Gesloten voor motorfietsen

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
Gebruikersavatar
nazijspanweersolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:16
Type Goldwing: GL1500

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door nazijspanweersolo » 11 aug 2017, 12:39

De gemeente heeft nu zeer snel gereageerd en vanochtend heb ik telefonisch contact gehad met de betrokken beleidsmedewerker. Hij was het achteraf toch met mij eens dat het onderbord onvolledig is en en ten onrechte de indruk wekt dat het verbod voor motoren voor de hele week geldt, terwijl het alleen om het weekend gaat. Ik heb daarna ter bevestiging onderstaand bericht gekregen:

Zoals vanmorgen telefonisch besproken, bevestig ik u langs deze weg dat ik de gemeente Lopik heb verzocht – via de e-mail - om de onderborden te completeren met de aanduiding dat het verbod alleen van toepassing is in het weekend.

Ik heb aangegeven dat ik mijn handhavingsverzoek opschort tot het juiste onderbord is geplaatst (als dat niet gebeurt, ga ik hem wel weer herinneren).

Hiermee zijn we er nog niet, want ik zou ook graag willen dat de gemeente die het verbod heeft ingesteld, dit nog eens heroverweegt. Om die reden heb ik aan die gemeente het volgende gemaild:

Aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lopik.

Geachte college,

Naar aanleiding van onvolledig onderborden op de provinciale weg N210 voor het inrijverbod voor motorfietsen op de Lekdijk heb ik contact gehad met de beleidsmedewerker van de gemeente Krimpenerwaard. Hij heeft mij aangegeven dat het huidige inrijverbod een half jaar na invoering geëvalueerd zal worden.

Graag bied ik mij aan om bij deze evaluatie ook het standpunt van de motorrijders die van de Lekdijk gebruik maken te laten horen.

Uit de diverse krantenartikelen rond dit verbod heb ik opgemaakt dat het een relatief klein aantal dijkbewoners is dat het initiatief tot dit verkeersbesluit heeft genomen. Het lijkt mij in het kader van een zorgvuldige belangenafweging noodzakelijk dat u, naast de belangen van enkele aanwonenden van de dijk ook de belangen van de grote groep getroffen gebruikers van de dijk, de motorrijders, inventariseert. Zelf maak ik enkele dagen per week gebruik van deze dijk voor woon-werkverkeer en dat doe ik op de motorfiets. Ik zou u graag als motorrijder ook mijn standpunt willen laten horen.


Ik ben benieuwd of ik hier een reactie op krijg, als die komt, post ik die uiteraard ook weer op dit forum.

mvrg

Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door rudolphwolven » 11 aug 2017, 18:36

Gefeliciteerd......!!!
En hartstikke goed dat je dat allemaal doet....Toppie !

Blijkt nu dat de Gemeente Lopik dat bord in de Krimpenerwaard heeft geplaatst..............als ik het goed begrijp......
Lijkt er sterk op dat er sprake is van ongeoorloofde beïnvloeding v.d. Gemeente Lopik door de ondertiteling weg te laten.........om zo een extra aantal (onvolledig geïnformeerde) motorrijders dat op de Lekdijk wil rijden door valse informatie, te weerhouden op de dijk te rijden.......dat is zeer laakbaar, ontoelaatbaar en strafbaar........schande, schande, dit riekt naar bedrog door de Gemeente Lopik !!!
Groetjes, bedankt voor je inzet en veel succes,
Ruud uit Lopik
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

michiel54
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 okt 2011, 07:47

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door michiel54 » 12 aug 2017, 10:42

Ja , ik erger mij al jaren aan het type motorrijder dat het fijn vindt om zoveel mogelijk decibels te produceren en dan wijs ik vooral naar de Harleys en aanverwanten . Als die voorbij bulderen met dan nog een belachelijk helmpje op ... :twisted: , duim naar onder gericht hoor !! , alsook zij die denken dat ieder recht stuk weg buiten de bebouwing dient om snelheidsrecords te breken . Mankeren die iets of wat !?
Alle lof voor de rustige tourrijder die heerlijk zacht zoevende motoren berijden en alle respect tonen voor hun medemens en hun omgeving : Gold Wings , FJR's , Pan 's , GTR's , Deauvilles ,BMW's en nog wat stille choppers , Duim omhoog voor die gasten !!! :D

Gebruikersavatar
nazijspanweersolo
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:16
Type Goldwing: GL1500

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door nazijspanweersolo » 14 aug 2017, 07:41

Beste Ruud,

Dank voor je bericht!

