laatste dingetje
- Bugje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Heijen
- Contacteer:
Re: laatste dingetje
Hallo Henk.
Ik wens je veel plezier met de Harley, ik ga er even vanuit dat de voet goed aan het herstellen is.
Hopelijk kun je een boel led verlichting kwijt op de Harley, anders houd je nog tijd over
Ik wens je veel plezier met de Harley, ik ga er even vanuit dat de voet goed aan het herstellen is.
Hopelijk kun je een boel led verlichting kwijt op de Harley, anders houd je nog tijd over
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
- Nautic
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Moerstraten
Re: laatste dingetje
Als Harley Rijder die juist overgestapt is naar een Goldwing, ga ik er verder niets over zeggen, dat moet je zelf maar ondervinden, iedereen zijn smaak, keuze en voorkeur !
Wel wil ik je op je hart drukken om ergens goed op te letten, voordat je dalijk je blok in elkaar laat draaien.
In jouw Road King van 2009 hangt een TwinCam 2 blok.
Deze hebben een nogal dure onhebbelijkheid, namelijk dat ergens tussen de 30000 en 45000 km de nokkenasketting spanners helemaal weg zijn.
Als het ware opgevreten door de nokkenas kettingen!
Deze zijn van een inferieure kwaliteit.
Tel daarbij op dat de oliepomp in deze blokken beneden de maat presteert , en ook nog eens direct onder de eerder genoemde spanners geplaatst is !
Het "gruis "valt als het ware in de oliepomp, die het vervolgens door je blok heen jaagt met allerlei verstoppingen en gevolgen vandien.
Ik heb erover gemaild en getelefoneerd met Harley Davidson, en op mijn vraag waarom er voor motoren van 30000,-euro , en meer geen terugroepactie kwam om deze fout van hun te herstellen, werd me medegedeeld dat er vanuit Harley Davidson niets aan gedaan kon worden , maar er was om het probleem te ondervangen een screamin'Eagle kit op de markt gebracht die ik kon kopen en installeren!
Kit kostte 1200 euro , en dat is dan exclusief de reparatiekosten.
Je hele blok moet eronderuit en uit elkaar!!
Gelukkig heb ik in mijn vriendenkring een Harley Davidson monteur , ( een zgn. Master of Technology ) die het voor me wilde doen tegen kostprijs.
Kostte me toch nog 1400 euro, maar dan had ik wel gelijk de betere Feuling Kit erin zitten.
Na de revisie mijn Harley ( een FLHTC Electra Glide Classic ) gelijk ingeruild voor een Honda Goldwing 1800.
Had ik veel eerder moeten doen.
Mocht je foto's willen van het blok voor en na de revisie, dan wil ik ze hier gerust plaatsen.
Ik wil je alleen maar waarschuwen , want anders rij je dalijk fijn ergens in Zuid-Frankrijk of Spanje en je mooie Harley geeft er de brui aan.
En dan ben je letterlijk en figuurlijk veel verder van huis !!
Dat je weet wat er kan gebeuren.
En je kan het beter weten voordat het fout gaat, dan achteraf !
Veel rijpezier net je Road King !!
Wel wil ik je op je hart drukken om ergens goed op te letten, voordat je dalijk je blok in elkaar laat draaien.
In jouw Road King van 2009 hangt een TwinCam 2 blok.
Deze hebben een nogal dure onhebbelijkheid, namelijk dat ergens tussen de 30000 en 45000 km de nokkenasketting spanners helemaal weg zijn.
Als het ware opgevreten door de nokkenas kettingen!
Deze zijn van een inferieure kwaliteit.
Tel daarbij op dat de oliepomp in deze blokken beneden de maat presteert , en ook nog eens direct onder de eerder genoemde spanners geplaatst is !
Het "gruis "valt als het ware in de oliepomp, die het vervolgens door je blok heen jaagt met allerlei verstoppingen en gevolgen vandien.
Ik heb erover gemaild en getelefoneerd met Harley Davidson, en op mijn vraag waarom er voor motoren van 30000,-euro , en meer geen terugroepactie kwam om deze fout van hun te herstellen, werd me medegedeeld dat er vanuit Harley Davidson niets aan gedaan kon worden , maar er was om het probleem te ondervangen een screamin'Eagle kit op de markt gebracht die ik kon kopen en installeren!
Kit kostte 1200 euro , en dat is dan exclusief de reparatiekosten.
Je hele blok moet eronderuit en uit elkaar!!
Gelukkig heb ik in mijn vriendenkring een Harley Davidson monteur , ( een zgn. Master of Technology ) die het voor me wilde doen tegen kostprijs.
Kostte me toch nog 1400 euro, maar dan had ik wel gelijk de betere Feuling Kit erin zitten.
Na de revisie mijn Harley ( een FLHTC Electra Glide Classic ) gelijk ingeruild voor een Honda Goldwing 1800.
Had ik veel eerder moeten doen.
Mocht je foto's willen van het blok voor en na de revisie, dan wil ik ze hier gerust plaatsen.
Ik wil je alleen maar waarschuwen , want anders rij je dalijk fijn ergens in Zuid-Frankrijk of Spanje en je mooie Harley geeft er de brui aan.
En dan ben je letterlijk en figuurlijk veel verder van huis !!
Dat je weet wat er kan gebeuren.
En je kan het beter weten voordat het fout gaat, dan achteraf !
Veel rijpezier net je Road King !!
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!??
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: laatste dingetje
Klopt helemaal wat je zegt, alleen waren dit de modellen onder de 2008 geloof ik..
maar ik heb een 2009 met lage echt km.. dan heb je dat probleem al niet meer. met de nokkenas ketting spanners
je heb een ander frame en bredere achterband.
en voor dat ik nu weer 30.000 gereden heb.. ben ik denk wel weer een paar jaar verder.
Deze is meer voor een keer naar het werk, en een beetje in Nl
Ik weet wat een GW is en hoe het rijd na 30 jaar en ik ben er nu klaar mee..
Mijn voet heeft daar ook aan mee gespeelt vanwege de toch hogere zit en belasting.
gr henk
maar ik heb een 2009 met lage echt km.. dan heb je dat probleem al niet meer. met de nokkenas ketting spanners
je heb een ander frame en bredere achterband.
en voor dat ik nu weer 30.000 gereden heb.. ben ik denk wel weer een paar jaar verder.
Deze is meer voor een keer naar het werk, en een beetje in Nl
Ik weet wat een GW is en hoe het rijd na 30 jaar en ik ben er nu klaar mee..
Mijn voet heeft daar ook aan mee gespeelt vanwege de toch hogere zit en belasting.
gr henk
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6771
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: laatste dingetje
Hey Henk,
Je gaat nu de Goldwings toch niet afkraken hé.
Je gaat nu de Goldwings toch niet afkraken hé.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- Henkie de ledman
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2644
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 18:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zwijndrecht (nl)
Re: laatste dingetje
Waaruit maak je dat op. ? ben dan wel benieuwd
Voor LED dingen kon je mij mailen.
发件人= henk
发件人= henk
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:03
- Locatie: utrecht
- Contacteer:
Re: laatste dingetje
Henk heel veel veilige km's toe gewenst met je nieuwe ros.
ps. je blijft toch wel led dingen maken voor de goldwing?????
gr.Ronald
ps. je blijft toch wel led dingen maken voor de goldwing?????
gr.Ronald
vallen is niet zo erg, maar het neerkomen
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: laatste dingetje
Henk.
Veel plezier met je HD. Misschien hier ff een foto plaatsen van je aanwinst. ben wel benieuwd.
Veel plezier met je HD. Misschien hier ff een foto plaatsen van je aanwinst. ben wel benieuwd.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- De Motormuis
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 6771
- Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Geldrop. Noord Brabant.
Re: laatste dingetje
Nou omdat je zegt : Ik weet wat een GW is en hoe het rijd na 30 jaar en ik ben er nu klaar mee.Henkie de ledman schreef:Waaruit maak je dat op. ? ben dan wel benieuwd
En dan nu de overstap naar de HD.
Groeten,
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Wil.
Een Goldwing rijder is een blijde rijder.
Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.
HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: laatste dingetje
ikke ikke ik ikke ik............sta nie gauw met een bek vol tanden ,maar voor dit bijzondere moment veel plezier en veilige km henk enne er zijn ook evenmenten waar alle merken welkom zijn hoor en is wel handig als er een harley meerijd soms loud pipes saves lifes zullen we maar zeggen
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: laatste dingetje
Dan mogen we niet over de Lekdijk
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: laatste dingetje
Ik zou willen zeggen; veel plezier met de Harley en wie weet komen we je nog eens ergens tegen!
Ik ken nog wel een goeie monteur mocht dat onverhoopt toch nodig zijn, maatje van me (pun not intended)
Ik ken nog wel een goeie monteur mocht dat onverhoopt toch nodig zijn, maatje van me (pun not intended)
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat