stuurprobleem nieuwe wing

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door bowser » 04 mar 2018, 10:37

groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door Cas » 04 mar 2018, 11:14

Speling op de lagers, de hele constructie zit ook maar met een bout vast.
Maar kijk eens naar de kroonplaten van de GL1800, ik weet niet wat voor materiaal het is maar het lijkt mij dun gietijzer te zijn met onder 2 en boven 1 bout.
Als ik dat vergelijk met de zware massieve aluminium kroonplaten van mijn Varadero (ook een Honda), die zowel boven als onder aan iedere zijde 2 bouten hebben, dan is het bij de Wing maar een slappe constructie.
Ook glijden bij de Varadero de vorkpoten heel makkelijk door de kroonplaten heen en bij de Wing moet je wrikken en draaien en krijg de krassen op de poten.
Die slappe constructie zou zomaar een oorzaak kunnen zijn van het schudden van het stuur.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door RonalT » 04 mar 2018, 12:18

En dan ook de tweede video plaatsen....


2018 Honda Gold Wing Steering bearings fixed

youtu.be/j7b16W725X8
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door pieter » 04 mar 2018, 12:26

Tja, bij alles wat nieuw is Kan een probleem ontstaan en zal er modificatie volgen, ik heb het meegemaakt met het nieuwe type Nissan Patrol 3.0 ( bj 2000 ) na 500 km ging er nieuwe kering in omdat ( wanneer de auto onder een helling zou staan ) het mogelijk was dat het blok dan wel eens ( op plaatsen ) zonder olie kwam te staan.

Enfin, nadat dit niet afdoende bleek te zijn is er na drie maanden een nieuwe motor in gegaan ( bij alle Patrols ) wereldwijd.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door Wingnut » 04 mar 2018, 13:20

Ik heb dit hele verhaal op de Amerikaanse forums gevolgd en de betreffende persoon, Max Macallistair, eigenaar van Traxxion Dynamics (een veer specialist) probeert zijn verdien model voor het upgraden van de GL1800 (bij vorig model bij Traxxxion $ 3500 compleet) door de nieuwe GL1800 proberen problemen aan te praten over de vering. Echter bij haast alle journalisten testen en eerste rijders ervaringen waren er alleen positieve berichten over de vering. Sommige Amerikaanse rijders conclusie was zelfs dat de nieuwe GL1800 nog beter stuurde dan hun vorige 1800 die ze volledig op Traxxion hadden omgebouwd. Hier zag Max natuurlijk een risico voor zijn melkkoe.

Zijn eerste conclusie met deze motor van een klant die bij wijze van spreken rechtstreeks van de dealer naar Traxxion reed als motor om nieuwe veren te ontwikkelen was dat er een probleem was met de nieuwe voorvork. Nadat hij al de nodige stampij hierover had gemaakt kwam hij er uiteindelijk achter dat het aan de lagers lag die bij de fabriek niet goed waren geplaatst en aangetrokken. Tot nu toe heeft geen andere deelnemer op de forums die de nieuwe GL1800 heeft soortgelijke problemen gemeld. Dus dit is tot nu toe een op zich staand probleem.

Ten aanzien van vering bij een motor, Honda en elke andere fabrikant ontwikkeld de vering voor de gemiddelde klant uit de doelgroep en gemiddelde rijstijl en zullen de meeste berijders hier heel tevreden mee zijn. Echter het is altijd mogelijk om dit te verbeteren om de snellere rijders te behagen en sommige fabrikanten doen dit door een speciale uitvoering te brengen met meestal Ohlings vering tegen een veel hogere verkoopprijs.

Bij de vorige 1800 heb ik dit ook vering ook veranderd bij elke uitvoering die ik kocht (5x) met progressieve veren omdat vooral de voorkant beter kon voor mijn rijstijl en bij de laatste ook met de progressive suspension monotubues die echt een grotere verbetering geven voor het snellere werk.

Bij mijn nieuwe model 1800 die ik binnenkort krijg zal ik eerst eens kijken hoe de vering is, maar ik verwacht niet dat een upgrade nodig is om mijn rijstijl te ondersteunen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

DonvanVliet
Berichten: 694
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door DonvanVliet » 04 mar 2018, 19:53

Speling op de balhoofdlagers kan maar is geen reden om de voorpartij af te kraken. Lagers moeten zich "zetten". E

Die nieuwe goldwing heeft gewoon een heel nieuw voorgebeuren dus daar kan altijd iets mee zijn. Maar
Ik denk niet dat ze bij honda zo dom zijn om het een en ander onder te bemeten

BlackWing2018
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:07
Type Goldwing: GL1800

Re: stuurprobleem nieuwe wing

Bericht door BlackWing2018 » 20 mei 2018, 21:27

Niets is beter dan zelf ondervinden.
Nu een paar dagen op mijn nwe goldwing rondgereden. En ik denk dat deze Max mc dinges een serieus probleem met zijn handel heeft. De nwe wing veert als geen andere motor die ik heb gereden. Super comfortabel en toch zeer strakke wegligging. Ik houd van beide rijstijlen touren en zo nu en dan moet hij er echt aan geloven als er een mooi bochtig traject voor zijn wielen komt. En ik kan niet anders zeggen, stuurt heerlijk. Ik zie voorlopig geen enkele reden om er iets aan te veranderen.

Plaats reactie