Gesloten voor motorfietsen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 10:49

We zullen ze in de toekomst steeds vaker zien staan, deze borden, hier aan de Lekdijk.
Omwonenden die klagen over geluidsoverlast en voorbijscheurende motorrijders, en daar zijn dan dus alle motorrijders de dupe van.
Dan ben je net een mooie route aan het rijden en kom je dit tegen, jammer.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door RonalT » 27 feb 2017, 12:09

En waar precies ben je dit bord tegen gekomen?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Marco1 » 27 feb 2017, 13:00

Gaan we gewoon met het hele forum op 30 april de hele dag die dijk op en af.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 13:03

Die foto heb ik zelf niet gemaakt, die komt van een ander forum af, maar toen ik vorig jaar over de Lekdijk ben gereden stond er wel dit bord.
Afbeelding

Maar de discussie tussen dijkbewoners en motorrijders is levendig.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/157109 ... jders.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.volkskrant.nl/economie/motor ... n~a543820/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Barneveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 feb 2017, 23:46
Type Goldwing: GL1200

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Barneveld » 27 feb 2017, 13:16

Is mij ook al opgevallen, ook heb je op steeds meer stukken dijk borden met de informatie dat er alleen bestemmingsverkeer op mag. Ben zelf nogal een rustige rijder en rijd daarom gewoon door. Nog nooit last gehad.
Don't follow me, i'm lost too :shock:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 15:07


youtu.be/ibmZVth2-Hs

Een paar jaar geleden heb ik de Ijsseldijk nog gereden met de Varadero, een heel mooi stukje Nederland en er stonden toen geen vriendelijke verzoeken of waarschuwingen voor motorrijders, wel worden er veel rijbewijzen van motorrijders ingevorderd.

http://motor-forum.mobi/forum/list_messages/397882/
Laatst gewijzigd door RonalT op 02 okt 2017, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link tussen URL-tags geplaatst. Omdat een link daartussen hoort
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Barneveld
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 feb 2017, 23:46
Type Goldwing: GL1200

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Barneveld » 27 feb 2017, 16:06

Als ik de link die je meegestuurd hebt leest en ook als ik zelf op wat voor dijk dan ook rijd, rijden er ook veel motorrijders als idioten. Met veel te hoge snelheden en inhalen waar het haast onmogelijk is. Is het niet zo dat die "gekken" het voor de "normale verpesten"?
Mijn idee is, en dar geloof ik heilig in dat als ik normaal over zo'n dijk ga, ik niet bekeurd word. En al zeker geen rijbewijs word gevorderd. Daar moet je volgens mij wel heel raar voor doen.
Don't follow me, i'm lost too :shock:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 16:22

Mee eens, en er zijn al meer dan een miljoen Nederlanders in het bezit van een motorrijbewijs en waar gaan die op een mooie vrije dag een tochtje maken? Niet op de snelwegen maar op de mooie bochtige weggetjes in Nederland tot groot ongenoegen van de plaatselijke bevolking. Onze fluisterstille Goldwings hoor je maar amper maar een groot aantal motorfietsen rijdt rond met brulpijpen dus wie weet binnenkort...............een APK voor motorfietsen?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3908
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door director » 27 feb 2017, 16:36

De MAG (Motorrijders Actie Groep) is hier ook mee bezig en heeft inmiddels een bezwaar ingediend bij de betreffende gemeente.
meer info hier
Het bezwaar is verworpen, op dit moment overleggen de MAG en KNMV of er juridische stappen ondernomen gaan worden.

Iemand al een idee voor een forumrit over deze dijk :wink:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Online
Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door pieter » 27 feb 2017, 19:46

Je zal maar aan zo'n dijk wonen, waarover de meest rare kostgangers voorbij razen en de rust verstoren, begrijp me aub niet verkeerd maar ik geef deze mensen / Gemeente groot gelijk.
Ze zullen vast en zeker ook niet over een nacht ijs gegaan zijn om tot dit besluit te komen, zoiets krijgt z'n bestand na vele jaren van ergernis en onveilig gevoel.

Dit besluit zal in deze ook niets te maken hebben met de deelnemers aan een forumrit of met mensen die op een zonnige dag willen genieten van de mooie omgeving, Maar is gewoon verziekt door diegene die absoluut met geen mens rekening wensen te houden zolang het hunzelf niet aangaat.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Boxmot » 27 feb 2017, 20:39

Ja, je kunt de gemeente groot gelijk geven om maar weer de zoveelste weg af te sluiten, echter heeft de gemeente ook de macht om te handhaven betreffende overlast door snelheid en herrie en in het geval van al die afsluitingen naar mijn mening dus ook compleet gefaald. Het is echt niet zo moelijk om te weten wanneer de meeste overlast plaatsvind... De boetes zijn in nederland dusdanig hoog dat de lol om te razen er bij strenge regelmatige controle snel vanaf gaat. De wegen zijn er voor iedereen net als de regels die ervoor gelden om van deze wegen gebruik te maken, verbieden of afsluiten is naar mijn mening dan ook een zwaktebod van de gemeente.
Laatst gewijzigd door Boxmot op 27 feb 2017, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 20:53

Snelheids beperkende maatregelen zoals wegversmallingen en drempels kosten een hoop geld en in deze gebieden is het aantal agenten om te handhaven ook niet dik bezaaid. Het zal toch weer op de attitude van de motorrijders aankomen en da's dan weer balen want die kleine groep verpest het voor de hele groep.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door RonalT » 27 feb 2017, 21:57

Enige tijd geleden is er in een van de motorbladen ook aandacht besteed aan dit fenomeen en daarin werd een onderzoek aangehaald. Het bleek niet alleen om motorrijders te gaan, maar evenzogoed automobilisten en fietser kregen er van langs van een groep dijkbewoners. Het bleek eigenlijk om een kleine groep bewoners te gaan die gewoon geen verkeer op die dijk wilde zien.

In heel veel gevallen wordt er namelijk van alles gezegd en echte argumenten worden niet dikwijls aangedragen. Dus enkele jaren geleden ging dat afsluiten niet door, er werden van die borden geplaatst die hierboven zijn afgebeeld. Om het rustiger aan te doen.

Lees dit artikel eens.
Vooral de vijfde alinea is mooi, er werden vragen gesteld.....
....Vragen waar de woordvoerder van de gemeente maar moeilijk een antwoord op kon geven.
Het is het bekende verhaaltje, motorrijders rijden altijd te hard en maken veel te veel lawaai.
Met andere woorden, een besluit wat genomen wordt zonder dat er een duidelijke probleem is. Alleen wat schreeuwers die langs de dijken wonen. En helaas wordt er tegenwoordig meer naar schreeuwers geluisterd. Kijk ook maar naar de landelijke politiek.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door Cas » 27 feb 2017, 22:10

Het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg lijkt me wel erg lastig als je hem sluit voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door peter » 27 feb 2017, 23:39

Je zal maar motorrijder zijn en aan die dijk wonen, mooi je hele seizoen naar de kl*te door zo'n besluit :lol:

Plaats reactie