Het is jammer dat ik niet eerder heb geweten van het besluit om de dijk in het weekend voor motorfietsen af te sluiten. De motivering van het besluit is namelijk nogal twijfelachtig en op een eerder moment had ik goede mogelijkheden gezien om er tegen op te komen.

Een verkeersbesluit kan namelijk alleen genomen om worden om een aantal vast omlijnde doelen te realiseren. Het lijkt erop dat één van die doelen in dit geval (te) ruim is geïnterpreteerd om maar aan de wensen van één of enkele dijkbewoners tegemoet te komen. Als ik nog de mogelijkheid zie om dit aan de kaak te stellen, dan zal ik dat zeker doen.

Ik woon zelf niet in Lopik en zie daarom niet de gemeentepagina in de krant. Als jij daar in iets gepubliceerd ziet over de dijkafsluiting, wil je dat dan even posten of mij een PB sturen? Dan kan ik kijken of daar een mogelijkheid in zit om te reageren.

Mvrgr

Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door rudolphwolven » 14 aug 2017, 10:42

Hoi Erik,

Ik zal het in de gaten houden..........!!
Bedankt voor je inzet.

Met vriendelijke groet,
Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door wijnz » 24 aug 2017, 10:11

Afbeelding

Ik wil graag deze route gaan rijden in het weekend, kom ik dan over verboden voor motorrijders wegen?

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door RonalT » 24 aug 2017, 12:32

Als ik het goed zie rijd je bij Lopik. Daar is een stukje dijk van enkele kilometers afgesloten.
Er ligt parallel een andere weg. Die mag je wel rijden
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door rudolphwolven » 24 aug 2017, 23:47

Zo te zien loopt de route ten zuiden van de Lek.........hier geldt geen beperking......de besproken beperking bestaat uitsluitend ten noorden van de Lek tussen Lopik en Schoonhoven
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

wijnz
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jun 2016, 13:25

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door wijnz » 27 aug 2017, 16:58

Ja daarom steek ik over bij schoonhoven.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door RonalT » 26 apr 2018, 17:02

Dijken Lingewaard: gemeente in hoger beroep om verbod
Categorie: Motornieuws 26 april 2018

De Gemeente Lingewaard heeft een hoger beroep ingediend tegen het recente rechterlijke besluit dat stelde dat zij geen motorverbod op de dijken mag invoeren. De Gemeente Lingewaard, een verzameling van kleinere woonkernen vlak bij Nijmegen, wordt aan twee zijden begrens door de Waal en de Nederrijn. De KNMV meldt dat Lingewaard de dijkwegen in de gemeente toch dicht wil houden voor motorrijders, maar volgens diverse media uit Gelderland betreft het een zogenaamde Pro Forma, waarmee de gemeente vooral langer de tijd krijgt om te bekijken of ze daadwerkelijk een hoger beroep bij de Hoge Raad in willen dienen. Een daadwerkelijke beslissing hierover moet dus nog genomen worden. De MAG ziet de procedure dan ook vooral als "tijdrekken".

Vandaag moeten wel de verbodsborden van de dijken verwijderd zijn, de laatste rechterlijke uitspraak -die het verbod onwettig verklaarde- is immers nog steeds rechtsgeldig.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door rudolphwolven » 26 apr 2018, 18:06

Tja, de dijkbewoners rijden bijna allemaal met dikke SUV's van bijna 2 ton eigen gewicht of megagrote Pickup's over de dijk........
Heb je wel eens naar een snel optrekkende Pickup geluisterd.........stoort vele malen meer dan de meeste motorfietsen.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Gesloten voor motorfietsen

Bericht door RonalT » 15 mei 2018, 19:52

MAG
4 uur geleden
Goed nieuws vanuit Lingewaard!!
De gemeenteraad trekt het hoger beroep inzake de motorverboden op de dijkwegen in. Uiteraard gaan MAG en KNMV nog wel om tafel met de gemeente om te helpen de ervaren overlast voor dijkbewoners tot een minimum te beperken.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie