Mijn LED project

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn LED project

Bericht door Devoraz » 12 jul 2017, 19:57

Henk, je mag me best mailen hoor! :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Mijn LED project

Bericht door Henkie de ledman » 12 jul 2017, 20:33

/ach ik heb al zoveel shit over me heen gehad toen ik Harley ben gaan rijden. ook hier.
Maar ook daar buiten.. En ik kan nog steeds erg goed tegen grappige woordjes, moet alleen niet persoonlijk gaan worden.
Daarom ben ik ook hier niet meer zo actief , want A iedereen weet het beter, en B ze weten het altijd beter. en daar was ik
een beetje klaar mee.
Ook toen ik Harley ben gaan rijden, commentaar zat.. en niet alleen van dit forum. Jammer is dat er weinig mensen ook daadwerkelijk
op een harley hebben gereden.. hahahaMAar goed weer genoeg geklaag ben er trouwens zeer blij mee, met mijn
Ultra Limited uit 2012. Rijd super , en mis alleen de achteruit.

En trouwens, als je ze echt kennen hoef je er eigenlijk geen smilies achter te zetten ..

Gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Henkie de ledman
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2644
Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zwijndrecht (nl)

Re: Mijn LED project

Bericht door Henkie de ledman » 12 jul 2017, 20:34

Devoraz schreef:Henk, je mag me best mailen hoor! :wink:
DAt ga ik zeker een keer doen.. wil best wat van je leren. misschien een keer doordeweeks afspreken dat ik bij je langs kan komen..

je hoort me..

Gr Henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.




发件人= henk

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Mijn LED project

Bericht door Marco1 » 24 jul 2017, 14:12

Ik had ook al eens een Arduino besteld en hier heb ik dus laatst wat van die WS2812 led strips bij besteld.

De laatste was een led strip van 1 meter met hierop 144 led's.

Zie hier een testje met deze strip. Er zijn in deze test 48 leds geprogrammeerd.

youtu.be/L6rl00LUdOo

Vanaf begin is running modus, ofwel alle leds branden zwak rood.
Op 8 seconden wordt er een ingang geactiveerd zodat het (wannebe Audi) richtingaanwijzer naar links geactiveerd wordt.
Op 12 seconden wordt er tweede ingang geactiveerd zodat het richtingaanwijzer naar rechts geactiveerd wordt.
Op 18 seconden wordt er derde ingang geactiveerd zodat het alarmlicht geactiveerd wordt.


youtu.be/5hYQOi0AMqY
Hier zie je hetzelfde maar dan met 144 leds.
Als je dit wil gebruiken als richting aanwijzer, moet er nog wel wat gebeuren met de timing.


youtu.be/stfnIiElu5c
Op een vierde ingang heb ik een programma strandtest geprogrammeerd met allerlei verschillende leuke kleurprogramma's.

Ik heb voor de filmpjes de lichtsterkte wat zwakker gezet, omdat de telefoon het anders niet zo goed volgt.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Mijn LED project

Bericht door peter n.d. » 24 jul 2017, 20:25

Beste Henk , van mij krijg je nog steeds een stevige motorgroet ook al rij je , bevoorbeeld met een step met een motortje er op . Voor mij zijn alle motorijders gelijk , want wij willen allemaal rijden en genieten van onze motoren , onze haren in de wind , en de vrijheid die je enkele en alleen leert en kent op je motor . :mrgreen: Een stevige motorgroet van Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn LED project

Bericht door Devoraz » 24 jul 2017, 21:00

Marco,

Ik neem aan dat jij de LED's met een aparte 5V voeding voed en alleen de signaalaansluiting via de Arduino bestuurt.
Houd er wel rekening mee dat als alle LED's branden op volle sterkte, dat je voeding ruim (144 x 20mA =) 2,88 Ampère trekt.
Denk daar wel bij na als je zoiets op de motor gaat bouwen. :wink: Des de meer LED's tegelijkertijd, hoe sneller je accu wordt leeg getrokken. :lol:

Overigens probeer ik het nu zo te schakelen dat bij het draaien van de motor de 'showmode' NIET geactiveerd kan worden en dat de LED's gebruikt worden voor verlichting/richtingaanwijzing.
Eigenlijk probeer ik hiermee dus een systeem te maken wat Rollin' Eyes van Ergomot ook heeft maar dan voor een fractie van de prijs. Ik denk dat sinds de komst van de Arduino en soortgelijke minicomputers als mede de WS2812 LED's het systeem van Rollin' Eyes aardig achterhaalt is.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Mijn LED project

Bericht door Marco1 » 24 jul 2017, 21:19

Devoraz schreef:Ik neem aan dat jij de LED's met een aparte 5V voeding voed en alleen de signaalaansluiting via de Arduino bestuurt.
Bij het testen voed ik de Arduino vanuit de laptop en de ledstrips mbv een stekker adapter (zo één van de feletoon)
Devoraz schreef:Houd er wel rekening mee dat als alle LED's branden op volle sterkte, dat je voeding ruim (144 x 20mA =) 2,88 Ampère trekt.
Denk daar wel bij na als je zoiets op de motor gaat bouwen. :wink: Des de meer LED's tegelijkertijd, hoe sneller je accu wordt leeg getrokken. :lol:
Mijn motor is niet breed genoeg voor een meter knipperlichten :mrgreen: . Dit was gewoon om te testen.
Devoraz schreef:Overigens probeer ik het nu zo te schakelen dat bij het draaien van de motor de 'showmode' NIET geactiveerd kan worden en dat de LED's gebruikt worden voor verlichting/richtingaanwijzing.
Ik zou het zelf achter een verborgen schakelaar of eventueel sleutelschakelaar zetten, dan kun je het eventueel ook aanzetten bij een rit met verlichte motoren.
Devoraz schreef:Eigenlijk probeer ik hiermee dus een systeem te maken wat Rollin' Eyes van Ergomot ook heeft maar dan voor een fractie van de prijs. Ik denk dat sinds de komst van de Arduino en soortgelijke minicomputers als mede de WS2812 LED's het systeem van Rollin' Eyes aardig achterhaalt is.
Het grote verschil met de Rollin' Eyes is dat je dat met de telefoon kan besturen, terwijl de Arduino altijd hetzelfde doet, als je het programma erin hebt zitten. (muv verschillende programma's aansturen via verschillende ingangen)

Wat ik wel gemerkt heb, is dat het allemaal best warm wordt. Als ik de vierkante ledstrip van 8X8 leds een half uur aan heb staan op strandtest, dan wordt deze goed heet.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn LED project

Bericht door Devoraz » 24 jul 2017, 21:35

Marco1 schreef:Mijn motor is niet breed genoeg voor een meter knipperlichten.
Dat snap ik. Dat is die van mij ook niet, maar je zou het aan de zijkant verder kunnen laten lopen. Het is niet voor niets een flexibele strip.
Marco1 schreef:Ik zou het zelf achter een verborgen schakelaar of eventueel sleutelschakelaar zetten, dan kun je het eventueel ook aanzetten bij een rit met verlichte motoren.
... en het risico lopen dat Oom Agent mij straks een bekeuring geeft. Nee, dank je. Het is niet toegestaan om met 'feestverlichting' te rijden. :lol: Misschien ben ik te braaf, maar ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
Marco1 schreef:Het grote verschil met de Rollin' Eyes is dat je dat met de telefoon kan besturen
Er zijn ook wifi en/of BT modules (shields) voor de Arduino te koop. Met een beetje programmeren is zelfs dat na te bootsen. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Mijn LED project

Bericht door RonalT » 24 jul 2017, 21:56

Marco1 schreef:....Het grote verschil met de Rollin' Eyes is dat je dat met de telefoon kan besturen, terwijl de Arduino altijd hetzelfde doet, als je het programma erin hebt zitten. (muv verschillende programma's aansturen via verschillende ingangen)....
Is ook te doen, een kennis van me gebruikt een Arduino om een alarmsysteem mee te besturen en kan het per telefoon aan en uit zetten. En ik dacht ook dat er een signaal naar zijn telefoon verzonden wordt.
Zijn ook weer modules voor....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Mijn LED project

Bericht door Marco1 » 24 jul 2017, 21:59

Devoraz schreef:
Marco1 schreef:Ik zou het zelf achter een verborgen schakelaar of eventueel sleutelschakelaar zetten, dan kun je het eventueel ook aanzetten bij een rit met verlichte motoren.
... en het risico lopen dat Oom Agent mij straks een bekeuring geeft. Nee, dank je. Het is niet toegestaan om met 'feestverlichting' te rijden. :lol: Misschien ben ik te braaf, maar ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
Ik bedoelde meer zoiets als dit:

youtu.be/0rcXP4JdJAU
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Mijn LED project

Bericht door RonalT » 24 jul 2017, 22:07

Devoraz schreef:
Marco1 schreef:Ik zou het zelf achter een verborgen schakelaar of eventueel sleutelschakelaar zetten, dan kun je het eventueel ook aanzetten bij een rit met verlichte motoren.
... en het risico lopen dat Oom Agent mij straks een bekeuring geeft. Nee, dank je. Het is niet toegestaan om met 'feestverlichting' te rijden. :lol: Misschien ben ik te braaf, maar ik kan mijn geld wel beter gebruiken.
Een ingangetje gebruiken om een signaal 'rijden' naar toe te sturen en dan de feestverlichting uit te schakelen. Kan je nooit 'per ongeluk' met het spul aan rijden....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Mijn LED project

Bericht door Devoraz » 25 jul 2017, 00:15

@Marco,

Is een leuke video, maar in de USA. Daar hebben ze er blijkbaar veel minder problemen mee of misschien speciale toestemming.
Hier mag het niet. 8)

@RonalT,

Ik ben dus bezig om de schakeling zo te bouwen dat het dus inderdaad uitgeschakeld wordt. Een ingang definiëren is niet zo moeilijk. De software dusdanig schrijven dat alles een beetje soepel verloopt, is een ander verhaal. :wink:
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie