Goldwing te zwaar geworden

Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing
st Bernhard

Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 20 jan 2017, 21:03

Na ruim 10 jaar op een goldwing gezeten te hebben, vond ik het toch wel erg zwaar worden.
Heb mijn 1800 nu verkocht en een beierse boxer aangeschaft.
Hoop op deze motor toch nog vele km te kunnen maken. Het scheelt ruim 150 kg met de 1800.
Blijf nog wel een oogje op dit forum houden, omdat ik hier ook nog en aantal vrienden heb zitten.
Misschien mag ik nog wel eens mee met een forum rit.
groeten St Bernhard

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Cas » 20 jan 2017, 22:07

Ik lees het vaker dat mensen op een lichtere motor gaan rijden omdat ze de Goldwing te zwaar vinden. Nog een maandje en ik ben 61 jaar, heb 5 jaar op een Varadero gereden, die is iets zwaarder dan jouw BMW, maar ik vind de Goldwing veel prettiger sturen dan de Varadero en ik ben nog maar een broekje met de Goldwing. Wat bedoelen jullie met te zwaar, het manoeuvreren bij stilstand of het rijden?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door director » 20 jan 2017, 22:08

Jammer dat je de overstap maakt naar een BMW, maar dat zijn ook mooie motoren met karakter.
Ik wist niet dat het zo'n verschil was in gewicht.

Natuurlijk blijf je hier welkom, een Goldwing gaat misschien wel uit je garage, maar niet uit je hart ;-)
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door GL-1800 » 21 jan 2017, 09:43

Ik vind juist dat de Wing licht aanvoelt door t lage zwaartepunt......Ok, gelezen gewicht hoog maar je voelt t niet.....

Ontzettend veel plezier met de Beierse.... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

rensoo
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2013, 21:26
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door rensoo » 21 jan 2017, 11:38

Denk dat st bernhard bedoeld te zwaar ,bv uit de garage halen iets verzetten en op de midden bok zetten,

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door GlimWas » 21 jan 2017, 17:32

Het ding is toch om op te rijden, niet om te verplaatsen in de garage? :lol:



Grapje.............. Een mens moet het zelf weten natuurlijk
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
paul goldwing
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dr88

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door paul goldwing » 21 jan 2017, 18:08

de oplossing voor in de garage

youtu.be/x4oGSK8If7k

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Cas » 21 jan 2017, 18:22

Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door GL-1800 » 21 jan 2017, 18:47

rensoo schreef:Denk dat st bernhard bedoeld te zwaar ,bv uit de garage halen iets verzetten en op de midden bok zetten,
Ik had daar eerlijk getypt....ff niet over nagedacht...Wel benieuwsd welke BMW er is/ komt.... :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 22 jan 2017, 14:19

Het is een R1200RT uit 2005 geworden.
Qua omvang vergelijkbaar met de Wing.
Het te zwaar worden was meer bij stilstand en zeer langzaam rijden.
Hij staat nu bij de dealer voor een (zeer) grote beurt.
Er is namelijk geen onderhouds historie van bekend.
Alleen een volledige remsysteem revisie rekening.
Vind het wel spannend of er veel aan mankeerd.
Laat het wel weten als hij weer terug is.
groet St Bernhard

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door RonalT » 22 jan 2017, 15:30

Mooi, en natuurlijk een foto.
Want zelfs op het Goldwingforum mag wel een foto van een BMW staan. :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door Boxmot » 22 jan 2017, 15:55

Hallo St Bernhard, gefeliciteerd met de 1200RT hoe vind je het rijden en de telelever voorvork? Ik heb voor mijn huidige Goldwing 2 BMW Boxers gehad, een R1100S en een R1200R beide waren echt geweldige rijders motoren, waarbij ik moet zeggen dat de R1100S nog wel in mijn schuur had mogen staan voor erbij. Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? Ik wens je veel plezier en veilige km toe met de RT.

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 22 jan 2017, 23:16

Even een fotootje van de Beamer.

Afbeelding

Groeten St Bernhard

st Bernhard

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door st Bernhard » 22 jan 2017, 23:25

Boxmot schreef:.... Maar revisie van het Remsysteem (ABS pomp? zwak punt) en geen onderhouds historie, onderhield de oude eigenaar de motor zelf? ....
De rekening was voor 3 remschijven en 6 remblokjes en controle ABS en reiniging.
Heb voor mijn Wings (1500 en 1800) een K1200RT en een R1150RT gehad dus telelever is bekend Het rijden ook, alleen het trilt wat meer :)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Goldwing te zwaar geworden

Bericht door GL-1800 » 23 jan 2017, 09:42

Lang.....erg lang geleden n R100RT gehad, zo n 2 kleuren bruin. Je weet wel, gas geven en voetjes van de grond, zo hoog werden ze getild bij optrekken...Deed t prima. Alleen bij zo n 140 begon ie a la Goldwing te slingeren achter. Is toen naar Derk Haan, destijds DE BMW man gegaan en sprak af dat hij onder handen genomen werd. Hielp t niet, zou t gratis zijn. Moest dus betalen, als n trein reed ie toen. Hoewel ie n half jaar oud was toen.......De eenvoud onderhoud...heerlijk. Kuip was echt top, beter dan die SS Windjammer.....K vond t niet de mooiste fiets, maar rijden was echt top.
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie