Nieuwe Goldwing 2018 introductie
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Nieuwe Goldwing 2018 introductie
De nieuwe Goldwing komt er nu echt aan.
Op 24 oktober 2017, voorafgaande aan de opening van de motorshow in Tokyo (27/10-5/11) zal Honda de nieuwe Goldwing en andere nieuwe Honda modellen aan de pers voorstellen.
Daarna zal hij ook te zien zijn in Europa op de EICMA motorshow in Milaan van 7-12 november 2017.
Honda USA is de communicatie over de nieuwe modellen al begonnen met de eerste info vrij te geven:
zie filmpje:
https://powersports.honda.com/beyond.aspx
Het gebruik van de eerste GL1000 en de huidgie GL1800 en bagger in dit filmpje is een duidelijke aanwijzing.
Volgens mijn bron (Fuchs in Uslar Duitsland, grootste Goldwing dealer in Europa) zullen voor Europa zullen er 3 uitvoeringen komen:
- de bagger uitvoering zonder topkoffer
- de standaard Goldwing met ABS, maar zonder DCT, GPS etc.
- de luxe uitvoering met met ABS, DCT, Airbag, GPS
waarschijnlijk zal voor Amerika gezien de grotere afzet meer varianten en kleuren beschikbaar zijn.
Veranderde/nieuwe functies volgens Fuchs:
- blijft een zes cylinder (of dit hybride is weet hij niet)
- tussen 1800-1900 CC
- schommel voorvork a la BMW telelever systeem (zal induiken bij remmen tegengaan)
- met instelbare rij-modi zoals tegenwoordig veel modellen hebben
- tractie controle
- DCT (automatische transmissie) op de luxe Goldwing uitvoering
- elektrisch verstelbare ruit
- nieuwe audio installatie inclusief bluetooth en vereenvoudigde bediening
- GPS
- ongeveer 40 kilo lichter dan vergelijkbare GL1800 model (is ook wel nodig met de vergrijzende Goldwing rijder om ze Goldwing te laten blijven rijden
etc.
Niet al deze opties zullen op elke modelvariant beschikbaar zijn.
Na 17 jaar op 5 verschillende GL1800's te hebben gereden verheug ik mij al op deze nieuwe GoldWing en ben van plan het nieuwe model te kopen.
Op 24 oktober 2017, voorafgaande aan de opening van de motorshow in Tokyo (27/10-5/11) zal Honda de nieuwe Goldwing en andere nieuwe Honda modellen aan de pers voorstellen.
Daarna zal hij ook te zien zijn in Europa op de EICMA motorshow in Milaan van 7-12 november 2017.
Honda USA is de communicatie over de nieuwe modellen al begonnen met de eerste info vrij te geven:
zie filmpje:
https://powersports.honda.com/beyond.aspx
Het gebruik van de eerste GL1000 en de huidgie GL1800 en bagger in dit filmpje is een duidelijke aanwijzing.
Volgens mijn bron (Fuchs in Uslar Duitsland, grootste Goldwing dealer in Europa) zullen voor Europa zullen er 3 uitvoeringen komen:
- de bagger uitvoering zonder topkoffer
- de standaard Goldwing met ABS, maar zonder DCT, GPS etc.
- de luxe uitvoering met met ABS, DCT, Airbag, GPS
waarschijnlijk zal voor Amerika gezien de grotere afzet meer varianten en kleuren beschikbaar zijn.
Veranderde/nieuwe functies volgens Fuchs:
- blijft een zes cylinder (of dit hybride is weet hij niet)
- tussen 1800-1900 CC
- schommel voorvork a la BMW telelever systeem (zal induiken bij remmen tegengaan)
- met instelbare rij-modi zoals tegenwoordig veel modellen hebben
- tractie controle
- DCT (automatische transmissie) op de luxe Goldwing uitvoering
- elektrisch verstelbare ruit
- nieuwe audio installatie inclusief bluetooth en vereenvoudigde bediening
- GPS
- ongeveer 40 kilo lichter dan vergelijkbare GL1800 model (is ook wel nodig met de vergrijzende Goldwing rijder om ze Goldwing te laten blijven rijden
etc.
Niet al deze opties zullen op elke modelvariant beschikbaar zijn.
Na 17 jaar op 5 verschillende GL1800's te hebben gereden verheug ik mij al op deze nieuwe GoldWing en ben van plan het nieuwe model te kopen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
we wachten met smart af wat het plaatje gaat worden.
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Ik ben heel benieuwd naar deze nieuwe goldwing. Ik hoop alleen dat die dct niet op zuinigheid is afgesteld en al bij lage toeren automatisch opschakeld. Schakelen met een druk op de knop heeft mijn voorkeur. Mijn ervaring met dit soort versnellingsbakken is niet geheel positief. Maar de toekomst zal uitkomst bieden.
Dat de voorvering is aangepakt kan ik alleen maar toejuichen.
Tjsa, die 40kg........ Die plakken we er wel weer op als accesoires
Dat de voorvering is aangepakt kan ik alleen maar toejuichen.
Tjsa, die 40kg........ Die plakken we er wel weer op als accesoires
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Wingnut schreef:....met instelbare rij-modi zoals tegenwoordig veel modellen hebben....
Dat betekend meestal een sportstand, regenstand, normaal en ecostand.peter schreef:.... die dct niet op zuinigheid is afgesteld en al bij lage toeren automatisch opschakeld ....
Dus een beetje kiezen hoe de motor vandaag reageert en morgen weer anders.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
...en gaat kosten !frank's schreef:we wachten met smart af wat het plaatje gaat worden.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- Devoraz
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Swifterbant, Flevoland
- Contacteer:
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Ik heb ergens al een foto gezien en ik vind hem qua uiterlijk er niet mooier op geworden. Hij begint er wat "gewoontjes" en moderner uit te zien.
Groeten,
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
Pjotr
Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Dit is ongeveer de standaard gedachte bij elke 'nieuw' type/model GoldWing. Een kwestie van wennen denk ik.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- director
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Het begint inderdaad ergens op te lijken, volgens mij een 6 cilinder?
We gaan het zien in Tokyo of Milaan..
We gaan het zien in Tokyo of Milaan..
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Beste forumrijders , wat het ook word en hoe hij er uit ziet , ik blijf rijden met mijn Wingske .Misschien dat ik hem later koop , maar dan blijft mijn huidige motor nog steeds bij mij . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
En dan nog een ander cockpit plaatje dat details weergeeft die bevestigen wat er zou veranderen
- Verschillende rij modi (de tour stand en 1 persoon)
- Elektrisch verstelbare ruit (de strips, met 2 zijflappen)
- DCT (als optie op meest luxe model variant) doordat er geen reservoir is voor de koppeling
- Bluetooth technologie met telefoon op linker stuurhelft
- Veel minder bedieningsknoppen dan huidige model met selectie ook via rolknop zoals vaak ook in auto's gebruikt op midenconsole en minder knoppen op de linker en rechter stuurhelft
Een modern vorm gegeven motor en cockpit en waarschijnlijk qua techniek weer bij de tijd.
- Verschillende rij modi (de tour stand en 1 persoon)
- Elektrisch verstelbare ruit (de strips, met 2 zijflappen)
- DCT (als optie op meest luxe model variant) doordat er geen reservoir is voor de koppeling
- Bluetooth technologie met telefoon op linker stuurhelft
- Veel minder bedieningsknoppen dan huidige model met selectie ook via rolknop zoals vaak ook in auto's gebruikt op midenconsole en minder knoppen op de linker en rechter stuurhelft
Een modern vorm gegeven motor en cockpit en waarschijnlijk qua techniek weer bij de tijd.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
En Goldwing Fuchs had nog meer afbeeldingen/foto's en ondertussen samengesteld als kort filmpje
http://www.facebook.com/GoldwingHausFuc ... 665441986/
http://www.facebook.com/GoldwingHausFuc ... 665441986/
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- ramonv
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 feb 2013, 19:22
- Type Goldwing: GL1800
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
volgens 1 van de testrijders, zal zn naam niet noemen, zijn er wat afwijkingen op de pics tov het gereden testmodel:
Cons.
The Headlights are off. New bike are much smaller
The front Body work is off. The FB picture isn't narrow enough.
He doesn't remember the front wheel having as many spokes as in the picture.
The rear bags are way off. (The bags in the above pic, look like 1500 bags)
CYL heads aren't as tall as he remembered.
Cons.
The Headlights are off. New bike are much smaller
The front Body work is off. The FB picture isn't narrow enough.
He doesn't remember the front wheel having as many spokes as in the picture.
The rear bags are way off. (The bags in the above pic, look like 1500 bags)
CYL heads aren't as tall as he remembered.
GrtZ
Ramón
GL1800 '06
Progressive Monotubes / Traxx-Rite balhoofdplaten / Hyperpro achterveer / Vstream scherm
Ramón
GL1800 '06
Progressive Monotubes / Traxx-Rite balhoofdplaten / Hyperpro achterveer / Vstream scherm
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Toch zou ik hem best wel in echie willen zien. Kan niet wachten om even plaats te nemen in het zadel en dan wegdromen...
- director
- Berichten: 3914
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie
Een delegatie van dit Goldwingforum zal in november naar de Eicma in Milaan reizen om jullie te voorzien van het meest recente nieuws, actuele stand van zaken en praktische zaken over de nieuwe Goldwing.
Wordt vervolgd..
Wordt vervolgd..
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018