot had betaald . Na lang aandringen van mijn kant om meer te weten te komen van de motor haakte de verkoper ineens af . Hij vond mij geen eerlijke mens ( nou moe , de pot verwijt de ketel ) .Iets later stond de zelfde motor( zelfde foto ) te koop , ditmaal een Amerikaan die weer naar Amerika ging en de motor niet meer nodig had en er tegen op zag de motor mee te nemen naar Amerika . Ook weer het zelfde verhaal dat de motor in top vorm was en de vervoerskosten voor de verkoper waren en dat de motor op een Belgische basis werd gebracht naar keuze .Ook heb ik hier een mail naartoe gestuurd ( nooit antwoord op gekregen ) en even later verdween de motor weer van de verkoopsite . Weer enkele maanden later weer een andere GoldWing ( een witte ditmaal )maar weer met hetzelfde verhaal als de eerste keer. Dus die oplichters zijn van alle tijden en proberen goedgelovige kopers te strikken en veranderen een paar details in hun verhaal (een rode word een witte, een Amerikaan op missie word een Amerikaan die weer naar huis vertrekt of word overgeplaatst naar een andere basis in een ander land ).Dus wees waakzaam dames en heren en ga nooit geen geld opsturen om een motor te kopen die je enkel op foto kunt bewonderen ( het is niet eens hun eigen motor) . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
jellegs
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:17
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Eindhoven

Re: mogelijke oplichting via speurders.nl

Bericht door jellegs » 09 jan 2019, 10:30

Je moet altijd je voertuig zelf ophalen en overschrijven. Dan kan het eigenlijk nooit fout gaan..
Yamaha Aerox (50cc) (verkocht)
Honda scoopy (50cc)
Suzuki V-strom 650 2010 (verkocht)
Honda CBR500R 2013 (verkocht)
Yamaha fz6 Fazer S2 2010
Suzuki Savage scrambler (verkocht)
Honda GL1200 Goldwing Aspencade 1985

Plaats reactie