Mijn ervaringen met de Wing
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Het was toch geen koelvloeistof. Het was gewoon water dat zich had opgehoopt tussen de koelvinnen van de radiator nadat ik de motor had schoongespoten na een rit met pekel op de weg. Dat water gaat dan heel langzaam naar beneden druppelen, op de cilinderkop dus.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Okee, middagje sleutelen maar beter als ellende.......Als je je vinger in t vocht dipt en t is zoetig is t koelvloeistof. Ruik je ook als t warm word. Maar t is opgelost!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- meire
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: oost-vlaanderen
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Nadelen? Ik had graag een grotere actieradius gehad, het shimmyen van het stuur vind ik vreemd en ik erger me mateloos aan het zingen van de banden in bochten.[/quote]
Met nieuwe banden is alles altijd ok maar als de banden 4 a 5000 Km hebben gelopen en ik mijn stuur los laat moet ik veel moeite doen om het stuur nog te kunnen terug vast pakken zo rond de 60km per uur , dat zingen van de banden komt volgens mij van het profiel van de banden in de bochten (Bridgestone--exedra) , wat actieradius betreft heb ik meermaals al 400Km gereden eer ik kon tanken en ik vind dat toch niet zo slecht
Met nieuwe banden is alles altijd ok maar als de banden 4 a 5000 Km hebben gelopen en ik mijn stuur los laat moet ik veel moeite doen om het stuur nog te kunnen terug vast pakken zo rond de 60km per uur , dat zingen van de banden komt volgens mij van het profiel van de banden in de bochten (Bridgestone--exedra) , wat actieradius betreft heb ik meermaals al 400Km gereden eer ik kon tanken en ik vind dat toch niet zo slecht
Vele Groetjes,Meire
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Mijn ervaringen met de Wing
De een heeft wel last van shimmy in het stuur, de ander niet. Waarom is dat dan? Wat voor banden rijden diegenen die geen last hebben van shimmy? Wat voor balhoofdlagers hebben diegenen die geen last hebben van shimmy? Etc!
Banden, daar heb ik al veel over gelezen op internet. Bridgestone, Dunlop en Avon. Velen heeft er positieve ervaringen mee en velen hebben er negatieve ervaringen mee, je wordt er dus niets wijzer van. Ik neig nu naar een setje Avons maar daarover wordt weer gezegd dat de koordlagen los kunnen laten terwijl anderen erbij zweren. Gelukkig is mijn maatje in Sprundel een motorbandenspecialist dus die kan mij wel verder adviseren.
400 km actieradius is een mooie waarde, daar doe ik het ook voor, maar waarschijnlijk sta je dan wel met een lege tank bij een benzinestation. Ik zat op 350 km met nog 2 liter in de tank. 380 km en de tank is leeg.
Banden, daar heb ik al veel over gelezen op internet. Bridgestone, Dunlop en Avon. Velen heeft er positieve ervaringen mee en velen hebben er negatieve ervaringen mee, je wordt er dus niets wijzer van. Ik neig nu naar een setje Avons maar daarover wordt weer gezegd dat de koordlagen los kunnen laten terwijl anderen erbij zweren. Gelukkig is mijn maatje in Sprundel een motorbandenspecialist dus die kan mij wel verder adviseren.
400 km actieradius is een mooie waarde, daar doe ik het ook voor, maar waarschijnlijk sta je dan wel met een lege tank bij een benzinestation. Ik zat op 350 km met nog 2 liter in de tank. 380 km en de tank is leeg.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Met de 1.5 t zelfde gehad. Bij ophalen, de ene keer wel, andere weer niet. Heb groot onderhoud gedaan en achterbrug volgens de eisen gesmeerd en t aanbevolen koppel van de lagering aangehouden. Voorvork ook, met n urnster de balhoofdlagers afgesteld, volgens t boekje. Nwe glijbussen voorpoten en voilla.....Weg was t. En nee, geen banden vernieuwd. K meende dat er Klapstone s onder zaten......
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Beste Cas, een mooie verhaal heb je daar geschreven . Ik rijd met mijn Wingske ongeveer 440km met 25 liter benzine , 1 keer 460km gehaald maar dan wel met fluwelen handschoenen gereden en met de billen dichtgeknepen ( vond niet onmiddellijk een pomp ) .En zag echt niet zitten om hem voor te duwen . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Ik denk dat jij een nieuwer type GL1800 hebt Peter waarvan de injectie verder is doorontwikkeld. Ik ben ook een rustige rijder maar ik kom nooit verder dan zo'n 1:15 gemiddeld.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Mijn ervaringen met de Wing
Beste Cas , ik heb er eentje van 2012 , nen witte met zwart . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten