Als aspirant Wing rijder heb ik een vraag voor de verzamelde kennis hier op het forum.
Ik wil een Goldwing gaan rijden maar zie een beetje door de bomen (lees modellen en jaartallen/types/modificaties) het vleugeltje niet zo goed.
Mijn Goldwing zou ik het liefst zien als een 6 cylinder, met minstens een compressor, gecombineerd remsysteem met ABS (en TRC? hebben wings dat?) en zeker een cruise control. Door mijn ervaringen met een Cavalcade ben ik verzot geraakt op die grote kuip en ruit waardoor de rijwind van achteren komt. Ik ga er eigenlijk van uit dat een wing dat effect ook kent.
Heb ik het dan goed dat er eigenlijk alleen het 1500 SE model overblijft of is de keuze ruimer?
Ik hoor het graag.
Groet,
Paul
Wat gaat het worden?
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Houten
Wat gaat het worden?
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).
- KingEdwin
- GL 1800 rijder
- Berichten: 257
- Lid geworden op: 19 sep 2010, 11:32
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Westmaas
Re: Wat gaat het worden?
Welkom op dit mooie forum Paul.
Indien je ABS wilt hebben komt alleen de 1800 in aanmerking, en niet eens allemaal. Dit is niet een standaard optie (in div. landen) namelijk. De 1800 heeft ook een gecombineerd remsysteem wat zowel werkt op de remhandel als op het rempedaal. De 1500 heeft een minder complex remsysteem maar wel gedeeltelijk gecombineerd.
In ieder geval heeft de 1800 net zoals de 1500 een zijdezachte 6 cilinder, cruise control (de 1500 alleen in de 1500SE editie) en ook een compressor voor de achtervering.
Dit forum heeft ook een zoek functie waarmee je ongetwijfeld een hoop info kunt vinden.
Indien je ABS wilt hebben komt alleen de 1800 in aanmerking, en niet eens allemaal. Dit is niet een standaard optie (in div. landen) namelijk. De 1800 heeft ook een gecombineerd remsysteem wat zowel werkt op de remhandel als op het rempedaal. De 1500 heeft een minder complex remsysteem maar wel gedeeltelijk gecombineerd.
In ieder geval heeft de 1800 net zoals de 1500 een zijdezachte 6 cilinder, cruise control (de 1500 alleen in de 1500SE editie) en ook een compressor voor de achtervering.
Dit forum heeft ook een zoek functie waarmee je ongetwijfeld een hoop info kunt vinden.
Gr,
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
Edwin
Beter spijt hebben van iets dat je wel hebt gedaan dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
mijn GW site mijn luchtvaart site
Voorheen: GW1500SE, VF1100S (V65 Sabre), VF750S (V45 Sabre), CBX55FII, CX500.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 19:54
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Houten
Re: Wat gaat het worden?
Hallo Edwin,
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat alleen de GL1500SE voor mij de aangewezen motor is, moet ik alleen de ABS inleveren.
Begrijp ik het goed dat alleen de SE cruise control heeft? De Aspencade en interstate niet?
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat alleen de GL1500SE voor mij de aangewezen motor is, moet ik alleen de ABS inleveren.
Begrijp ik het goed dat alleen de SE cruise control heeft? De Aspencade en interstate niet?
Voorheen: Honda CS90, Honda CB250, Harley Davidson 750 WLA 'Liberator', Yamaha XS650, Laverda SF750, Suzuki Intruder VS 1400, Suzuki Cavalcade 1400, Honda CX500 (restauratieproject geweest, staat nu te koop), Honda Pan European ST1100, Goldwing GL1500 SE (1996).
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
Re: Wat gaat het worden?
Interstate heeft geen C.C en achteruit mogelijkheid o.a.Paul for Wing schreef:Hallo Edwin,
Dank voor je reactie. Het lijkt erop dat alleen de GL1500SE voor mij de aangewezen motor is, moet ik alleen de ABS inleveren.
Begrijp ik het goed dat alleen de SE cruise control heeft? De Aspencade en interstate niet?
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
Re: Wat gaat het worden?
Ook de Aspencade heeft C.C en achteruitversnelling.
Ik zou gewoon eens een uitgebreide proefrit met een Gl1500 gaan doen.
Dan merk je meteen de verschillen/ overeenkomsten met de Cavalcade
Ik zou gewoon eens een uitgebreide proefrit met een Gl1500 gaan doen.
Dan merk je meteen de verschillen/ overeenkomsten met de Cavalcade
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten