Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Plaats reactie
peter

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door peter » 22 feb 2018, 09:57

Ik ben wel benieuwd je motor straks te zien en welke extra's je gekocht hebt. Vrees dat ik eens koffie in Venray moet drinken :lol:

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door motorfan » 22 feb 2018, 12:10

johnhillebrand schreef:Het is allemaal nog wel wat onduidelijk wat er nu wel en niet op de Majestic Silver zit !

Zo vraag ik me bv af of er op de MS een achteruit zit ?

Hopelijk zit de rest er wel op !!
We gaan het over 3 weken wel zien als hij geleverd word
Ik laat het weten.
Dus je weet niet eens wat je nou gekocht hebt?.............. :? .................

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 22 feb 2018, 13:04

peter schreef:Ik ben wel benieuwd je motor straks te zien en welke extra's je gekocht hebt. Vrees dat ik eens koffie in Venray moet drinken :lol:
Montage door de dealer zal wel de nodige tijd kosten. Volgens de installatie instrukties en de ervaringen van onze zelfmonterende Amerikaanse collega's is deze nieuwe GoldWing er niet echt sleutelvriendelijker op geworden. Voor de minste installatie van een kabeltje zoals USB of Aux kabeltje moet zo'n beetje al het plastic ervan af en het plastic zit vast met de nodige rivets (pinnetjes) en deels in bepaalde volgorder over elkaar heen. Gelukkig zijn het meestal dezelfde onderdelen die er af moeten, dus meteen alles wat ik wou hebben op verlichting, alarm en kabel gebied gekocht om dit in 1 keer te laten doen.


youtu.be/9ZLokGyA_1M


youtu.be/xzzylvCiHnM

Voor normaal onderhoud zijn er enkele pluspunten t.a.v. vorige model, zo is de oliefilter zonder het eerst verwijderen van de puntbak te vervangen en ook het zadel is makkelijker terug te plaatsen en er komen slechts 2 schroeven bij kijken.

Als hij klaar is zal ik wel enkele foto's plaatsen en ben je van harte welkom op de koffie in Venray om de nieuwe GoldWing te bekijken. Is wel dezelfde Rood/Zwarte DCT/Airbag versie als we al op de Eicma in Milaan hadden gezien.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door dejong » 24 feb 2018, 09:04

Ik hoop op korte termijn ook mijn motor (tour, rood) te ontvangen. Ik heb nu een garmin 595 en deze laat ik tocht overzetten naar mijn nieuwe motor. Ik ben bang dat het nieuwe navigatiesyteem te beperkt is voor het rijden van routes. Kun je bijv. een track overzetten en in hoeverre wordt een route herberekend als je van de route afwilt? Dit laatste heb ik op mijn Garmin uit staan.
Verder kan ik nergens informatie vinden waar de aux-kabel aangesloten kan worden: top- of zijkoffer of voor bij de tank? Nu heb ik mijn garmin via de aux kabel op mijn motor aangesloten voor de mp3 speler?
Ik weet hier al iets meer over?

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 24 feb 2018, 15:10

dejong schreef:Ik hoop op korte termijn ook mijn motor (tour, rood) te ontvangen. Ik heb nu een garmin 595 en deze laat ik tocht overzetten naar mijn nieuwe motor. Ik ben bang dat het nieuwe navigatiesyteem te beperkt is voor het rijden van routes. Kun je bijv. een track overzetten en in hoeverre wordt een route herberekend als je van de route afwilt? Dit laatste heb ik op mijn Garmin uit staan.
Verder kan ik nergens informatie vinden waar de aux-kabel aangesloten kan worden: top- of zijkoffer of voor bij de tank? Nu heb ik mijn garmin via de aux kabel op mijn motor aangesloten voor de mp3 speler?
Ik weet hier al iets meer over?
Hier het kun je het engelstalige navigatie manual downloaden

https://powersports.honda.com/brochure_ ... 0_navi.pdf

Ik ga ook mijn Garmin Zumo 390 overzetten naar de nieuwe 1800 omdat inderdaad de Harmon navigatie van de nieuwe de nodige beperkingen heeft zoals maximaal 8 waypoints in de route en het rechtstreeks omzetten van een route uit basecamp niet werkt, wel via conversie via andere programma's volgens de eerste Amerikaanse gebruikers. Hij zal automatisch herberekenen bij afwijken van route net als de huidige Honda GPS. Tracks kunnen wel.

Je hoeft niet perse het Aux kabeltje te gebruiken, maar kunt via Bluetooth je Garmin 590 koppelen aan je helm en/of het Honda systeem. Je kabel aansluiting van de helm kun je niet koppelen, dit is niet voorzien. Voor geluid in de helm zul je of moeten overschakelen op bleutooth of wachten tot de aftermarket een kabelversie gaat voorzien. J&MM is hier al mee bezig. Het Aux kabeltje wat ik al uit USA ontvangen heb komt volgens de inbouw instructie in de linker zijkoffer, maar ik probeer deze in het topkoffer te laten plaatsen.

Qua levering, het zal nog enige weken duren helaas. Er zijn de nodige commerciele problemen tussen de Honda Dealers en Honda BeNeLux en op dit moment worden er geen motoren afgenomen/uitgeleverd door de meeste Honda dealers. Een geplande vergadering gisteren 23/2 om dit op te lossen is verzet naar 8 maart en hopelijk zijn dan de problemen dan opgelost en kunnen de leveringen starten.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 02 mar 2018, 09:55

Hier een filmpje die de werking van de langzame (crawling) vooruit en achteruit functie van het DCT model laat zien. De in het filmpje GL1800 GoldWing (basis model) met DCT en kleur (stallion brown) is echter niet in Europa leverbaar. In Europa zit de DCT alleen op het topmodel.

Met deze functie zal het in en uit parkeren, het nemen van hellingen zoals bij een werkbrug etc makkelijker worden.


youtu.be/2KPqpFBnkGM
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 09 mar 2018, 12:28

Inmiddels is week 10 bijna voorbij en Motorport Goes kan nog niet vertellen wanneer m'n nw Goldwing geleverd gaat worden !! :(
Er zijn wat problemen tussen importeur en dealers, wat en hoe weten ze niet !! raar verhaal.
Hopelijk momt die snel want het begint goed weer te worden voor een mooie rit op de nieuwe Wing.

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 10 mar 2018, 08:34

johnhillebrand schreef:Inmiddels is week 10 bijna voorbij en Motorport Goes kan nog niet vertellen wanneer m'n nw Goldwing geleverd gaat worden !! :(
Er zijn wat problemen tussen importeur en dealers, wat en hoe weten ze niet !! raar verhaal.
Hopelijk momt die snel want het begint goed weer te worden voor een mooie rit op de nieuwe Wing.
Zie mijn berichtje hierboven van 24-2-2018 en ook verwijzing in persbericht over motorverkopen in februari 2018 waar Honda is gezakt naar de 8e plaats omdat de dealers met verkoop van 24 motoren in februari doordat alleen bestaande voorraad bij dealers is verkocht en de meeste dealers geen nieuwe bestellen/laten afkomen om Honda BeNeLux onder druk te zetten om de verslechterde commerciele voorwaarden niet door te voeren. Met de verslechterde condities is nauwelijks een gezonde motorzaak te voeren. Bijvoorbeeld de Honda exclusief dealer Gommans & Janssen in Venlo is gesloten per 1 maart, waarschijnlijk mede omdat het marktaandeel van Honda in Nederland alleen maar afnam en men geen gezonde bedrijfvoering meer had.

Citaat uit publicatie op nieuwsmotor

Na de daling van vorig jaar spelen daar problemen in het dealernetwerk, waar een groot aantal Honda-dealers een conflict met de Europese verkooporganisatie in België heeft over dealercondities, zoals verkoopmarges en showroom-inrichting.

https://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche ... anden-2018

De vergadering heeft deze week plaats gevonden en er is nog geen definitieve oplossing voor de problemen tussen de Honda dealers en Honda.
Ga ervan uit dat de uitlevering pas over enkele weken op zijn vroegst is. De uitleveringen in de rest van Europa beginnen pas volgende week met minimale aantallen.

Dit probleem gaat Honda veel verkopen kosten in Nederland van potentiele kopers bij een motorzaak met meerdere merken die geen bepaalde voorkeur hebben voor een merk/type en nu de (nieuwe) Honda's niet in de showroom aantreffen en/of een dealer ze liever een motor verkoopt waar men meer aan kan verdienen en een betere ondersteuning van de importeur heeft. Het is jammer om te zien hoe Honda in Nederland in een neerwaartse spiraal is gekomen over de laatste 2 decennia.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door Wingnut » 10 mar 2018, 17:15

Voor de toekomstige bezitters van het nieuwe 2018 Goldwing model, hier een eerste Youtube video hoe een route te maken op je PC met gebruikmaking van de Honda tripplanner webpagina en deze dan te transfereren naar je eigen motor. De motor in dit voorbeeld is een Basis of Tour versie zonder airbag heeft de USB kabel in het vakje waar normaal de Airbag zit, voor de Airbag versie zit de USB kabel in de topkoffer. Het gebruik van de juiste versie van de USB drive is essentieel om dit te laten lukken.


youtu.be/BzyfWg31LMw
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 13 mar 2018, 15:27

Net te horen gekregen dat m'n nieuwe Wing vanaf 11 april ( week 15 ) geleverd zal gaan worden aan Motorport Goes, dus behoorlijk wat later dan week 10 wat al geweest is !! :(
Kan ik in ieder geval wat langer sparen ! en zal het weer wat beter zijn, en scheelt een maand verzekering......eigenlijk alleen maar voordelen :D

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door dejong » 13 mar 2018, 18:56

Vandaag van mijn dealer gehoord dat zij de motoren in de laatste week van maart geleverd krijgen als de dealers met Honda Benelux de contracten rond krijgen. Gebeurt dit niet dan zal de uitlevering enkele weken later zijn. Ik ben benieuwd hoe snel er uitgeleverd gaat worden.

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 17 mar 2018, 11:29

Hierbij het overzicht wat er op de verschillende 3 modellen wel en niet standaard op zit.

Motorfietsspecificaties GL1800 GOLDWING 18YM
GL1800 GL1800 Tour GL1800 Tour Airbag/DCT

Type motor Vlakke zes-cilinder Vlakke zes-cilinder Vlakke zes-cilinder
Cilinderinhoud 1833cc 1833cc 1833cc
Transmissie handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen handgeschakelde transmissie met 6 versnellingen 7-traps transmissie met dubbele koppeling
Vermogen  93 kW (126,4 pk) bij 5500 tpm  93 kW (126,4 pk) bij 5500 tpm  93 kW (126,4 pk) bij 5500 tpm
Koppel 170 Nm bij 4500 tpm 170 Nm bij 4500 tpm 170 Nm bij 4500 tpm
Zithoogte 745 mm 745 mm 745 mm
Rijklaar gewicht (mass of vehicle in running order) 365 kg (MT) 379 kg (MT) 383 kg (DCT)
Voorvering Dubbele wieldraagarmen met handmatige afstelling van uitgaande demping Dubbele wieldraagarmen met elektronische afstelling van uitgaande demping Dubbele wieldraagarmen met elektronische afstelling van uitgaande demping
Achtervering Pro-link met afstelmogelijkheid handmatige uitgaande demping en voorbelasting Pro-link met elektronische afstelling van uitgaande demping en elektronische afstelling voorbelasting Pro-link met elektronische afstelling van uitgaande demping en elektronische afstelling voorbelasting
Remmen Gecombineerd ABS Gecombineerd ABS Gecombineerd ABS
Voorband 130/70 R18 130/70 R18 130/70 R18
Achterband 200/55 R16 200/55 R16 200/55 R16
Tankinhoud 21,1 liter 21,1 liter 21,1 liter
Hill Start Assist Ja Ja Ja
Stop-/startsysteem Ja Ja Ja
Navigatie Ja Ja Ja
Apple CarPlay Ja Ja Ja
Meerkanaals Bluetooth 3-kanaals 3-kanaals 3-kanaals
Lage snelheid vooruit/achteruit Alleen achteruit bij handgeschakelde transmissie. Alleen achteruit bij handgeschakelde transmissie. Beide op transmissie met dubbele koppeling
Airbag Nee Nee Ja
Rijmodi 4 4 4
topkoffer accessoire Ja Ja
ruit laag normaal normaal
handvatverwarming Ja Ja Ja
zadelverwarming Nee Ja Ja
Cruise control Ja Ja Ja
Smart Key Ja Ja Ja
automatisch uitschakelende richtingaanwijzers Ja Ja Ja
USB/iPod aansluiting Ja Ja Ja
AM/FM radio (geen DAB/DAB+) Ja Ja Ja
Bleutooth audio Ja Ja Ja
Aux aansluiting accessoire accessoire accessoire
Handsfree telefoon koppelen Ja Ja Ja
speaker achter accessoire Ja Ja
TPMS Ja display display
ABS/CBS Ja Ja Ja
TCS Nee Ja Ja
LED verlichting (koplamp, achterlicht, RAW) Ja Ja Ja
schakelaarvelichting stuurhelften Ja Ja Ja
middenbok accessoire Ja Ja
DCT schakelpedaal NVT NVT accessoire
Armleuningen passagier NVT accessoire Ja

dejong
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 apr 2012, 20:42
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door dejong » 18 mar 2018, 10:26

Vandaag een filmpje gezien van het rijklaar maken van een zwarte deluxe (airbag) versie in Slovenië. Dus de eerste goldwings zijn in Europa uitgeleverd aan de dealers.


youtu.be/_qeVCPZbceg

Gebruikersavatar
johnhillebrand
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 feb 2018, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door johnhillebrand » 18 mar 2018, 15:42

Navigatiesysteem lijkt helemaal Ruk te zijn volgens onderstaand filmpje !! :(
We gaan het zien en anders hopelijk snel een update van Honda hiervoor.


youtu.be/Na_aNy7CCzs

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Nieuwe Goldwing 2018 introductie

Bericht door frank's » 18 mar 2018, 16:42

johnhillebrand schreef:Navigatiesysteem lijkt helemaal Ruk te zijn volgens onderstaand filmpje !! :(
We gaan het zien en anders hopelijk snel een update van Honda hiervoor.


youtu.be/Na_aNy7CCzs
hij heeft wel gelijk met het gebruik, maar zoals met alle nieuwe systemen zal er wel heel gauw een update komen.
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Plaats reactie