Goldwing te zwaar geworden


Plaats hier algemene onderwerpen die betrekking hebben op de Goldwing

Re: Goldwing te zwaar geworden

Berichtdoor st Bernhard » 23 Jan 2017, 20:02

Nou als ik naar een 1600 ga had ik net zo goed mijn 1800 kunnen houden.
Want bij de 1600 gaat het zwaartepunt een woordje meespreken en het totale gewicht is ook niet veel lager as een wing.
En het is natuurlijk geen boxer :lol: :lol: :lol:
Gebruikers-avatar
st Bernhard
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Jan 2009, 00:32
Woonplaats: Haarlem
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwing te zwaar geworden

Berichtdoor cooper » 23 Jan 2017, 20:51

Wel grappig ik had net dezelfde ook een 2005 maar met de RVS uitlaten en topkoffer in kleur voor ik overgestapt ben naar de GL 1500.
Veel geluk met je nieuwe fiets. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Gebruikers-avatar
cooper
 
Berichten: 1434
Geregistreerd: 10 Aug 2010, 12:53
Woonplaats: Nijlen (Belgie)
Type Goldwing: GL1500

Re: Goldwing te zwaar geworden

Berichtdoor st Bernhard » 08 Jun 2017, 20:53

Ik heb heimwee gekregen.
Ben dus weer terug bij de Wing, maar wel iets lichter.
Deze Aspengade van 1985 mg ik nu de mijne noemen.
Afbeelding
Hoop toch weer vele jaartjes te kunnen rijden.
Gebruikers-avatar
st Bernhard
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 Jan 2009, 00:32
Woonplaats: Haarlem
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwing te zwaar geworden

Berichtdoor Cas » 08 Jun 2017, 21:27

GL-1000 schreef:Lang.....erg lang geleden n R100RT gehad, zo n 2 kleuren bruin. Je weet wel, gas geven en voetjes van de grond, zo hoog werden ze getild bij optrekken...Deed t prima. Alleen bij zo n 140 begon ie a la Goldwing te slingeren achter. Is toen naar Derk Haan, destijds DE BMW man gegaan en sprak af dat hij onder handen genomen werd. Hielp t niet, zou t gratis zijn. Moest dus betalen, als n trein reed ie toen. Hoewel ie n half jaar oud was toen.......De eenvoud onderhoud...heerlijk. Kuip was echt top, beter dan die SS Windjammer.....K vond t niet de mooiste fiets, maar rijden was echt top.
Gezien jou gedane onderhoud zijn ze dus nog steeds top, houden zo. Op naar n 1600?????


Met "slingeren a la Goldwing" bedoel jij waarschijnlijk de GL1000. Dat was, heel lang geleden, mijn eerste Goldwing en inderdaad in lange snelle bochten een rodeopaard, levensgevaarlijk. Dat wisten ze bij Honda ook en toen kwam de GL1100 uit. Die had ik al bestelt een half jaar voordat hij bij de dealer stond en volgens de importeur was ik de eerste in Nederland die erop reed.
Langere wielbasis, andere schokdempers, ander frame, een totaal andere motor, een feest om op te rijden. Naar mijn idee de eerste Goldwing zoals een Goldwing hoort te zijn.
En dan de huidige GL1800? Slingeren? Al doe ik mijn best om hem te laten slingeren, no way, zo strak als strak maar zijn kan. Een feest, een droom en een beauty om op te rijden, zelfs op topsnelheid!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 415
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwing te zwaar geworden

Berichtdoor pieter » 08 Jun 2017, 22:39

Hoi Huib,

Van harte gefeliciteerd kerel met je nieuwe aanwinst, en welkom back in the family.
Lianne en ik willen jou en Thea heel veel mooie en veilige kilometers toewensen en wellicht kruisen onze wegen elkaar nog eens ergens op een fraaie zonnige motordag.

Groet Pieter & Lianne
We always can chance to a better world
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 786
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Woonplaats: Rucphen
Type Goldwing: GL1800

Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten